Főoldal » Vasút, Vasúti hír

Az első MÁV CARGO matricás ÖBB 1116-os

vasutfan 2009 június 15 13 megjegyzés

A mai nap Ferencvárosban felkerült  az első MÁV CARGO matrica az 1116 015-7 pályaszámú ÖBB Taurusra. A kép forrása: http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=9394
A railcolor.be oldalon található vasúti fórum szerint hamarosan az 1116 040-049 pályaszámú ÖBB gépek is koptathatják hazánk sínszálait MÁV CARGO kézben, bár erről még nem igazán csicseregnek a madarak.

dsc01061_123

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


13 megjegyzés »

  • avatar
    kisczako mondta:

    Kövezzetek meg, de jól néz ki!

  • avatar
    1116001 mondta:

    Nem vagy egyedül, mert nekem is tetszik:)

  • avatar
    crash mondta:

    Betojás :)

  • avatar
    wilhelm pieck mondta:

    Szorul a Trakció nyakán a hurok… :neutral:

  • avatar
    IST mondta:

    Hát érdekes. Alapvetően tetszik, de a piros és kék közötti “átmenet” nem jön be.
    Nagyon kíváncsi leszek, hogy ki lesz az első aki ezt megfesti vasútmodellben. :-)

  • avatar
    Garamvölgyi Gábor mondta:

    wilhelm pieck: ezt hogy érted?

  • avatar
    Kapafej mondta:

    Nagyon szép lett!

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Összesen hány db lesz? Lehet már tudni róluk valamit? Merre fognak járni? És igazából mi szükség van rá? Nem egy cég a két Cargo?

  • avatar
    Norbi mondta:

    Nekem is tetszik.Újabb munka Zsiványnak!:))

  • avatar
    vasutfan ( a szerző ) mondta:

    B.Zsolt: Hogy hány db? 015-020 (kivéve a balesetes 017-est), majd jön nemsokára 1116 040-045, majd nemsokkal később 046-049.
    Illetve az 1116 018-025, melyek csak addig lesz nálunk, amig a 040-049 pályaszámúak meg nem érkeznek.Darabszámról egyenlőre ennyit tudok mondani.

  • avatar
    Zsivany mondta:

    Pályaszám változott?

    Nekem akkor tetszene, ha ez a kék, hullámvonalas design az egész mozdonyt betakarná. Így az átmenet nagyon gáz.
    (Modellezési szempontból is… :???: )
    Ronda lesz, ha a festés és a matrica külön mértékben kezd majd el fakulni.

    Ennek ellenére biztos csinálni fogok egyet valamikor. :grin:

  • avatar
    Regio mondta:

    “Szorul a Trakció nyakán a hurok? ”
    “wilhelm pieck: ezt hogy érted?”

    Szerintem úgy érti,hogy minden egyes matricás gép a trakció elől viszi el a munkát…(A Cargot ugyebár el kellett adni a RailCargo Austria-nak…) Kevesebb magyar mozdonyra lesz szükség – vezérre talán nem,ha azt továbbra is a trakció biztosítja,vagy netán a cargo átvesz mozdonyvezetőket,mint anno a kocsivizsgálókat… Szép-szép,de nem biztos,hogy jó is ez nekünk hosszú távon. Nem a vezérektől sajnálom a komfortosabb munkakörülményeket,hanem az osztrákoktól az itthon beszedett fuvardíjat.

  • avatar
    kertivasut mondta:

    > zsivány : “Ronda lesz, ha a festés és a matrica külön mértékben kezd majd el fakulni.”
    Ha volt eszük akkor áttetsző hordozó fóliát használtak (bár ha UV szűrő akkor mindegy)azaz a piros szint az alap festék adja és így bár védett felületen valamennyire az is elszíneződhet. De van egy tippem hogy ez csak ideiglenes, azaz nem fogja megélni az igazi fakulási időt.

    Modell: eltekintve hogy szerzői jogdíjas, ha eladásra kerül, de ha valaki “magának” akarja megcsinálni mind vizes matricával mind két szín nyomással (tampon) kivitelezhető, de arra valóban kíváncsi leszek melyik gyártó fizeti ki elsőnek a jogdíjat (bár ez eladható lesz a német nyelvterületen is így lehet hogy többen is meg fogják csinálni.)

    MÁV(Austria)Cargo és a magyar munkahelyek?
    Bár nem politizálok (ne is akarja senki belemagyarázni) és kereskedőként is megbuktam (Märklin próbálkozás), de azt azért talán helyesen jósolhatom meg, hogy
    - ha a RailCargo szervezi a fuvart, akkor nagy valószínűséggel a haszon nem a ma még látszólag önálló és Magyarországon adózó MÁV Cargónál fog lecsapódni (lásd korábbi egyéb szakterületek infrastruktúra jellegű cégeinek az eladása majd a nyereség kivitele még nyereség adó előtt) Az önámítás hogy egy potenciális aranytojást tojó tyúkot csak azért kell eladni mert éppen alig tudjuk etetni (bérbe is lehetne adni) Aki kicsit is bele gondol a vasúti szállítmányozás jövőjébe (nevezzük teher IC-nek 200 km/h-val, a kamionok ismét versenyképtelenek lesznek) az tudja hogy így nem lesz magyar távolsági szállító ipar sem (és ezzel gyakorlatilag csökken a magyar szállítmányozó ipar is) és még sorolhatnám a következményeket (például a személyszállításra gyakorolt hatásait)
    - ezek a mozdonyok nem Magyarországon fognak fő vizsgázni, előbb utóbb a vagon állomány is felújításra, cserére szorul (bár talán mivel jelenleg is van versenyképes magyar szállító ezek egy része itthon marad, szóval le fog épülni a fuvarszervezőktől kezdve a fenntartó infrastruktúra egy csak papírforma szerint gazdaságosabb szintre, ami lefordítva azt jelenti hogy ugyan ezeket a munkákat külföldön fogja, külföldi munkaerő elvégezni. Nem akarok károgni, de a magyar mv is csereszabatos az europai jogban.
    Persze verhetjük a mellünket, hogy nálunk is elkezdődött a V43-as korszak vége és átveszik a 1116-osok, de én jobban örülnék, ha az én pénzemből (én fizetem mindannyiunkkal egyetemben a mozdonyokat, a külföldi gyártó-, szerviz-dolgozókat stb, aki azt hiszi hogy bármit is ingyen adnak az nagyon naiv) magyar fejlesztő mérnököket fizetnének, hogy a buszgyártáshoz hasonlóan ha már nehézipar nincs is, de egy “európai” összeszerelő jellegű vagon és mozdony gyártás, szerviz és főleg szállítmányozás működjön itthon. Azaz mi szolgáljuk ki az európai igényeket, együttműködve velük, ne mi fizessük Európa piaci terjeszkedését. A vége talán a TV-ből áradó sok napi politikai babla miatt túl “indulatos” lett, de talán érthető.

    Elnézést, ha hosszú (pedig húztam belőle) és túl távolba mutató lett, ígérem jövőben maradok a Z-től a parkvasút méretekig a Märklin klub szervezésénél (azért ha lesz rá lehetőségem én is megcsinálom kerti vasút méretben a MÁV Cargo változatot, de csak ha már minden magyar gyártmány modellje elkészült :-) .

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.