Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

3 nap Ausztriában – Élménybeszámoló

vasutfan 2008 szeptember 25 5 megjegyzés

Augusztus vége felé volt egy vasúti parádé az ausztriai Wörgl-ben, a tiroli vasút 150 éves évfordulója alkalmából. Budapestről a 268-as számú, Kálmán Imre EuroNight vonattal indultam másodmagammal közel 80 perc késéssel, mivel késett a közvetlen vagonokat továbbító Traianus IC. MIre a vonat Salzburgba ért, ahol átszálltunk a kijelzőn már csak 10 perc késés volt olvasható! Salzburgban volt kis időnk fotózni a továbbindulás előtt, és megosztanék veletek pár képet és az élményeimet. A következő helyeken is fotóztam: Wörgl, Brixlegg, Grammatneusiedl, Kufstein és Hegyeshalom.

 a Román EM-lok
A román EM-lok az EN 30470-el, vagyis a Wiener Walzer EuroNight egy részével.

1116 200-5 pályaszámú RAILJET gép Salzburgban

Nem is rossz együttállás a Román EM-lok és az 1116 200-5 pályaszámú RAILJET Taurus, ami a 296-os számú “Lisinski” nemzetközi gyorsvonatot hozta Zágrábból. Pár vagont megkap a 268, majd a kötelező procedúra után irány München Hbf.


Ez az AutoZug Dortmundból indult és Villach-ig közlekedik az ES 64 F4-020 pályaszámú DB AutoZug-hoz tartozó Dispolok géppel. A gép érdekes, a két oldalán teljesen más reklám van…


Íme..

Majd a 164-es számú ÖEC Kaiserin Elisabeth-el elmentünk Kufsteinbe, ahol meglehetősen nagy privátmozdony forgalom volt, természetesen a legnagyobb örömünkre.


Például a 022-es és a 019-es ES 64 F4 típusú gépek. A kép érdekessége, hogy a 022-es jelenleg hazánkban tartózkodik. Ha minden igaz, a Floyd-nál fog szolgálni.


Pályaszámok: ES 64 U2-073 + ES 64 F4-027 + ES 64 F4-017 + ES 64 F4-030. De mielőtt a szerelvény továbbment volna, az első 2 gép lejárt a szerelvényről és tárolóvágányon várakoztak tovább. A 017-es érdekes gép, mutatok róla is egy képet.


Itt is éljen a foci, az olasz foci.


ES 64 F4-014 + ES 64 F4-090 + ES 64 F4-010 MRCE Dispolok.


Privát és szövetségi vasút jól megfér egymás mellett. Lokomotion 139 133-3 + 139 177-0 +
ÖBB 1144 230-0.


Az olasz vasút (FS) is jelen van az állomáson 2 mozdonnyal, pályaszámuk: E412 019 és…


…E 412 012


A wörgl-i vasúti parádére érkezett Németektől ez az S-Bahn prototípus.
Honállomása: München-Steinhausen. Meglehetősen érdekes villamos motorvonat.


Ha már DB legyen kövér…  182 017 pályaszámú RAILION Logistics Taurus vár tehervonattal indulásra.

Eddig mondhatni minden okés volt, átmentünk Wörgl-ben, a vasúti parádé helyszínére. Mikor megérkeztünk, igencsak megdöbbentünk az alábbi látványon:(


A Weltrekorder-lok a lehető legrosszabb helyen:(  :(
Azt hittük itt és most vége mindennek, értelmetlen volt kijönni, hiszen tudtuk, hogy itt lesz ez a gép, de hogy ilyen rossz helyre tegyék, ezt még  legrosszabb rémálmainkban sem gondoltuk volna:(  Nem maradt más hátra, minthogy csináljunk róla 1-2 dokumentum értékű képet… :( Nos, akkor nézzük a további, kiállított gépeket:

850 Jahre München
Ez egy nagyon szép “Werbelok” vagyis reklámmozdony.


Tagadhatatlanul szép!


Ahol a jelen, (jövő?) és a múlt vasútja találkozik!

Majd átmentünk készíteni pár képet Brixlegg-be:


RO-LA vonat igazi ÖBB géppel, nem Taurus-szal.


Végre az MRCE Dispolok az első gép, erre vártunk, megérte bejött a számítás.


Elöl 2 gép… ES 64 F4-030 és ES 64 F4-017, a “Congratulations, Italy.”


Tológépnek ES 64 F4-022, ami most jelenleg hazánkban tartózkodik.

