Főoldal » Élménybeszámoló, Érdekesség, Kisvasút

Kecskeméti kisvasúti nap 2009

kisczako 2009 augusztus 8 2 megjegyzés

kk_nap_1 Ma, tehát 2009. augusztus 8-án került megrendezésre a kecskeméti kisvasúti nap. Nem volt túl sok helyen meghirdetve, gőzös se volt, de azért 6 kocsi megtelt. Képes beszámoló.

Reggel a tömeg előtti vonatot céloztam meg, tehát már 6.48-kor indultam Kecskemétre. Átvittem a bicajomat is, hogy ne kelljen annyit sétálni. A vonat pontos volt, még boltba is bementem, így is 7.40-re már ott voltam. Nézelődtem, a vonat szerelvényét akkor állítgatták össze.

kk_nap_2

Ezután beballagtam a fűtőházba. Ott már nagyban készülődtek a drezinások (hajtányosok) is a mai napra.

kk_nap_3

kk_nap_4

A “hajtánymentőbe”, becenevén az ezüst nyílba még ekkor tankoltak. A vonat másik mozdonya is ekkor állt elő.

kk_nap_5

Ezután kiállt az emká is, majd a hajtányosok vonultak ki, zárásként pedig az ezüst nyíl. Nemsokkal ezután már indult is a menet. Az első megálló Törökfáin volt.

kk_nap_6

Itt körülbelül 10-15 percet álltunk, majd indultunk tovább. Vagyis a vonat továbbment, ám a hajtányok élvezetője megadta magát. Itt leemelték a sínről, majd egy helyi lakos vállalta az őrzését.

kk_nap_7

Innen továbbhaladtunk, majd Jakabszálláson álltunk meg. Itt ismét 10-15 perc tartózkodás után lódultunk újra neki. A következő megállás az a fotómegállás volt, itt maradtam hátul. Jó kis fotótéma volt (számomra) az ezüst nyíl is a pusztában.

kk_nap_8

Ahogy végeztek a fotósok, továbbmentünk, a következő megállás Bugac volt. Itt idén is sokan fogadták a vonatot, kivonultak a helyi “szomjoltók”, meg egy idős népművészeti csoport. Innen körülbelül 25-30 perc tartózkodás után vágtunk neki az utolsó 3 km-nek. A végállomás Bugac-Felső volt. Innen már csak a vonat ment tovább, az is csak a nyíltvonali csárda megálláshoz.

kk_nap_9

Miután visszatért a szerelvény, felmentem rá pihenni egy kicsit. A telefont beállítottam ébresztőre, hogy az érkező személyvonatot le tudjam kapni. A személy pontosan jött, így 14.30-kor állt a lencsém elé.

kk_nap_10

Majd utána egy órával a szerelvény ismét kiment a pusztába, hogy felvegye az utasokat. Visszatérte és elhaladása után indultak a drezinások. Jakabszállásig elő se került a táskámból a fényképezőgép, majd itt a kocsma “ihletett” meg.

kk_nap_11

Innen már nem volt sok idő Törökfái, ahol az ezüst nyíl vontatmányra talált. A korábban itt hagyott hajtányt ugyanis az ő feladata volt eljuttatni Kecskemétig.

kk_nap_12

Innen hamar beértünk Kecskemétre, a végállomásra. Itt még elbúcsúztam a régi és az új ismerősöktől, majd nyeregbe szállva hamar kitekertem a nagyállomásra. Itt még láthattam (bár már csak tárolóvágányokon) a kisvasúti nap miatt megerősített Lajosmizse-Kecskemét személyt.

kk_nap_13

Tavaly is jól sikerült szerintem ez az ünnep. Az idei évi rendezvényre is csak annyi panaszom van, hogy nem a gőzös volt a vonat előtt, ezt leszámítva jó “bulit” sikerült összehozni. Köszönet érte a szervezőknek és azoknak, akik ezen az ünnepen is dolgoztak.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Wow :) Gyorsabb voltál, mint én:)

  • avatar
    kisczako ( a szerző ) mondta:

    Pedig még hambizni is voltam… :) Bár nekem csak 30 km-re kellett menni :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.