Főoldal » Modellbemutató, Modellvasút

Az egyik utolsó N-es Roco személykocsi

crash 2009 április 14 6 megjegyzés

dsc_1218Az idén a Roco és a Fleischmann közös tulajdonba kerülésével az N-es Roco paletta megszűnik létezni. Persze ezt átszervezésnek, a termékpaletta átstruktúrálásának nevezik – de azon kívül, hogy a Fleischmann-nál megjelentek a katalógusban szürke multiMouse-zal csomagolt kezdőkészletek – nem tudni, hogy a Roco Z kocsijaival mi lesz.  Fleischmann katalógusban nincs semmi nyomuk, Roco N katalógust meg eddig nem adtak ki. Ez a kocsi 2008 legvégére volt datálva, így valószínű, hogy az egyik utolsó Roco N-es modell került a kezembe.

A modell eredetije a svájci vasút felújított hálókocsija. Ugyanúgy, mint a MÁV-nak, az SBB-nek is vannak harminc éves hálókocsijai, csak ez utóbbiakat nemrég Graz-ban felújították. A kettő közötti különbséget kottázni lehet, de mindkettő fellelhető a Keletiben, ezért a modell jól illeszkedik a magyar témákat gyűjtők kollekciójába.

Kiigazítás: kaptam infót, hogy a kocsi couchette – azaz fekvőhelyes kocsi, nem hálókocsi. Na, ennyit a személykocsi tudományomról :)

dsc_1211

dsc_1215

Maga a modell a jól ismert Roco alap. A külső különbségeket a gyártó igyekezett kidolgozni, azonban a belsővel spórolt: Egy fülkés kocsi belső berendezését kapta a modell. Mondjuk az élethűen sötétített üvegen keresztül ezt nehéz kiszúrni, de erős fényben kivehető a dolog. Ok, bolttól függően 4-5eFt-os árért ne vájunk több színű berendezést, ami úgysem látszik. Csak hát a tudat…. :)

dsc_1218

dsc_1220

dsc_1221

A kocsi külalakján csak egy kivetnivalót találtam: az eredeti kocsinak az oldalfalhoz szorosan illeszkednek az ablakkeretei, míg a modellnek a fekete festés ellenére is igen jól  látható, osztott ablakkerete van. Ez, ami nem hasonlít külsőre az igazira. Fennakadtam még azon, hogy – az amúgy jó minőségű – feliratok nem a szoknya fölé vannak tamponálva, de amikor megnéztem az eredeti fotóit, láttam, hogy 1:1-es méretarányban is ilyen. 

dsc_1225

Alapvetően a kocsi tetszik, egy Wiener Walzer szerelvény összeállításakor mindenképp kötelező darab – hacsak nem a felújítás előtti állapotot akarjuk megjeleníteni, de az a változat is valaha fellelhető volt a Roco katalógusában.

 

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    Benbe mondta:

    Szép kocsi! Kíváncsi vagyok, ezután a sokadik átszervezés után sikerül-e gatyába rázódnia a Roconak (tippem szerint nem – megint árat emeltek, ahelyett, hogy a technológiát próbálnák olcsóbbá tenni).

    Itt látható ilyen kocsi magyar vonatban:
    http://www.benbe.hu/gallery/apr08/pic15_noframe_hun.php

    Itt néhány közelebbi fotó az eredetiről, illetve más fajta Bcm kocsikról, de van erről felújítás előtti kép is:
    http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/night/Bcm/pix.html

  • avatar
    IST mondta:

    Hú, Benbe, köszi a fotót, így máris van hivatkozási alap, miért fut magyar szerelvényben a kocsi. Ideje lenne venni egyet belőle.

  • avatar
    Zsivany mondta:

    IST: Ha találsz még, szólj, mert nekem is kellene egy kocsi. De asszem erről már lemaradtunk… Égen-földön nem találni…:sad:

    Crash: Az utolsó képen látható MÁV kocsi saját kreálmány?

  • avatar
    IST mondta:

    Cikkszámot tudtok? :-)
    Mert akkor rákeresek néhány brit boltban, hátha náluk még akad elfekvőben egy-két darab.

  • avatar
    Zsivany mondta:

    Asszem 24471.

  • avatar
    IST mondta:

    Akkor ha jól nézem 5200 forint plusz postaköltség körüli összegért tudnék rendelni Angliából. Érdekel?

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.