Főoldal » Bemutatók, Címlap, Szimulátorok, Virtuális Vasút

WoS1: Expansion Pack bemutató

IST 2008 december 27 1 megjegyzés

Eljött hát az idő arra, hogy a nagy sikert aratott World of Subways megkapja az első hivatalos kiegészítőjét, amely az Expansion Pack névre hallgat. Az alapprogram kedveltségéről talán elég annyit elmondani, hogy az első dobozos változat gyakorlatilag elfogyott, a kiadó “kénytelen” volt legyártatni még egy adaggal a lemezekből, amelyek viszont már az 1.2-es patch-et is tartalmazzák. Na de most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mit is tartalmaz a frissen megjelent csomag.

Nem szokásom előre lelőni a poént, most viszont megteszem: nem sokat. Sajnos. Az EP csak a kiadó, Aerosoft honlapjáról tölthető le, fizetés után, tehát dobozos verzió nincs belőle. 13 euróba kerül, nagyjából 3500 forintba, így közel fele az alapprogramnak. Korábban volt már róla szó, hogy telepítés után (16 megabyte) ugyanúgy bekerül a beépülő modulok közé, mint anno volt a manhattani felszíni séta lehetősége, nos, ez került megvalósításra. A játékot elindítva egy új menüpontot látunk vezetéseknél, a Start mission feliratot, ezzel tudunk a küldetések közül választani. Ahol jön az első meglepetés: mindössze ötöt voltak képesek betuszkolni a csomagba.  Mindegyiknél kiválaszthatjuk a szerelvény típusát, valamint az időjárást.

Rendhagyó módon a következőkben ezeket a feladatokat mutatom be egyesével, hogy aztán a végére jöjjön az értékelés.

Route to wash unit

A küldetés a szerelvény lemosatásából áll. Ehhez annyit kell tennünk, hogy elvigyük a szerelvényt New Ark-ból a karbantartó bázisra, így kapunk némi új, bejárható területet. A fenti képen látható módon ezentúl már nem csak egyenesen előre mehet a jármű, hanem ebben a küldetésben például jobbra, be a telephelyre. A mosó egy épületen belül helyezkedik el, egy egyvágányos létesítményről van szó, amelybe a teljes szerelvényünk befér. Ide be kell haladnunk és az utolsó kék forgó tisztító oszlop előtt megállnunk. Ekkor kezdődik a jármű mosása:

Amit szerencsére végig is nézhetünk, ugyanis külső nézetre vált a program és több kameraállásból is megvizsgálhatjuk e jeles eseményt. Meglehetősen látványos ahogy a víz, gőz, pára beburkolja a metrónkat, illetve ahogy forognak a tisztítófelületek. Sajnos azonban ez utóbbiak nem érik el a jármű oldalát, tehát mégsem annyira tökéletes az imitáció. A mosás után én nem fedeztem fel különbséget a metró felületén. Az esemény eltart néhány tíz másodpercig, ami után még van némi feladatunk: tovább kell haladnunk Journal Square állomásig, ahol egy kolléga már vár minket, hogy átvegye a járatot. Ehhez nem kell tolatgatnunk, a telephelynek ugyanis a másik oldalán is van kijárata. Sajnos az állomáson a kollégát nekem nem sikerült felfedeznem, érkezés után C billentyűt nyomva befejeződik a küldetés.

A küldetés időtartama 15 perc. Amit mindenképpen meg szeretnék még említeni hozzá az az, hogy a feladatot időre kell teljesítenünk, amelyet megcsinálni szerintem (és Herceg Jani barátom szerint) nagyjából lehetetlen vállalkozás. Ha valaki betartja a sebességkorlátozásokat, akkor 1-2 perces késéssel futhat csak be JSQ-ra, szóval kissé elszámolták magukat a készítők.

Brake failure

A műszakunk közepén vagyunk, mikor úgy tűnik némi gond adódott a fékkel. Hoboken állomáson igen gyenge fékhatást tapasztalunk, amelyet sajnos nem tudunk helyben megjavítani. Nincs mese, be kell vinnünk a műhelybe a járművet, természetesen az utasok nélkül. A feladatunk tehát a gyengén fogó fékekkel valahogy megtenni ezt a mintegy kilenc mérföldet.

