Főoldal » DVD-Magazin, Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

Model Rail 129

IST 2009 május 10 Nincs megjegyzés

modelrail129Úgy tűnik végleg elcsúsztam. Mire hazaértünk a párommal, a postaládámban ott lapult a Model Rail 130. száma én pedig még mindig nem árultam el mi volt a 129.-ben. Pedig olyan érdekességek vannak benne, mint a Model Rail, az MREmag és az RMweb közös kérdőívének végeredménye, amellyel azt tudakolták az olvasóktól, hogy melyik az év modellje a különböző építési nagyságokban, melyik az év gyártója, illetve ki az év kereskedője, mindez persze 2008-ra vonatkozóan. Anno a szavazatomat én is megtettem, most pedig már az eredmény is tudott.
Számomra nem meglepő, de a Hattons bolt nyert a kereskedő kategóriában: gyorsak, olcsók, szinte minden van náluk brit témában és normálisan is csomagolnak. A 2008-as év gyártója 42%-os szavazati aránnyal a Bachmann lett, míg őt 36%-kal a Hornby, majd 15%-kal a Dapol követi. Mivel a Bachmann egy rakat méretarányban érdekelt jóval szélesebb spektrumban mint a többiek, ezért szerintem most sem történt csoda. N-ben egyébként kemény verseny zajlott, amelyet 49%-kal a Graham Farish nyert a 48%-os Peco előtt.

Kevés szó esik vasútmodellezési témakörben a tisztításról. Nagyjából mindenki tudja, hogy mennyire fontos (és egyben utált) tevékenység ez, mégis szükséges ha a vonatainkat gond nélkül szeretnénk futtatni. A szaksajtó csak néha-néha foglalkozik a témával, így igencsak megörültem annak az összeállításnak, amely a különböző módozatokat mutatja be, mindegyiket megvizsgálva aszerint hogyan működik, mennyire könnyű használni, mennyire hatékony, mik a hátrányai. Így a Roco tisztítókocsijától elkezdve a sínradíron át a Goo-Gone tisztítóig elég sokminden bemutatásra kerül.

Mivel megjelent az első DB Schenker színekre festett mozdony a brit vasúti pályán, ezért a lap egy kétoldalas írással foglalkozik a Class 66-osok átfestési lehetőségeiről, amelyben nem felejtik el a hivatalos RAL színeket sem közölni. Az átalakító asztalon ezúttal egy ViTrains féle Class 37-es az áldozat, amelynek orra módosul kissé. A lapban egy új sorozat is indul, amely egy egyszerű vonalvezetésű terepasztal építését fogja taglalni, bár jelenleg még csak a tervezésnél tart a dolog. Élvezettel olvastam Grahame Hedges összeállítását a modern témájú asztalok építésének egyik megdöbbentő nehézségéről, az N-es autók hiányáról. Itt persze az 1:148 méretarányúakról van szó, ráadásul balkormányos járművekről, amelyekből enyhén szólva sincs sok.

A magazin a fentieken kívül még számos témát boncolgat, valamint két óriási posztert is magában foglal, amelyeken terepasztalról készült egy-egy fotó látható igen jó minőségben és a nagyítás ellenére nagyon jó részletgazdagsággal. Igazi szájtátós darabok.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.