Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

Almamelléki kisvasúti nap

crash 2008 május 13 4 megjegyzés
Ist roppant termelékeny volt a hétvégén, igyekszem azért én sem lemaradni, és számot adni az almamelléki kirándulásomról… Szombaton volt az almamelléki kisvasút napja. Érdekelt a dolog ? korábban még nem jártam ott ? és felkerekedtünk a baráti körrel, hogy megnézzük, hiszen ez – a kemencein kívül ? Magyarország egyetlen üzemelő 600mm nyomközű kisvasútja.

A kisvasút Almamellék, volt MÁV állomás, és Sasrét között megy. Az egyik vége az igen szétszórtan elhelyezkedő zsákfalu szélén, a valamikori Szigetvár-Kaposvár vasút állomása helyén, a másik pár km-rel, somogyi dombbal, erdővel és halastóval arrébb egy réten van. Itt egy erdei iskola és egy vadászház a látnivaló, de semmi egyéb. Tulajdonképpen a vonat a semmiből megy a semmibe, nem kapcsolódik egyik végén sem semmiféle más közlekedési eszközhöz. A kezdőpontban, a felújított MÁV állomásban (rossz nyelvek szerint azért van ilyen jó állapotban, mert nem MÁV tulajdonú) egy kiállítás is megtekinthető a kisvasút múltjáról ? többek között azt is megtudhatjuk, hogy ez a vasút abban is különleges, hogy itt kimaradt a gőzmozdony-korszak. A lóvontatás anno igen sokáig kihúzta itt, és utána egyből dízelvontatásra váltottak.

Vonat érkezik Sasrétre
Csúcsforgalom
Sasréti pihenő
Két vonat a vonal sasréti végén. Komoly fejtörést okoz a két vonattal megfordulni.

A forgalmat a kirándulók számára tartják fenn, hogy Sasréten a kisvasúti napon kívül van-e hétköznapi kiránduló számára élet, nem tudom. Van egy nagy tisztás, és egy horgászhely, ahová vezethet a kirándulásunk, de visszabaktatni sem lehet rossz program a vasút mellett Almamellékre.

Igazából a kisvasutat látni kell ? egyszer ? nekem ez túl kisvasút volt, én inkább az Mk48-as szerelvényekért rajongok. De egy programnak nem rossz, és szerintem minden kisvasút-barátnak egyszer látnia kell. Tessék képeket nézni.

Utazás a Maszolaj kocsiból készített személyvagonban
Kilátás
A vasúton két C50-es (egy csapott és egy rendes, kockaorrú) teljesít szolgálatot. Ezekhez két, Maszolaj-teherkocsikból átalakított nyitott személyvagon és két ?Dunakeszi? személyvagon tartozik, ezek vegyesen alkotnak két személyvonatot.

A kisvasút sasréti végénél éppen körbe tud járni a mozdony a két kocsi körül, míg almamelléken, az állomás delta kiképzése miatt bőven akad hely erre a műveletre. A kisvasúti napon mindkét szerelvény folyamatosan pörgött, többször is előfordult, hogy az állomási körüljárás miatt a másik vonat a bejáraton várakozott ? de ez senkit sem zavart, ez is a kisvasúti hangulatot tükrözte.

>

Vasútállomás a semmi közepén
Ha rá lenne írva, hogy MÁV, rosszabbul festene
Forgalmas állomás
C50
Mohácsi stokk
Tehervagonok az új vágányon tárolva
Hazánkban a kisvasúti angolváltó nem túl gyakori – 600mm-en ez az egyetlen.
Vonat a fűben
Irány a mocsár
Háttérben no man’s land feeling…
0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    Nygma mondta:

    Bocs a hülye hozzászólásért, de a 5. képet beküldhetnéd a MS-nek hogy akár lehetne ez a következő hivatalos háttérkép.

    Egyszer én is jártam itt, nekem is megakadt a szemem az angolváltón.

  • avatar
    IST mondta:

    Röhögni fogsz, de tegnap este ugyanezzel a szöveggel küldte el nekem Crash a képet MSN-en. :-)

  • avatar
    siófoki35 mondta:

    Én is ott voltam, imádom ezt a vonalat!!! :-) ) A dunakeszi kocsik belül úgy néznek ki mint egy villamos :-) ))

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Jóvanna’… informatikus elmegy kisvasúti napra, és ott is windózt’ fotóz :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.