Szeged, az 1-es vonal
Szeged városában az 1-es a legjelentősebb forgalmat bonyolító villamosvonal.Nézzük, hogy alakult az élete…
Szegeden 1908-ban nyitották meg az 1-es számú vonalat Szeged nagyállomás és Szeged-Rókus állomások között. A vonal nyomvonala az idők során nem sokat változott. A Tisza parti városban mindig is ez volt a legfontosabb villamosvonal, itt épült ki egyedül a kétvágányú pálya, itt a legnagyobb a járatsűrűség (csúcsidőben 4-6 percenként jár). A vonalon jelenleg leginkább Tatra tipusú villamosok járnak (KT4D és T6A2), de a rókusi villamosszíntől az Anna-kútig előfurdulnak FVV (bengáli) villamosok is.
A KT4D villamosokat Németországból (Cottbusból és Potzdamból) szerezték be használtan 2003-ban. A 12 db KD4D villamosok az 1-es vonalon járnak.
- KT4D típusú villamos pihenget Szeged-Rókusnál
A T6A2 típusú Tatra-k 1997-ben kerültek Szegedre. Az 1-es vonalon a csúcsforgalomban csatoltan közlekednek.
- T6A2 típusú villamos Szeged nagyállomás előtt, 2009.02.04.
Jelenleg nekem csak az 1-es vonallal kapcsolatban van ismeretem, de tervezem még a végigutazását a 3-as és 4-es vonalaknak is. Talán az a 2 vonal is megérdemel majd egy cikket.
Számomra ebből a cikkből nem derül ki, hogy hogyan alakult a szegedi 1-es villamosvonal élete.
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.