Főoldal » Stratégiák, Virtuális Vasút

A jövő OpenTTD-je

Nohab-King 2009 október 16 5 megjegyzés

opengfx101Teljesen új grafikák, és hangok, avagy cél a játék teljesen ingyenessé tétele. A legújabb nightly segítségével ízelítőt kaphatunk arról, milyen is lesz néhány éven belül az OpenTTD. Videóval!

1. Bevezető
Az OpenTTD-nek mindig is volt (és még van) egy olyan tulajdonsága, mely nem teszi teljesen külön játékká: szükségesek hozzá a Transport Tycoon Deluxe-nak a grafikái és hangjai, nélkülük nem indul el. Ezeket bizony előtte be kell szerezni, nem elég csak a telepítőn kattintgatni megállás nélkül – de hamarosan már ennyi is elég lesz, ugyanis azon dolgoznak az OpenTTD fejlesztői illetve számos segítőkész rajongó, hogy végre elkészüljenek az új, saját grafikák és hangeffektek, melyeket a telepítő is tartalmazni fog valamelyik OpenTTD verzióban. Ezáltal önálló játék lesz.

2. OpenGFX
Az új grafikák már nagyon közelítenek a végleges állapot felé, csak a játékvilág tájon van rengeteg hiányzó grafika, a többi terepen már átérezhetjük a jövő OpenTTD-jének vizuális hatását. Ha röviden jellemezhetném, TTD-s feeling van benne modern köntösbe bújtatva. Természetesen senki ne várjon DirectX 10-es effekteket és tűéles textúrákat, a megjelenítés a már megszokott 8-bites marad. Az OpenGFX nevet viselik az új grafikák, melyeken már évek óta dolgoznak a készítők, szerintem meg is látszik a gondos munka eredménye, nem csapták csak úgy össze az egészet.

3. OpenSFX
Mindent a szemnek, semmit a fülnek? Az új hangokon még dolgoztak egy éve, de aztán csendben meghalt a projekt, most viszont újra él, bárki letöltheti és kipróbálhatja az összes eddig elkészült hanggal az OpenTTD-t… Szigorúan csak a legújabb nightly alatt! De erről bővebben később írok…
Most térjünk vissza az új hangeffektekre! Még nincsenek teljesen készen, majdnem a felük hiányzik, de a játékban leggyakrabban hallható effektek, mint például a bevétel, tereprendezés hangja, és járműhangok hallhatóak számunkra. Utóbbi még kissé hiányos.
Véleményt nem akarok nyilvánítani róla, mert még nincs teljesen készen, vannak szerintem jól sikerült hangok, és rosszak is sajnos. De az tény, hogy ezek is megosztják majd az embereket, akárcsak az OpenGFX.

4. OpenGFX + OpenSFX = A jövő OpenTTD-je
Már mindenki kíváncsi arra, milyen hatást ér el együtt a két csomag. Még mielőtt belevetnénk magunkat, érdemes tudni a technikai infókat is: szükséges hozzá a legújabb OpenTTD nightly, mely már tud mit kezdeni az új hangokkal, továbbá a már említett két csomag is.
Le lehet tölteni a portálról mindkettőt, az OpenGFX-et innen, az OpenSFX-et pedig innen, de egyszerűbb a tartalomletöltő rendszert használni, ugyanis mindkettő fent van rajta. Ha ezzel megvolnánk, egyszerűen indítsuk el a nightlyt, a beállításoknál pedig állítsuk be grafikus alapcsomagnak az OpenGFX-et, hang alapcsomagnak pedig az OpenSFX-et.
Akinek nincs kedve ennyi mindent letölteni, megnézheti ezen a videón a jövő OpenTTD-jét, működés közben, hanggal együtt.

5. Nem erőltetik ránk
Nem kell aggódni, hogy eltűnik a jó öreg Transport Tycoon feeling, ugyanis meg van adva a választás lehetősége a játékosnak, hogy vagy az eredeti grafikákat és hangokat használja, vagy az újakat. Természetesen variálni is lehet ezeket, ha csak a hangok nem jönnek be, vagy fordítva. Várhatóan az OpenTTD 0.8.0-ba már be lesz építve a hang alapcsomag kiválasztásának funkciója, viszont az kérdéses, hogy addigra elkészülnek-e az új grafikák, és hangok, hogy már a telepítő is tartalmazza.

Nohab-King
A cikk eredetije a magyar OpenTTD FanSite-on olvasható.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


5 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Köszi, jó kis összefoglaló.
    Érdekes amúgy, de én nem szeretem ezeket a plusz patch-eket az alapjátékokhoz, úgyhogy erősen szimpatizálok egy olyan új OpenTTD-vel, amihez nem kell más, csak önmaga.

  • avatar
    crash mondta:

    Próbáld ki… a 0.7.x már magától tölti a patcheket, grafikai csomagokat, nem kell bitvadászkodni.

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Ha ennyire jó a játék, ennyi rajongó van, miért nem készült jobb játék az elmúlt évek alatt? Amik voltak próbálkozások vagy kezelhetetlenek voltak, vagy kevesebbet tudtak vagy még az előd tudását sem érték el… Ez vajon miért van?

  • avatar
    Nohab-King ( a szerző ) mondta:

    Egyszerűen azért, mert ma már nem divat ilyen szállítós játékot készíteni. Hiába lenne rá kereslet… :???:

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Hálaisten’ fejlődik a program és ez a lényeg. Anno a Deluxe is nagy fejlődés volt az enyirányú jelzőivel (satöbbi), a patch-elt verziók pedig általában kényelmesebbé tették a játékot… de ezt itt mindenki tudja. Ennek ellenére ma is elfog egy-egy érzés, hogy ezt vagy azt de jó lenne (állomás feletti híd), vagy valóban, a hangokat megváltoztatni, mert azok maradtak az eredeti “szegényes” konfigurációban.
    B.Zsolt, szerintem készült; illtve régen azt sem gondoltuk volna, hogy vonatot lehet vezetni szamítógépen, lesz rendes szimulátor. Aztán jött az MSTS (bár nem ő volt a kezdet, tudjuk), és az eredményt látjuk, és örvendünk.
    Van itt is jövő: én ábrándozok egy nagyon-open-ttdx-ről, amit ha megtervezek, vezethetem is a járműveit, illetve a ttdx legyen még realisztikusabb, mert ugye most mindent-mindenhova szállíthatsz, illetve a játék a külön vonalak felé terel, mert olcsó építeni. :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.