Főoldal » Virtuális Vasút

Könyvajánló

IST 2008 február 3 5 megjegyzés

TRIsmét az angol vasútmániámmal jövök, de ezt most kérlek nézzétek el nekem! Megjelent ugyanis az Ian Allan Publishing kiadónál január közepén Colin J. Marsden új könyve, amely a Traction Recognition nevet viseli. A keményfedeles olvasnivaló voltaképpen egy kézikönyv, és bemutatja a jelenleg Nagy-Britanniában megtalálható mozdonyokat és motorvonatokat. Mindegyikről 2-4-6 oldalon számol be, a fontosabb adatok mellett töménytelen mennyiségű, jó minőségű képpel. A fontosabb adatok között persze nem csak olyan szokásosnak mondhatók találhatók meg mint a hosszúság vagy a sebesség, de olyanok is, mint például az üzemanyagtank nagysága, vagy a meglévő csatolókészülék típusa. A fotók között pedig minden színvariánst próbáltak megmutatni (lövésem sincs, hogy sikerült-e, nagyon sok társaság és járműtípus van), néhányon külön magyarázat van, hogy például hol van a Class 66-os kipufogója vagy éppen mi micsoda a Class 159-es vezetőállásán. Mindezt 256 oldalon, 17 fontért, tehát durván 6500 forintért. A könyvet Ben Jones, a Model Rail magazin szerkesztője ajánlotta figyelmembe egy e-mail váltásunkkor és hallgatva az ő szavára, meg is rendeltem. Nem csalódtam benne, nagyon jó kiadvány, teljesen be vagyok tőle ájulva. :-) Akit egy kicsit is érdekel az angolok vasútja, annak szerintem kötelező olvasmány.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


5 megjegyzés »

  • avatar
    Jozeph mondta:

    Nem hangzik rosszul, de még a magyar mozdonyok könyvet sem tudtam beszerezni (azok a fránya anyagiak…).

    Biztos láttad már, a M… Kiadónak van egy keménymappákba lefűzhető sorozatként megjelenő, repülőgépekről szóló gyüjteménye. Én marha pedig még meg is veszem… Na mindegy – amúgy a világ legdrágább kommersz kiadványa is lehetne, eddig szerintem közel 40 ezret költöttem rá, és még mindig nem teljes.

    De ha kiadnának egy ugyanilyet a világ mozdonyaival kapcsolatban, arra biztos vevő lennék, végülis a havi 3000 ezer forint nem vészes kiadás.

  • avatar
    Jozeph mondta:

    Szóval csak 3000, és nem 3 millió (ahogy az a szorzat eredménye lenne a fent leírt commentemben… gyorsabban gépelek, mint ahogy az eszem jár….)

  • avatar
    IST mondta:

    Az ilyen gyűjtögetős kiadványokkal nagyon vigyázni kell. Az ember észre sem veszi és egy vagyont költ el rá, pedig annyiból már jó sok nagyon jó könyv is kikerülne, ugyanarról a témáról.
    A Del Prado kiadónak van egy sorozata hasonló módon, az a vonatokról szól. Csakhogy minden egyes újsághoz adnak egy N-es méretarányú vasútmodellt is, igaz, nem motoros verziót, tehát csak dísz. Itthon nem kapható, pedig adtak már ki MÁV-os Nohabot, Taurus-t és Szergejt is. Az utóbbi még sajnos nincs meg nekem.

  • avatar
    Jozeph mondta:

    Mondjuk az nem rossz üzlet, csakhogy nekem TT-m van, így az N-nel nem tudok mit kezdeni. De a TT meg ráadásul eléggé különleges méret (régen nem volt az, amikor még én kezdtem – Berliner TT Bahn-os korszak).

    De tény, hogy kéne egy ilyen gyűjtemény, mert akkor megtudnánk, hogy ki mikor milyen vasúti járművet gyártott, kinek a részére, hol használták, hol van még belőle stb.
    Engem érdekelnek az ilyen dolgok.
    Persze az amcsi G, F, E sorozatok hatszáz féle változatát végigkövetni egy kicsit durva, dehát attól lesz teljes, ha az is benne van.
    Például engem érdekelne az Afrikában dolgozó M41-esünk története, a görögöknek, új-zélandiaknak adott Ganz-motorvonatok, a kubaiaknak gyártott járműveink (itt már nem vagyok biztos magamban, csak mintha olvastam volna róla) stb.

  • avatar
    Jozeph mondta:

    Habár most jut eszembe, az Indóház Extrák ebből a szempontból nagyon igényesek, dehát mire így a végére jutunk a sornak, már nyugdíjas leszek.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.