Főoldal » DVD-Magazin, Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

Model Rail 127

IST 2009 február 15 Nincs megjegyzés

modelrail127Odakinn meglehetősen hideg van, így ilyenkor mindig jól jön ha a postás meghozza az előfizetett magazinok következő példányát. Ezúttal a Model Rail 2009. februári száma került a postaládámba, amely szokás szerint nem okozott csalódást. Legfőképpen a főszerkesztő szokásos bevezető szavai az érdekesek, nem semmitmondó, üres fecsegéssel áll elő, hanem a brit modellek árazásáról elmélkedik. Történt ugyanis, hogy a Hornby előállt a 153-as dízel motorvonat (egykocsis) 00 méretű modelljével, amit 50 font alatti áron lehet beszerezni úgy, hogy élethű a modell, van menetirány szerinti világítása (LED-es), csender és jó járású motorja, részletgazdag belseje és aprólékos kidolgozottsága. Számoljunk csak: 50 font az 15-16 ezer forint körül van! Aki például német témát modellez, az ennyi pénzért ilyen minőségű modellt nemigen kap, jóval mélyebbre kell a pénztárcába nyúlni ehhez. Ugyanakkor az is tény, hogy a brit modellek árai emelkedtek az elmúlt egy évben, durván 25%-kal. Ben Jones arra világít rá, hogy a minőség egyáltalán nem jelent automatikusan magas árat.

A magazinban ennek megfelelően több oldalas 153-as teszt van, amelyet 93%-osra értékeltek. Bemutatkozik még a Graham Farish “Royal Scot” 4-6-0-ás gőzöse N-es méretben, valamint a ViTrains újabb Class 47-esei 00-ban, illetve ugyanebben a méretarányban a Hornby “9F” 2-10-0-ása. Tehervagon fronton is erős a felhozatal, egyrészt tesztelik a Heljan Cargowaggon kocsiját, másrészt a Dapol négytengelyes teleszkópos vagonját, mindkettőt 00-ban. Új korszak lép életbe a briteknél: kiadták az első olyan 1:76-os Hornby mozdonyt (Class 56 Railfreight Coal Sector színekben), amely alapból hangdekóderrel van felszerelve. Bolti ára 140 font, azaz durván 42-45 ezer forint, ami jónak tűnik, viszont a hangszóróval nem voltak megelégedve.
Jelen szám egyébként skót színekbe öltözött, legalábbis jópár cikk szól Skóciáról, így megcsodálhattam a Hewisbridge névre hallgató modult, bemutatják egy farakodó hely modellezésének lehetőségeit, az otthont soha el nem hagyó terepasztaloknál pedig Kilmarlock viszi a pálmát, amely az 1985-1995 közötti időszakot mutatja be a vasútmodellek segítéségével, ami a briteknél meglehetősen változatos évtized volt, már ami a járművek festését illeti, de néhány új mozdony is ekkor került ki a sínekre. Skót vasúttársaságokról is szó esik, a “négy nagy” cég megalakulása előtti vállalkozásokról lett írva pár szó, ami az 1923 előtti időszakot jelenti. Ezek a Caledonian Railway (LMS része lett 1923-tól), a Glasgow & South Western Railway (LMS), Great North of Scotland Railway (LNER), Highland Railway (LMS), North British Railway (LNER). A Masterclass széria ezúttal a Class 24-esekről szól, ami mellett 13 kép segítségével bemutatásra kerül hogyan kell csinálni egy Class 24-esből egy Class 24/1-eset.
Vicces fejlemény: az előző számban bemutatott új Graham Farish Class 47 sokak szerint túl magas lett, nagyon látható a forgóváz és a mozdonytest közötti rés, így persze sor került a modell átalakítására, megtörtént a leültetés, amelyet 9 egyszerű lépésben, fotók segítségével mutatnak be. Az eredmény megdöbbentően látványos annak ellenére, hogy mindössze 0,5 mm a különbség átalakítás előtt és után.

4 votes, average: 4.00 out of 54 votes, average: 4.00 out of 54 votes, average: 4.00 out of 54 votes, average: 4.00 out of 54 votes, average: 4.00 out of 5 (4 votes, average: 4.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.