Főoldal » Vasúti hír

Régi-új Posta-Bhv-k

Benbe 2009 március 1 2 megjegyzés

p2283184-1A Bombardier éppen az – állítólag – leges-legutolsó szériát szállítja a budapesti elővárosi forgalom csodajárművéből, ám most nem ezekről szól a cikk. Az első két széria felújított elővárosi kocsi, amelyek a Budapest-Hatvan vonalon álltak forgalomba, még szürke szekrénnyel, változatos kék és sárga csíkokkal gördült ki Dunakesziről és a Szolnoki Járműjavítóból. Most ennek a gyönyörű színtervnek telt le az ideje, és a soros fővizsgák alkalmával már kék-piros fényezést kapnak.

Ezek a kocsik feltűnően különböznek a Szolnok felé járó társaiktól. A patkány-Bhv-knál ugyanis csak a kocsiszekrény oldalát cserélték teljes egészében, a tetőt és a homlokfalakat csak a lakatosokra bízták. Szolnokon eleve készült egy széria ebből a fajta kocsiból kék alapon piros csíkkal, de a legnagyobb példányszámban gyártott dunakeszis, klasszikus posta-Bhv-któl eltérően a piros csíkot egy-egy fehér vonallal választották el a kék felülettől. Most ezek a kocsik is elvesztik jellegzetességüket.

3 votes, average: 4.33 out of 53 votes, average: 4.33 out of 53 votes, average: 4.33 out of 53 votes, average: 4.33 out of 53 votes, average: 4.33 out of 5 (3 votes, average: 4.33 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    kf33 mondta:

    A 20-05 550 – 20-05 600 pályaszámú kocsik oldalfalát nem cserélték ki, azon csak a korróziós károsodásokat javították és a szükséges átalakításokat végezték el. Az említett piros csikos kocsik (20-05 582-600)nem Szolnokon, hanem Dunakeszin készültek.

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Szia!

    Köszönöm a kiigazítást, bevallom, személykocsikban egyáltalán nem vagyok otthon.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.