Főoldal » Modellvasút, Tippek-Trükkök

Modulépítés – vasúti átjáró III.

crash 2009 július 27 6 megjegyzés

DSC_2683 Akkor lássuk a harmadik részt, készüljön el végre az átjáró! A múltkor ott maradt abba a történet, hogy a két sín közötti részt kell már csak befejezni. Elsőre nem tűnik ördöngősségnek, azonban ha nem figyel oda az ember, tartogat némi buktatót. De inkább lássuk a képeket….

DSC_2555A múltkor itt hagytuk abba ….

DSC_2558Az első dolog a vágányok közének megtisztítása

DSC_2561Majd egy tehervagon segítségével meghatároztam, hogy a védősínnek milyen messze
kell legyen attól a síntől, amelyen a vonat gurul

DSC_2652Majd méretre vágtam és a kívánt alaknak megfelelően meghajlítottam két code40-es
síndarabot

DSC_2657Pillanatragasztóval rögzítettem a védősíneket a helyükre

DSC_2660Moltofillel kitöltöttem a védősínek közötti részt. A két szélét ágyazat-anyagból és
ragasztóból készült masszából készítettem el.

DSC_2666Amíg ez száradt, elővettem két Arnold villanyoszlopot. Ezek az út szélét fogják díszíteni.

DSC_2668Miután lesorjáztam őket, a beton gyámokat szürkére festettem. Itt most nem kell vigyázni a
festék megfolyásával, mert utána úgyis az oszlopokat át kell festeni.

DSC_2670Fekete és barna festékből olyan színt kevertem, amellyel megpróbáltam a
villanyoszlop színét visszaadni.

DSC_2673Lefestettem a villanyoszlopok fa részét, és a gyámokat tartó csavarokat is megjelöltem
egy-egy feket festékpöttyel.

DSC_2674Egy előre fúrt, 0,7mm-es lyukba beállítottam a villanyoszlopokat, amelyeket
faragasztóval rögzítettem a helyükön.

DSC_2675Amikor a védősínek közötti Moltofill megszárad, lecsiszoltam azt a védősínek
korona-magasságáig.

DSC_2676Ezután jött a megszokott poros kezelés…

DSC_2678…majd a felesleges port a sínekről egy fültisztító pálcikával
távolítottam el.

DSC_2679Nem szerencsés módon, de ezután megfestettem a védősíneket barna színnel

DSC_2682Ez után még egy kis világosszürke porral kezeltem a felületet -
külön ügyelve a védősínek barnájára, hogy azokat is fakítsa meg
egy kicsit a pasztellpor.

DSC_2683És az átjárót egy pár András-kereszt kivételével késznek nyilvánítottam. Az András-
kereszt pedig remélem mihamarabb megérkezik, és beépíthetem.

4 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 5 (4 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Védősínt boltban lehet kapni? Régen úgy csináltam hogy fogpiszkálót raktam a védősín helyett, nem volt valami szép de ment a vonat úgy is, persze a fogpiszkát kivettem miután az anyagot a két sín közé bedolgoztam. (a 75ös képnél elírtál egy szót “véfősínek”)

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    A védősín code40-es sínből van. Itthon, boltban nem hiszem, hogy lehet kapni.
    A helyreigazítást köszönöm :)

  • avatar
    Regio mondta:

    Egy apróság: A kitámasztós oszlopot én megfordítanám,hogy a másik oszlop felől legyen a támaszték. Az átjáróknál többnyire megszakítják a légvezetékeket – vagy kiemelik,hogy az űrszelvény felett legyen a belógó vezeték legalacsonyabb pontja – így nem igazán van értelme a vágány felől megtámasztani,ahonnan elvileg semmit sem tart… Ja és a támaszték szárára is szoktak gyámot szerelni,mert az is elkorhadhat ugyanúgy… Mondjuk ez utóbbi jelen esetben a gyártó hibája…

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Jogos, de én ezt világítási oszlopnak szántam – nem megy át a drót a vasút felett, csak odáig tart. Láttam olyat, hogy a faluszéli’ átjárónál közvilágítás volt, ez ihlette a modult.

  • avatar
    Nygma mondta:

    Milyen sínt használtál a pályához? PECO code 55?

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Igen, code55 Peco

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.