Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

Mini fotóstúra az ÖBB-n

vasutfan 2009 január 6 7 megjegyzés

p12700552Vasárnap támadt egy ötletem, hogy az újévben ki kellene menni az ÖBB-re, amíg van normális vonatközlekedés, vagyis amíg Gaskó és a többiek nem verik szét újra napokig a vonatközlekedést. Mivel a 2008/2009-es menetrend az 1-es vonalra is borzalmas, a reggeli Dacia teljesen kiszámíthatatlan lett,emiatt 4.-én este az rj 40-el mentem Hegyehalomig, ahol igénybevettem a MÁV szállást.

Az index fórumon Siemens113 topiktárs írta,hogy a Dacia ma 3 óra késéssel érkezett be a Keletibe Bukarestből. És a menetrendváltástól ennek a vonatnak a SZVÖR szerint nincsen közvetlen Bp-Bécs ÖBB stokkja, ezért ezen vonattal való utazást mellőzni kezdtem. Majd tegnap rutthin topiktárs leírta a hivatalos verziót:
“Ha a Beograd-ból érkező kocsicsoport késik, az induló 346 20 percet vár, e feletti késéskor a vonatrészt a 960-as továbbítja.

Ha a Bucuresti-ből érkező vonat késik, és emiatt 20 percnél nagyobb késéssel indulna tovább a Keletiből, akkor Keleti kiállít 2 Bvmz, 1 Avmz kocsiból szerelvényt, és ez közlekedik Bp.-Bécs között 10960 számban.

A késett Dacia a 960-al közlekedik (egyesítve), de csak akkor, ha az rendesen 7.10-kor indítható.”

Szóval a Keletinek rugalmasnak kellene lennie, és aki időre ki akar érni Bécsbe, annak ezt biztosítani, és időre kiállítani a 3 vagonos szerelvényt. Majd meglátjuk, hogy lesz ez a gyakorlatban.
Szóval visszatérve a railjet-hez. Ha jól tudom nemzetközi vonatot 1 órával az indulás előtt kell beállítani a megfelelő vágányra, ehhez képest a 20:10-kor induló rj40  sikeresen be is gurult 19:45 magasságában, addig kollektív fagyoskodás az utasoknak.

p1270025Amint látszik a képen, nem volt igazán tömegnyomor a railjet első osztályán. Győrig 2-en voltunk ezen az 1. osztályon.  Bár jobb lenne a  tömegnyomor, a több utas,  de köszönhetjük ezt részben annak is, hogy rendre szét van verve a vasúti közlekedésünk, és egyre kevesebben választják a vasutat.

p1270026
Amint a képen is látszik, működött rendesen a tájékoztató monitor. Ezt a gyerekbetegségét már kinőtte a railjet. A monitorról leolvasható, hogy már 15 perc késésnél tart a szerelvény. Ekkor még a Keletiben álldogáltunk!!! Hiszen, már bőven indulnunk kellett volna, de akkor tolták ki az IC szerelvényeket a tárolóvágányokra, a 8. vágányról az rj indulása előtt kitolták a posta Bhv-s ingát, mert hát azt feltétlen a nemzetközi vonat indulása előtt kell kitolni, utána már tilos talán?? Emlékezzünk, hogy kb. 19:45-kor gurult be a szerelvény a 9. vágányra, tehát ezt is elszúrta a Keleti, nem hiszem el, hogy nem lehetett volna korábban beengedni a szerelvényt a 9. vágányra, hogy ne fagyjanak össze az utasok. Hihetetlen, de 20:26-kor elindult a szerelvény, Győrig le is faragtunk 5 percet a késésből. Majd irány Hegyeshalom, és Levélnél megint befigyelt az EVM zavar, amiből egy hirtelen böszme megállás lett, sajnos épp nem ültem így kapaszkodnom kellett igencsak, hogy el ne essek. Amit Győrig lefaragtunk, itt sikerült újra összeszedni. Hegyesbe 15-20 perc késéssel értünk be.

Szétnéztem Hegyeshalom-Rendezőben, de csak egy RO-LA szerelvény várt indulásra.

p12700301
A RO-LA gépe 1116 009-0.