 
A Lokomotion-höz tartozó ES 64 F4-003 mint tológép.


DB 101 127-9 halad át a 82-es számú IC-vel az állomáson. A vonat Verona Porta Nouva-ból indul és München Hbf-ig közlekedik.


1020.44 pályaszámú “Krokodil” mozdonnyal nosztalgia vonat halad át.

Vasárnap visszamentünk Wörglbe, szerencsére a Nap is kisütött, és más csoda is történt. Először is láthattok pár képet nosztalgia gépekről:


1110.505 érkezik különvonattal Wörgl-be Innsbruckból.

Majd jött a csoda!


Az ÖBB elküldte a Weltrekorder-lokot Wörgl Terminal Nord-ra RO-LA vonatra. Na de a sok vasútfannal sem akartak kitolni, így egy inga különvonatot állítottak be fordába, mely ingázott a Terminal Nord és a Hbf. között, 4X24 volt a szerelvény. Ismertebb nevei: okoska, butuska, tehetséges, TALENT. Sok ember jött ki ide a Terminal-ra, hogy fotózhassa a Weltrekorder-lokot. Azért mégis csak ÖBB, hogy ennyire gondolnak a vasútbarátokra, hogy egy ingyenes ingavonatot közlekedtettek. Végre lett fotóm erről a gépről is. 

Nem ez a gép volt az egyetlen meglepetés, volt majdnem teljes EM-lok parádé is Wörgl Hbf-en. Erről is feltennék pár képet. Úgyis mondhatnám, hódoljunk a focinak osztrák módra:


EUROmotion-lok : 1116 264-1


1116 232-8, a Spanyol EM-lok


Balról-jobbra haladva: 1116 087-6 “Lengyel EM-lok” + 1116 041-3 “Holland EM-lok” + 1116 056-1″ Román EM-lok” +  1116 005-8 “Osztrák EM-lok”. A háttérben kíntebb a spanyol EM-lok van, beljebb a német, 1116  036-3.


1116 087-6, “Lengyel EM-lok”


1116 056-1 a “Román EM-lok”


1116 036-6 “Német EM-lok” és az 1116 232-8 ” Spanyol EM-lok”.


1216 226-1 “Cseh EM-lok” magányosan élvezi a Nap sugarait.


1116 108-0 “Horvát EM-lok” is magányosan.


1116 080-1 “UEFA-lok”, előtte az EUROmotion, mögötte pedig az…


1116 029-8 “Svéd EM-lok.”

Ezzel el is búcsúztunk Wörgl-től, visszamentünk Hegyeshalomba és ott aludtunk, majd kihasználva a 3 napos ÖBB InterRailt, még 1 napunk volt kihasználatlan és elugrottunk Grammatneusiedlbe készíteni pár képet:

De mindenekelőtt egy kép Hegyeshalomból:


181 545-1 és 185 571-7 vonatukra várnak. Mindkettő a Rail4Chem-nek dolgozik.


ES 64 U2-027 halad ki tartályvonattal Grammatneusiedl állomásról.

És egy zárókép, a 011-es Rail Cargo-s Sissy-ről:

Zárószóként szeretném megjegyezni, hogy megérte kimennünk a parádéra  és a többi helyre fotózni. Lett fotónk a Weltrekorder-ről, a sok privát gépről, beleértve az ES 64 F4-022 pályaszámú Dispolokról és a sok szép nosztalgia gépről. Jó lenne még egy ilyen túra és egy ilyen több napos vasúti parádé ÖBB módra,különvonatokkal,nosztalgia gépekkel. Remélhetőleg jövőre lesz még ilyen valahol máshol Ausztriában.

5 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 5 (5 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


5 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Eeez igen! Roppant érdekes képek!

  • avatar
    budai mondta:

    Kösssz! Pazar látvány!

  • avatar
    tompysoft mondta:

    No igen… A nyár egyik legjobb élménye, tényleg megérte kimenni… :)
    De azt hiszem, nem kell többet említenem, mint ICE… :D :D:D

  • avatar
    IST mondta:

    Azt hiszem nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy máskor is publikáld bátran itt a fotóidat. Remek kollekció!

  • avatar
    Benbe mondta:

    Végh Józsi remek képei a parádéról: http://www.benbe.hu/gallery/150-jahre-worgl-hauptbahnhof/index.php

    Így két év távlatából is igaz, hogy az osztrák vasút ennyi idő alatt is rengeteget változott! Részben hátrányára…

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.