Főoldal » Érdekesség, Vasút, Villamosok, BKV

Muki, brüsszeli módra

pre-zli 2009 június 9 Nincs megjegyzés

image080Ma délben az elhúzódó munkahelyi teendők miatt elkéstem az ebéddel, és épp a szendvicseshez rohantam, hogy zárás előtt odaérjek, mikor a sarkon belebotlottam egy szokatlan eseménybe. Telefon elő, épp időben: már indult is a rendkívüli menet, melyben az 1972-es gyártású, 7724-es pályaszámú, éppen fekve maradt brüsszeli BN/ACEC PCC csuklós villamosnak a STIB/MIVB (brüsszeli tömegközlekedési vállalat) egyik Unimogja sietett a segítségére.

image080

A dolog sürgős volt, mert mint látható, az eset épp egy kitérőben tartotta fel a forgalmat. Márpedig két viszonylat (39 és 44) útja is erre vezet, és hétköznap max 5-6 perc a követési idő. Normál esetben jobbra, a Montgomery körtér alatti alagút felé veszik az irányt a szerelvények, az alagút járhatatlansága esetén, illetve egyes betétjáratok, hétvégi nosztalgiavonatok, illetve szolgálati menetek esetén pedig balra, az alagutat elkerülő felszíni pályán haladnak tovább. Jelen esetben azonban nyilván se erre, se arra nem lehetett kerülni. Az alábbi műholdas kép jobb oldalán a kitérő, balra pedig a föld alatti és a felszíni pályák látszanak.

googleearth_image1

Vélhetően gyors és hatékony volt a segélyezés, mert a menet mögött mindössze két villamos torlódott még csak föl. Viszont úgy látszik, a nagy sietségben azért jutott gond az előírások szigorú betartására is, hiszen a beteg villamos viszonylatjelző tábláit a kép készültekor már kicserélték a rendkívüli szerelvények számára előírt “hosszú jámrű” táblára. Annyi bizonyos, hogy az esemény kiválóan szemlélteti az Unimog kétéltűségének legfőbb előnyét: közúton, akár szűk kis utcában is képes megközelíteni az akadállyá lett vasúti járművet, hogy aztán vasúton vontassa félre az útból.

3 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 5 (3 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.