A sztori ott kezdődik, hogy Hobokennél még 60%-ot mutat a fék állapotát jelző kijelző (F7 a bekapcsolási módja ugyebár), amely szép lassan lecsökken 30%-ra. Kissé furcsa, hogy az érték akkor is csökken amikor éppen nem fékezünk, úgyhogy az út nagy részét már minimális fékezési lehetőséggel fogjuk megtenni. A minimálisat értsétek szó szerint, hiába húzzuk be ugyanis teljesen a fékkart, túl sok hatása nem lesz a dolognak. Éppen ezért különösen fontos a pálya jó ismerete, a sebességkorlátozásokra ugyanis nem árt előre felkészülni. Bevallom őszintén: én több helyen is elfékeztem magam, volt olyan ív, ahova a 20-as határ helyett 33-mal vágódtam be. Mivel utascsere nincs, ezért az állomásokon nem kell megállnunk, sőt, JSQ állomáson még a peronokat is elkerüljük az erre lehetőséget adó vágányrendszer segítségével.

Mondjuk a dolog engem ott késztet fejvakarásra, hogy miért kell végigszáguldanunk a pályán egy olyan járművel, amelyiknek nem működik a fékje. A valóságban nem hinném, hogy max sebességgel küldenék végig a szerelvényt a pályán.

Az indulási helyből következik, hogy ezúttal a másik oldalról közelítjük meg a karbantartó bázist, egy darabig helytelen vágányon közlekedve a pályán. Itt ért volna egy jó pontot egy olyan effektus, hogy közben várakozik egy jelzőnél egy szemből jövő vonat, azonban ezt a lehetőséget kihagyták a fejlesztők, pedig jó poén lett volna. A küldetés amúgy nem túl vészes, 22 perc alatt végigfutottam rajta. Feltettem az eredményemet mutató ablakot is, ugyanis a program ezeket a feladatokat kissé máshogy értékeli. Mint látható, az F5-ös pályaablak bámulása itt is komoly levonást, 10%-ot eredményez, viszont meglepő módon a sebességhatár túllépést nem díjazta negatív pontszámmal a játék.

Fire in the industrial area

Az ipari negyed egyik raktárépületében tűz ütött ki. A tűzoltók már odaértek és elkezdték az oltást. A raktár tulajdonosa szintén kint volt, azonban ő komolyabban megsérült. A helyzetet bonyolítja, hogy egy közlekedési baleset is történt nem túl messze, ami miatt a mentők nem tudnak eljutni a helyszínre. Mi éppen a 33rd Street megállóban vagyunk, amikoris megkapjuk az utasítást, hogy vigyünk el egy orvost a helyszínre metróval. Kivételesen a sebességkorlátozásokat megemelték, így 17 percünk van arra, hogy odaérjünk.

A küldetés meglehetősen egyhangú, mindössze annyi a tennivalónk, hogy végigszáguldjunk szinte az egész pályán a szerelvényünkkel. Én elsőre bekapcsoltam az F5 segédablakot és az ott kiírt sebességhatárokat betartva igyekeztem a helyszínre, ami azt jelentette, hogy 24 perc alatt tudtam odaérni. Az értékelésem kemény 0% lett azzal, hogy a sérült időközben meghalt. Másodjára gondoltam beleadok anyait-apait, hiszen a küldetés teljesítéséhez kb. 35 mérföldes átlagsebességet kellene hozni, ez pedig az állomások nagyobb száma miatt csak úgy lehet, ha különben száguldozunk. Talán mondanom sem kell, az egyik szűk ívben “elszálltam”, kisiklott a gép. Nem baj, harmadszorra is megpróbáltam, az ívekre és a kitérőkre odafigyeltem, a többinél pedig mentem ahogy a csövön kifér. Így sikerült 17 perc 56 másodperc alatt abszolválnom a feladatot, amit a gép még jónak ítélt, a fickó megmenekült.

A feladat amúgy mindössze annyiban más, hogy az állomásokon nem kell megállni, viszont a 15 mph-s korlátozást be kell tartani. A helyszínre érve egy szép nagy sárga nyíl fogja mutatni, hol kell megállni és ajtót nyitni a megfelelő oldalon, erre fejeződik be csak a küldetés. Ami mondjuk tetszett, az a tűz megvalósítása, lévén szépen lobognak a lángok, nem csak egy simán odarakott textúra jelzi a tüzet. A küldetés szövegében jelzett balesettel is találkozunk útközben, látni ahogy a piros-kék villogók fényei az egész területet bevilágítják, nagyon hangulatos ez az egyébként éjszakai sötétségben zajlódó feladat teljesítése közben.

Not in service

A sínekre néha ráfér a karbantartás, ezt végzi most is néhány munkás a pálya különböző pontjain. Sajnálatos módon elromlott a saját vonatuk, így minket kérnek meg arra, hogy vigyük el illetve szedjük össze őket. Hobokenből indulunk, és majdnem Journal Square-ig kell menni ahhoz, hogy letegyük a munkások egy részét, majd utána Harrison előtt a többieket. Utána már csak az a dolgunk, hogy Newark-ba érjünk 9 előtt.

