Főoldal » Vasút, Vasútfejlesztés, Vasúti hír

Új ICE3 vonatok a DB-nek

crash 2008 december 18 4 megjegyzés

A DB 15 új ICE3 motorvonatot rendelt a Siemens-től. Az üzlet 500 millió euró értékű. A szerelvények 2011 nyarától kezdődően kerülnek szállításra, és kétezer ember számára teremtenek munkalehetőséget a Siemens Krefeld-Uerdingen-i üzemében. A motorvonatok ICE3 márkanév alatt futnak, de ezek már az eredeti ICE3 továbbfejlesztéséből született Velaro vonatok közül kerülnek ki.
A nyolcrészes motorvonatok 485 férőhelyesek. Maximális sebességük 320km/h, amelyet a vonatonkénti 8000kW teljesítmény tesz lehetővé. A vonat kerékpárjai az időközben szerzett tapasztalatok alapján eltérő, újabb kivitelűek, hogy ne fordulhasson elő olyan leállás miattuk, mint ebben az évben.

A DB a nezetközi forgalom növelésének céljával vásárolta a vonatokat, kiemelve, hogy 2010-től jelentős liberalizáció várható ezen a területen, és az erre való felkészülés részeként érkeznek az új vonatok.A DB fel kívánja venni a repülőtársaságokkal a versenyt, és bővíteni kívánja nemzetközi járatait. A szerelvények ennek megfelelően fel lesznek készítve a nemzetközi közlekedést lehetővé tevő berendezésekkel.

 

kép: DB

Csak egy érdekesség: jelenleg a DB-nek 250 ICE vonata van. A legelső generációs ICE1-ből 59, míg testvéréből, az ICE2-ből 44 van forgalomban. Az ICE3 motorvonatokból 67 példány üzemel, míg a dönthető karosszériás ICE-T-kből 70, és az ICE-TD-kből 10 van a DB tulajdonában.

 

4 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 5 (4 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Örömmel olvasom, hogy nemzetközi forgalomba akarják állítani ezeket az új masinákat. De vajon milyen feszültségekkel fog tudni együttműködni? A 15 kV/16,7 Hz az nyilvánvaló, de vajon hajlandó lesz-e szóba állni pl. a 25 kV/50 Hz vagy 3 kV/= hálózatokkal is? Mert ha nem, akkor a nemzetközisége kelet felé valószínűleg megint csak Bécsig fog terjedni. Bár a hegyesi oldalra ráférne végre egy alapos rendrakás, mert jelenleg csak úgy ömlik bele a pénz, eredménye viszont gyakorlatilag 0.

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Sok áramszedője van, ebből arra következtetek, hogy az ICE3M leszármazottja, annak pedig nem kottyan meg a 25kV, meg a 3kV egyen sem…

    A hegyesi oldal… :) Megnézném a Siemens mérnökeinek az arcát egy esetleges tesztmeneten, amikor valahol Komárom környékén belegyalogol az ICE egy vízzsákba – mennyit imádkoznának az ürgék, hogy csak Győrig jussanak el épségben, onnan mennek inkább busszal :)

  • avatar
    1116001 mondta:

    Szerintem pazarlás lenne 300-330 km/h-ás vonatokat erre közlekedtetni. Aztán osztrákoknak ott a railjet ami münchen felé jár, a többi német célállomás felé, meg bőven elég az ÖBB ICE-T, vagy a DB ICE1, 2 szerelvényei.
    De ne legyen igazam :)

  • avatar
    vasutfan mondta:

    Vagy mit szolnának a szakik a tatabányai 20-as Vmax-hoz?:D Egyébként tényleg csinálhatnának már valami normális pályát az 1-esen.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.