Főoldal » DVD-Magazin, Építés, Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

Loco Revue 2-2009

IST 2009 augusztus 9 3 megjegyzés

locorevue1A már korábban bemutatott Rail Passion beszerzésekor több másik magazint is megnézegettem. Köztük a Loco Revue borítója ígéretesnek tűnt, csakúgy mint az, hogy ehhez is egy DVD-t csomagoltak. Ez miatt viszont nem lehetett átlapozni az újságot, a 15 eurós ár pedig kissé soknak tűnt az ismeretlenül történő megvásárláshoz. Aztán a feleségem eldöntötte a tépelődésemet, megragadta a lapot és a kasszához sietett. Utólag kiderült, hogy nagyon jó döntést hozott.

Kicsomagolás után kiderült, hogy a megvett magazin a Loco Revue-nek az idei második különszáma. Benne egy terepasztal megépítését mutatják be rengeteg kép segítségével a nullától a teljesen elkészült állapotig. Ennek megfelelően a lap a méretarányok taglalásával kezd, majd H0-s léptékben megtervezik a leendő pálya rajzát. Itt alant láthatjátok is a tervet, ennek felépítésére vállalkoztak a magazin munkatársai:

locorevue2

A terv az volt, hogy a bal alsó sarokban van egy három vágányos fejpályaudvar, amelyről jobbra tudnak kiállni a szerelvények két irányba elindulva, amik hurokként kapcsolódnak össze. A zöld vonal a terven egy paravánt jelképez, ez eltakarja a nézőktől a hátsó részt, ahol szintén egy háromvágányos pályaudvar lett kialakítva, oda lehet kihúzna a vonatokat, így aztán látványos üzemet lehet kialakítani, nem mindig ugyanaz a vonat bukkan a szemünk elé hátulról. A méreteket látjátok, 220×100-as asztalról van szó, tehát alapvetően nem húszkocsis tehervonatok vagy 8-10 kocsis személyvonatok közlekedtetésére épült, inkább motorvonati illetve tolatós üzemet célszerű rajta lebonyolítani. Alul egy tehervágány is van a maga kihúzójával. A pálya terve egészen egyszerű, de szerintem ötletes. Érdekes egyébként, hogy nem sajnálták a helyet a különböző síntípusokkal való megrajzolásnak sem, kirakták ugyanezt a rajzot Peco, Roco, Märklin, Trix, Piko, Fleischmann, Bemo(!) sínekből is.

Innentől kezdve pedig jöhetett az építés és nem csalódtam, tényleg mindent megmutatnak és – gondolom – mindenről írnak is. Olyan alapvető dolgokra kell itt gondolni, hogy hogyan ragasztózd be és mivel a faanyagot, mivel célszerű rögzíteni a pálya alapjául szolgáló fát a kerethez, hogyan lehet bekötni elektromosan a hurkot hogy ne okozzon zárlatot, hova és miért kell lehelyezni a jelzőket, hogyan fessük le a síneket, hogyan rakjunk össze házat egy-egy kitből, stb. 100 oldalas a magazin, reklám csak minimális mennyiségben van benne, kép viszont annál több, 236 darabig jutnak el, mindegyikhez persze magyarázat, hiszen a képek szöveg nélkül nem érnek semmit ebben a témában, de fordítva sem az igazi. Szóval abszolút meg vagyok elégedve a lappal.

locorevue3

A hozzá adott DVD egy másik terepasztal építését mutatja be fél órás műsoridővel. A tartalom hasonló, gyakorlatilag le lett filmezve és jól megvágva az elkészítés menete. Nyilván ennél jóval több idő szükséges hozzá, igazából a fontos lépések láthatók, kiegészítve francia magyarázattal. Néhány érdekességet láttam benne amit nekem máshogy mutattak, de majd a srácokkal a MOVI-ban megvitatjuk ezeket.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Ezért is jó, ha az asszony viseli a nadrágot :D

  • avatar
    promise mondta:

    Nálam a gyerek a főnök,az anyuka lelépett…
    Szívesen átlapoznám az újságot!

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @promise:
    Szólhattál volna, nálam volt a kiállításon. Bár persze honnan tudhattad volna.

    @Ibigoo:
    Szerencsére nem így van, különben Párizs is ugrott volna és akkor vele együtt az újság is. :-)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.