Újabb küldetés, ez végre különösebb nehézség nélkül. Elvileg fél órán belül kell teljesíteni a feladatot, de ez 25 perc alatt könnyedén megoldható. Hobokentől amíg a föld alatt vagyunk, addig semmi izgalom nincs, ugyanúgy át kell haladni az állomásokon, mint szoktunk. A földfelszínre érve azonban megláthatjuk az első helyet, a jobbra mellettünk lévő sín el van foglalva. Odaállva mellé és ajtót nyitva a jobb oldalon vált a kép: elsötétülés után a munkások a pályára kerülnek és már dolgoznak is ezerrel.

Továbbhaladva Journal Square-nél ismét kitérőzés következik, megintcsak nem a peronok mellett haladunk végig, hanem kissé megkerüljük azokat. Harrison előtt már jobban kell figyelni, közvetlenül a megálló előtt van az újabb megállási pont, ezúttal bal oldalon kell az ajtókat nyitni. Newarkba érve pedig a szokásos C gombra fejeződik be a feladat.

A fentiekből is adódik, semmi extra, kényelmes feladat áll a próbálkozó előtt, nem jelentett gondot a teljesítés. Külső nézetbe váltva azért látszik egy kis érdekesség: a szerelvényünk mindössze két kocsiból áll.

Maintenance

A karbantartó műhelyben vagyunk, ahonnan az egyik járművet át kell vinnünk a Journal Sqare-nél található régi fűtőházhoz és ott a bejárat előtt hagynunk.

Az előző feladathoz képest annyi a legnagyobb látható változás, hogy a metrónk még rövidebb, mindössze egy kocsit kell mozgatni a két helyszín között. Ami meglepetést okozhat az az, hogy utunk során egyszer sem megyünk le a föld alá, végig felszín fölött vezetünk, amire eddig nem volt lehetőségünk.

Nagyon tetszett az, hogy ezzel újabb helyszín nyílik meg előttünk, még ha csak nagyon rövid szakaszon is. A journal square-i fűtőház területe ugyanis szintén nem volt eddig bejárható. Így ennél a küldetésnél új helyről indulunk és új helyre érkezünk. A köztes JSQ állomás peronjait pedig ezúttal jobbról kerüljük meg.

A menetidő vonatkozásában nincs előírva semmi, így akár kényelmesen is battyoghatunk a járgánnyal. Normális vezetéssel 10 perc alatt teljesíthető a küldetés.

Összegzésképpen:

5 küldetés, nagyjából 90 perc plusz játékidő, némi új terület, egy-két plusz effekt. Ezt nyújtja nekünk az Expansion Pack. A végigjátszás után is azt mondom: csak a nagyon fanatikusok vegyék meg, szerintem sok érte a 13 euró, nem hoz annyi új színt a játékba.

A végén feltétlenül szeretném még megemlíteni, hogy frissítsetek DirectX-et illetve videókártya vezérlőt a játék előtt. Nekem ezek elmaradtak, így fagyásokat produkált a progi, visszatett a Windows-ba, négy kísérletből négyszer nem tudtam végigmenni a küldetéseken. A frissítések után viszont problémamentes lett a játék. Ne feledjük: természetesen kell hozzá az alapprogram, anélkül nem játszható!

Értékelés:

Ami tetszett:

  • Új területek
  • Küldetések
  • Új grafikai hatások

Ami nem:

  • Rövid
  • Drága
  • Csak letölthető változat van

Rendszerkövetelmény:

CPU 3 GHz, 2 GB RAM, 128 MB VGA, 2,5 GB hely a merevlemezen, Windows XP/Vista, DVD-ROM

Ezen teszteltük:

CPU Intel Core2Duo 2,66 GHz, 2 GB RAM, 256 MB VGA

Nem futott rosszabbul, mint az alapprogram.

Honlapok:

www.world-of-subways.com
A játék hivatalos weboldala

www.aerosoft.com
A webáruházukban lehet megvásárolni a programot 13 euróért.

www.virtualtransport.hu
Itt lehet megvásárolni az alapprogramot Magyarországon

http://marci.triak.hu/msts
Itt van fórumrendszer a WoS-sal kapcsolatban

4 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 5 (4 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


1 megjegyzés »

  • avatar
    jsim mondta:

    Ezzel az erővel adhatták volna az alapprogramhoz is…:-)Ennek ellenére nagyon kíváncsian várom a berlini vonalat, ami szerintem még rafináltabb lesz! Hajrá!! :-)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.