 Itt már Tulln-ban vagyok. A Lokfinder szerint itt kellett volna lennie a Wiener Stadtische werbelok-nak és a Feuerwerh werbeloknak is. Sajnos az előbbi gépnek nem leltem nyomát. Így lefotóztam ezt a hosszú tehervonatot a 195-ös Taurussal.

p1270050

p12700531
De nem kellett sokáig várnom az utóbbi reklámgépre, 2 percce később fel is bukkant a Feuerwerh werbelok cukkorépa vonatával  11:07 perckor. A Lokfinder szerint 11:42-kor kellett volna érkeznie, és 13:36-kor távoznia. Persze tehervonatok esetében mint tudjuk a menetrend teljességgel kiszámíthatatlan. Még 1-2 kép a Feuerwerh werbelok-ról:

p1270055

p12700793

p1270088-1

Immáron útra készen a következő cukorrépa vonattal. 42 perccel az érkezés után a Feuerwerh el is hagyta Tulln állomását.

p1270094
Az állomási tartalék: 1063 031-7 cukkorépás vagonokkal pihenget.

p1270106
Regio vonat indul Tulln-ból, én is hamarosan búcsút intek az állomásnak.

p1270081Egy utolsó pillantás a Tulln-i pályaudvar szép épületére.

Utam innen visszavezetett Bécsbe. Az S-Bahn-ról Wien Handelskai megállónál szálltam le, és gyalogoltam egy kicsit a Donaupromenade-on, a vasúti sínekkel párhuzamosan. Jó pár perc gyaloglás után lehet eljutni Donaufer pályaudvarra, ahol főleg WLB /WLC gépek zárnak le. ( WLB = Wiener Lokalbahnen,
illetve: WLC = Wiener Lokalbahnen Cargo) De ki kell fogni, hiszen itt olyan is lehet, hogy semmi nincs lezárva. Nekem hihetetlen szerencsém volt Hétfőn, ugyanis 5 (!!) gép volt lezárva egyszerre Donaufer-en. Ilyet sem tapasztaltam még. De beszéljenek inkább a képek:
Sorban:
-ES 64 U2-060 ( aki nem is oly régen még Bosporus Let’s go East matricás volt)
-ES 64 U2-027
-Hófehérke 183 602
-SBB Cargo 482 037-9
-ES 64 U2-024

p1270110

p1270111

p1270115
A gyárból nemrég kiesett “White Lady” avagy, “Hófehérke” is itt pihenget. Igazából a szívem mélyén reméltem, hogy itt lesz még, de túlzottan nem éltem bele magam, akkor ugye nem koppanok olyan nagyot. Örülök, hogy leszálltam Handelskai-nál, most abszolút nem bántam meg.

p1270118

p12701191

p12701201

p1270121

p1270122

p1270174
Ennek az SBB CARGO-s 482-esnek is tiszta szívből örültem, ugyanis 482-es cargo-sat még nem sikerült ezidáig fotóznóm, szóval nagy szerencsém volt, meg kell hagyni.

p1270154

p1270155
p1270135

Végezetül a 024-es WLB Dispolok, a többi fotóalannyal a háttérben.

6 votes, average: 3.67 out of 56 votes, average: 3.67 out of 56 votes, average: 3.67 out of 56 votes, average: 3.67 out of 56 votes, average: 3.67 out of 5 (6 votes, average: 3.67 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    szentesi mondta:

    Ismét csak egy kiváló, rengeteg mozdonycsemegével teletüzdelt képes beszámoló!

    /Ezzel a hozzászólással felavattam magam itten/.

  • avatar
    Benbe mondta:

    És meg is kaptad az írási jogokat! :smile:

  • avatar
    crash mondta:

    Wow… szuper. WLB, SBB Cargo gépek, jó kis fotóösszeállítás. A “Hófehérke” mi szeretne lenni?

  • avatar
    vasutfan ( a szerző ) mondta:

    Először is köszönöm a dicséreteket :smile:
    Hófehérke sorsát még nem tudni biztosra. A jövőben talán a PKP-hez kerül, addig meg talán tesztmozdony lesz, vagy mozdonyvezetők oktatására használják, vagy elkerül valami másik magánvasúti társasághoz. Napok óta Donaufer-en álldogál, még nem tudni,hogy kihez kerül biztosan.

  • avatar
    Benbe mondta:

    Hát, ha csakugyan legyártották úgy, hogy nem lett kifizetve, akkor egye fene, fizetek érte egy ezrest, aztán méltózatok elvinni tárolásra valahová!

  • avatar
    charlie mondta:

    Mi ez az EVM zavar?

  • avatar
    vasutfan ( a szerző ) mondta:

    Menj el railjet-el Hegyesig, csak Levélnél kapaszkodni kell. Akkor is levág az EVM,ha feljön a vörös. Én ennyit tudok. De Levélnél már az 1. rj-nél is gondok voltak, a 41-nél, Vmax 15km/h sűvítettünk :mrgreen:

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.