Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

Vasút&Modell 2009 tavasz

crash 2009 június 15 1 megjegyzés

cimlap2009tavaszRégen volt már lapszemle, ideje pótolnom. Sokáig a polcomon hánykódott a V&M aktuális száma – megvettem, beraktam a polcra, és nem volt időm elolvasni. Egy kissé későn, de kézbe vettem, és elsőre majdnem minden cikket elolvastam. Én úgy olvasok egy lapot, hogy az engem érdeklő cikkeket veszem előre, és a kevésbé érdekeseket később. Itt kevés olyan cikk volt, amit másodjára olvastam csak el. Tetszett az újság, hogy mi miért fogott meg, vagy sem, az lentebb olvasható.

A fő motívum a Leo. A cikkben főleg a mozdony fejlesztése körüli előzmények, és a továbbgondolás alapos kivesézése tetszett. Ezekről ritkán lehet olvasni. Van még a nagyvasútban egy cikk a lokweltről, egy jó értekezés Soltész József tollából a gőzmozdony formai szépségéről, meg az új metróról. Ez mind smafu – számomra – mert ezek után olyan cikk jön, aminek nagyon megörültem. Kedvenc kisvasutam, a Durango-Silverton vasút négy oldalon – de az apró betűs szedés miatt sok információt hordoz az a négy oldal – bemutatva. A vonal története, és egy utazási élményleírás, a szerző által készített nagyszerű képekkel. Igen, ilyen cikkeket akarok, sokat. Örülök, hogy ez a nagyszerű vasút helyet kaphatott magyar vasutas magazinban.

A modellszekció egy nürbergi beszámolóval kezdődik. Nürberg már elmúlt, mindössze egyetlen dologra kaptam fel a fejem, az ESU új Navigator termékére. Ez nem más, mint a Bachmann Dynamis európai kiadásban. Emlékszem még, amikor a Dynamis megjelent, az Esu közleményt adott ki, hogy a Bachmann terméknek semmi köze az ECOS-hoz készülő hordozható vezérlőhöz. Most meg megjelenik ugyanaz, mint a Bachmann Dynamis, csak ESU köntösben. A fene érti ezeket, mindegy, nem is érdekel, maradok az Intelliboxnál.
Ez után Matiz Spur 1-es V200-asáról olvashatunk, van egy cikk az új H0-ás Tillig Y kocsikról, és egy V42-es cikk. Ez utóbbival egy bajom van: nem tudom, a modellt ki csinálta, mert a cikkből nem derül ki. Ez egy egyedi modell, vagy kapható a boltban? Nem tudom. Mindenesetre a modell szép.

Amit a lapszemle végére akartam hagyni, az a Preiser cikk. A hatvanadik Preiser születésnap alkalmából egy visszatekintő olvasható a gyár történetéről. Nagyon érdekesen elolvashatjuk, hogyan születtek az első figurák, miként fejlődött a technika, és most hogyan készülnek ezek az apró, de látványos kiegészítők. Engem ez a cikk fogott meg a legjobban a modellrovatban.

Összességében egy jó újság a tavaszi szám, nekem a durangói vasútról szóló cikk és a Preiser megemlékezés tetszett a legjobban.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


1 megjegyzés »

  • avatar
    Garamvölgyi Gábor mondta:

    A Tillig cikkben szereplő kocsik érdekesek. Nekem szélescsíkos változatban vannak meg, de azon van pl. légbeömlő nyílás is, gyárilag ki vannak festve a belsők. Nem értem, miért van különbség köztük.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.