Főoldal » DVD-Magazin, Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

Modern Railways 2009/09

IST 2009 október 7 2 megjegyzés

modern_railways_200909_1A Modern Railways-t nem szoktam olvasgatni, csak néha-néha jut a kezeim közé egy darab. Pedig jó kis újság, tartalmilag nagyjából lefedi azt, ami érdekel a brit vasútból: új járművek bemutatása, tervek a vonalhálózattal kapcsolatban, “hangos” gondolkodások a kötöttpályás közlekedés jövőjéről, lehetséges irányairól, illetve kis mértékben külföldi hírek. Mindezt persze angolul. Nemrégiben láttam a neten a szeptemberi szám borítóját, amely London Underground “különszámot” ígért az új S osztályú szerelvény képével, valamint a Freightliner szintén új Class 70-esét hordozta a borítóján, úgyhogy bíztatónak tűnt. Hála az internetnek néhány kattintással meg is rendeltem magamnak, ez futott be nemrég.

modern_railways_200909_2Első átlapozáskor kapásból szembesültem azzal, amit eddig már párszor megszívtam a lappal kapcsolatban: hiába virít ott a mozdony képe a borítóján, a magazin minimális infót közöl a Freightliner gépéről, alig negyed oldalt. Csalódás, legalábbis nekem. Talán majd december tájékán többet írnak róla, hiszen novemberben érkezik meg a gép. Persze az is lehet, hogy már kivesézték.
Találós kérdés jön: mit gondoltok, mi a legfontosabb a brit High Speed Two megvalósításánál, azaz a leendő nagysebességű hálózatnál Manchester felé Londonból? Akik a sebességre tippeltek, azok vesztettek: az elsődleges a nagyobb kapacitás amit nyerhetnek a megépítéssel, erről elmélkedik egy írás rögtön a lap elején. Nyilván a sebesség, illetve az autókból és repülőkből átülők aránya is számít sok más mellett, de jelenleg a kapacitás növelése lenne a szent cél.
Sok helyet kapott a magazinban a villamosítás kérdésköre is, mivel jóváhagyták a Great Western Main Line és a Liverpool – Manchester vonalak villamosítását. Érdekes számadatok: előbbi 279 mérföld hosszú, 8 év alatt valósítanák meg, utóbbi 33 mérföld hosszú, 4 évbe telne. Itthon sokszor vetődik fel a kérdés, hogy mi-miért került annyiba, miért tartott tovább, ezekből a számadatokból is látszik, hogy bár a cél ugyanaz, mégis igencsak eltérő lehet a munka tempója. Oldalt amúgy a hálózatról láthattok egy képet, sárga a már létező felsővezetékes vonal, a zöld a létező harmadik sínes vonal, a fekete a jelenleg villamosítás alatt álló, piros a közeljövőben megvalósításra tervezett, a lilák pedig megvalósíthatósági tanulmányok alatt vannak.

modern_railways_200909_3Sok más érdekesség mellett (mint például a 458-as sorozatú Juniper motorvonatok visszatérése a South West Trains-hez miben változtatna például a megbízhatóságon) a legnagyobb téma a borítón is ígért London Underground Special. Ebben néhány oldalon ismertetésre kerülnek a közelmúlt illetve közeljövő fejlesztései a hálózaton, részletesen elemzik a Metropolitan Line felújításának menetét, és négy oldalon bemutatásra kerül a Bombardier által gyártott S osztályú motorvonat, amelynek a tesztelései már javában folynak.
Kis meglepetést – és némi hazai témát – jelentett a Railjet bemutatkozása a lap hasábjain, két oldalt kapott a szerelvény. Ami még nagyon tetszett, az a 3M négy oldalas “hirdetése”. Ebben a vonatokra ragaszható teljes vonatfalat lefedő matricákat mutatják be, sőt azt is ecsetelik, hogy hogyan lesz négy nap alatt a “hagyományos” vonatból egy jól kinéző, matricás szerelvény. Bár csak hirdetés, mégis érdekes darab.
Úgyhogy most megint töprengőbe estem, hogy talán mégiscsak elő kellene fizetni ezt a magazint is, amely egyébként 3,80 fontba került (1100 forint) és 88 oldalt foglal magában.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    Nygma mondta:

    Pont ezt a részt nem vettem meg, de már kétszer átlapoztam a WHSmith-ben. Nem tudom hogy kívülről látható-e a link de egyik haverom látta az új metró szerelvényt (cégnek dolgozik): http://www.facebook.com/home.php?#/photo.php?pid=30415923&id=1193656626

    Nem fogják nagyon elkapkodni, mert először csak a Met vonalra jön, aztán Circle és H&S majd a végén District. A mélyvezetésű metrókról egyelőre szó sincs bár azt hallottam hogy a Piccadilly lesz a következő.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Kívülről sajnos nem látni. :-(

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.