Főoldal » Élménybeszámoló, Járműgaléria, Vasút

A BOB fogságában

golaz 2009 április 4 Nincs megjegyzés

munchen10A BOB Bayerische Oberlandbahn egy német vasúttársaság, amely Münchentől délre lát el dízelüzemű motorvonatokkal elővárosi forgalmat Lenggries, Tegernsee és Bayrischzell felé. A járművek többségét 17 darab Integral motorvonat adja, ezen kívül van még 3 Talent és 2 dízelmozdony.

Az Integral motorvonatok egyedi darabok, a 2001 – ben megszűnt Integral Verkehrstechnikben készültek Jenbachban. Az Integral egy egész járműcsaládot akart kifejleszteni, Integral motorovonatok jártak volna a bécsi S-Bahnon is. Végül csak ez a 17 darab dízelüzemű változat készült el.

Az Integralok tervezési elveikben hasonlítanak a Desiro, GTW, Talent járművekhez, tervezésükkor szempont volt, hogy könnyített szerkezettel, egyfajta sínen közelekedő buszt hozzanak létre, amely nem olyan drága, mint a korábbi motorokocsik. Ez sajnos nem sikerült, az Integral ára 35800 márka volt négyzetméterenként, a hagyományos kialakítású DB 628 – as sorozaté 28000 márka.

munchen01

Balra a VT 106 Integral és jobbra a Bombardier – Alstom gyártású DB 423 628-7 áll a müncheni főpályaudvaron. A VT 106 nemsokára elindul. A peron túloldalán lévő vágányra, a 33 – asra hamarosan megérkezett egy BOB Integral szerelvény.

munchen02munchen03

Itt történt egy kis malőr. Miután az utasok kiszálltak, én felszálltam a vonatra, hogy megnézzem az utasteret. De nem ez a szerelvény indult vissza, hanem a szomszéd vágányról közben elindult a VT 106, ami az első képen is látszik. Így ez a szerelvény 1 órát vesztegelt. Közben a vezető lezárta az ajtókat és én így bennragadtam. Gondolkodtam, hogy mit lehet csinálni. A vészjelző valószínű csak a vezérálláson szól, és ott éppen nincs senki, a vésznyító mellé egyértelműen odaírták, hogy csak veszély esetén megengedett a használata, viszont semmilyen veszély nem volt. Gondoltam a legjobb várni, 1 óra múlva indul a következő szerelvény, ha ez lesz az, akkor még hamarabb is ki kell nyitniuk az ajtókat és ki tudok szállni. A legrosszabb esetben kihúzzák a vonatot valamilyen rendezőre velem együtt, de ez nem túl valószínű, a délutáni csúcsforgalmoban. Így hát vártam és alaposan megnéztem az utasteret.

munchen04munchen05munchen06

Szerencsére jött egy munkás és az ajtó melletti zárral kinyitotta az ajtót. Guten Tag! mondtam, és kiléptem a peronra. A munkás elindult a vezérállás felé.

munchen09munchen10

Miután szerencsésen kiszabadultam, gyorsan átmentem a szomszéd peronra, hogy kívülről is lefényképezzem a VT110 – et.

munchen07

A BOB VT 725 pályaszámú Talentje is lencsevégre került.

A BOB – ről itt lehet többet olvasni:

- Város, vidék, vasút PDF és html

- Attus honlapja

- A BOB honlapja

- Nohabok a Bayerische Oberlandbahnnál (csak egy alkalommal jártak ezek a bérelt mozdonyok)

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.