Főoldal » DVD-Magazin, Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

Rail Passion – 2009 augusztus

IST 2009 július 28 2 megjegyzés

railpassonFranciahonban járva elköltöttem némi eurót vonatos magazinokra, kíváncsi voltam náluk milyen a felhozatal. A városban talált újságárusoknál gyakorlatilag nulla vasúti lapot találtam, a Garé du Nord-on viszont annál többet, így hármat választottam ki előzetes tartalom alapján. Egyikük a Rail Passion mostani száma lett, amely érdekes témával kecsegtetett: a Paris-Nord pályaudvar történetének első részével. Mivel franciául (még?) nem beszélek, ezért elsősorban a képekre voltam kíváncsi, amelyekben nem is csalódtam: korabeli rajzok és fekete-fehér fotók, köztük 50 éves légifelvétellel is, de színesben látható a TEE szerelvény 1958-as megérkezése. A cikk 16 oldalas, gondolom a folytatása sem lesz kevesebb. A magazin első lapjain hírek olvashatók, elsősorban Franciaországból, majd némi járműfelújítás és igen rövid, alig egy oldalas Prima II mozdonybemutató után jutunk el a britek Class 395-ös motorvonatának bemutatójáig. Helyet kapott a lapban a franciáknál alkalmazott kitérőkről szóló cikk is, meglehetősen érdekes hazai szemmel látni a táblázatot, amelyben 230 km/h-val járható váltók is vannak. Sajnos a Vossloh mozdonyokról szóló írásnak csak a 2. része van a lapban, csakúgy mint egy hatoldalas amerikai vasúti anyagnak is. A 84 oldalas Rail Passion-t modellvasúti hírek zárják. A laphoz viszont volt egy DVD is…

Az egyik indok a 9,90 eurós magazin megvásárlására az volt, hogy egy DVD-t is mellékeltek hozzá. A lemez egy videót tartalmaz, a Lyon – Marseille útvonal bemutatását. Egy TGV Duplex szerelvény fedélzetén rögzítették vezetőállás nézetként az anyagot és ebből adtak ki most fél órát. Sajnos a minősége véleményem szerint alatta van az eddig megszokott vezetőállás nézetes videóimnak, ugyanis elkövették azt a hibát, hogy zoomolva vették fel az anyagot. Ennek hatására abszolút nem adja vissza a sebességérzetet a film, holott igencsak gyorsan megy a vonat az út során. Talán olyankor lehet egy kicsit belegondolni abba mennyivel is haladhat a szerelvény, amikor egy másik vonat zúz el mellettünk. Emellett nem foglalkoztak olyannal sem, hogy a szélvédőt lemossák az út előtt, így igencsak csökken a minőség. Ennek ellenére az anyag jó, csak lehetett volna jobb is.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    Kapafej mondta:

    Annak idején (tavaly októberben) sikerült 1 hetet kint töltenem Franciaországban, a svájci határnál. A helyi kis újságosnál csak egyféle vasúti magazin volt, ami Voies Ferrées névre hallgat… Maga az újság nekem nagyon tetszett, de az ára igencsak borsos volt ( 8 euro)… Arrafelé minden drága. Ezek szerint más újságok is hasonlóan színvonalasak, és – drágák.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Igen, drágák. Sajnos. Viszont megérik a pénzüket. Hamarosan írok a Loco Revue-ről, az 15 euró volt, de így is simán megérte a tartalma.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.