Főoldal » Érdekesség, Modellvasút, Modellvasúti hir

Harmadik generációs IC kocsik a QuaBLA Modelltől

Wolf27 2008 december 19 18 megjegyzés

November óta keltenek feltűnést a vasútbarátok körében a MÁV-START új IC kocsijai. A járművek hivatalos átadására, november 25-ére elkészült a modell verzió prototípusa is, amelyet az ünnepélyes átadáson megjelent kanadai kormányzó magával vitt Kanadába. Azóta az első széria is kifutott a tatabányai kisszériás gyártó “gyárkapuján”.

Az elsőosztályt mintázó miskolci állomásítású 003-as Apee kocsi feliratozása részletgazdag, a tetőn kialakításra került szellőzők kidolgozása az eredetivel megegyező, ahol az utastájékoztatást megvalósító GPS antennák is helyet kaptak. A modell karosszériája minimális gyári alkatrész felhasználásával készült, az ablakok az eredeti járműnek megfelelően sötétített kivitelűek. A gyártó a folytatást tavaszra ígéri, amikor az első osztályok mellett a másodosztályú kocsikkal kiegészítve teljessé válik a kocsicsalád H0 méretben is.  

 

5 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 55 votes, average: 5.00 out of 5 (5 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


18 megjegyzés »

  • avatar
    nygma mondta:

    Lehet valahol belső képeket is látni erről az új IC kocsiról? Érdekelne az az utastájékoztatás.

  • avatar
    Wolf27 ( a szerző ) mondta:

    Sajnos az eredeti kocsihoz még nem volt szerencsém, pedig az első 809-es IC-re volt jegyem, csak nem tudtam felkelni…
    :oops:

  • avatar
    crash mondta:

    Milyen alapra épült a kocsi?

  • avatar
    Regio mondta:

    Szép… Vajon mit kóstál majd egy ilyen készlet? Mert ha a normál IC kocsikból indulok ki,akkor lehet,hogy a többinek is kanadai gazdája lesz…

  • avatar
    Barthez mondta:

    crash-nek:

    Ha az eredeti kocsira gondolsz, akkor azt a régi lengyel fülkés kocsikból (Bo, Bko) alakítják át.
    Mondjuk szerény véleményem szerint a kocsiszekrény egy az egyben új, egyedül a forgóvázát alakították egy kicsit át (tárcsafék és egyéb finomság)…

  • avatar
    crash mondta:

    Én a modellre gondoltam :)

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Ehhez létezik már étkezőkocsi is? Vagy a régi étkezőkkel járnak a vonatok?

  • avatar
    Demo mondta:

    Étkező kocsi nem létezik.

  • avatar
    Barthez mondta:

    És sajnos étkezőkocsit nem is terveztek… nem tudom hogyanis képzelték a magyar InterCity jövőt étkezőkocsi nélkül…

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    “nem tudom hogyanis képzelték a magyar InterCity jövőt étkezőkocsi nélkül?”

    Ebben a kicsi országban én felesleges fényűzésnek tartom, egy átlag IC út rövidebb, mint 3 óra… Annyit ki lehet bírni! Vajon mennyi az étkezőkocsik bevétele?

    Szóval akkor nincs… Bár érdekes, hogy pont a MÁV legfullosabb vonata megy étkező nélkül :) De ilyen a MÁV, logika semmi

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    “nem tudom hogyanis képzelték a magyar InterCity jövőt étkezőkocsi nélkül?”

    Ebben a kicsi országban én felesleges fényűzésnek tartom, egy átlag IC út rövidebb, mint 3 óra… Annyit ki lehet bírni! Vajon mennyi az étkezőkocsik bevétele?

    Szóval akkor nincs… Bár érdekes, hogy pont a MÁV legfullosabb vonata megy étkező nélkül :) De ilyen a MÁV, logika semmi

  • avatar
    Benbe mondta:

    Barthez: pont úgy, ahogy a magyar gyorsvonati jövőt már sikeresen elképzelték nélküle. Sőt, a jelent is.

    Meg az állomási jövőt resti nélkül.

    Ma a MÁV-nál két igen régi WRRo kocsi, több, mint egy tucat, kétfajta WRR kocsi, pár CAF WRmz és pár darab DWA WRbumz kocsi szolgál, utóbbi kettő nemzetközi forgalomban. Ebből a legifjabb CAF-kocsik 14 évesek, a DWA-k talán 11-12. A többi már bőven benne a harmincban…
    Ja, van még pár 20 éves bautzeni étkező is. Idővel valószínűleg a nemzetközi kocsik fognak átkerülni a belföldi vonatokban, ahogy maguk a nemzetközi személykocsik is, hiszen rohamosan avulnak, és már nem sokáig rohangászhatnak majd Németországba, de még Romániába sem. Máshová pedig nem megy nemzetközi vonatunk…

  • avatar
    charlie mondta:

    Szlovákiába mintha járnának, vagy már ez megszünt?

  • avatar
    Benbe mondta:

    Szlovákián át járnak, de német és lengyel szerelvényekben, amik jelentős belföldi forgalmat bonylítanak a német és lengyel szakaszon (meg a szlovákon is). Ők pedig követelik a színvonalat.

    Most egyébként Párkányban legalább három WRbumz áll (meg a szerelvényük), gondolom, taxival cserélik a személyzetet rajtuk.

  • avatar
    charlie mondta:

    Jó tudni :)

  • avatar
    nygma mondta:

    Még megértem ha nem akarnak étkezőkocsit, de lehetne legalább egy shop mint a Virgin Pendolino-kon.
    http://www.virgintrains.co.uk/travelling_with_us/our_trains/pendolino_tour/default.aspx?dl=19
    A fenti linkre kattintva nyomjatok a 36 Virtual Tour-ra. Ez bevisz az első osztályú kocsiba. Innen a karikára kattintva menjetek tovább a shop-ba. Szerintem egy ilyen shop elférne a magyar ICkben is. Felesleges hogy legyenek ülőhelyek, elég egy kis asztal ahol lehet inni valamit. És ez csak fél kocsit foglal el, másik fele lehetne szintén első osztály.

  • avatar
    vegh balint mondta:

    jólenne a caf étkezőkocsi hozzá :grin: de az meg az EC-en megy meg ilyen helyeken :???:

  • avatar
    vegh balint mondta:

    menyit kóstál egy ilyen?:mrgreen:

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.