Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

N Gauge Journal 5/09

IST 2009 október 27 Nincs megjegyzés

ngj_200905Elutazásom előtt befutott az N Gauge Journal szeptember-októberi száma amely most 100 oldalnyi információt foglal magában, bár a tartalmától most nem vagyok elájulva. Korrekt, de valahogy nem az igazi. A legszembetűnőbb a bemutatott terepasztalok minősége: nem ultraprofik által épített asztalokról van szó, hanem többségében amatőr modellezőkéről, ami aztán látszik is. És ezzel nem leszólni szeretném a koncepciót, ugyanis éppenhogy kedvet csinálnak a modellezéshez, az emberben akaratlanul is felmerül a “hát ilyet én is tudok csinálni” gondolata, ami egyébként ugye közel sem fedi a valóságot, legalábbis ha tényleg nekiállunk akkor azért melózni kell keményen, hogy legalább ilyen legyen a produktumunk. Szóval furcsának is mondhatnánk a dolgot ha nem ismernénk a brit modellezők első számú alapszabályát, amit minden szigetországbeli csak Rule 1-ként emleget és tényleg tudják a tartalmát: bármit választasz modellezésre, ez a te vasutad, így azt teheted vele amit csak akarsz. Erre pedig kőkeményen odafigyelnek, hiszen tisztában vannak vele, hogy az ízlések különböznek, a vasútmodellezés örömét pedig nem szabad leszólásokkal tönkretenni, hanem maximum finoman a jobbítás felé terelgetik a próbálkozót. A terepasztalok között van amelyiket egy 9 éves kisfiú épít a szüleivel, de olyan is, amit egy hatvan éve vasútmodellezés után érdeklődő, szóval meglehetősen széles a lista.

A magazin egyébként büszkén mutat a készülőfélben lévő Stove R vagonról két képet, nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan megjelenhet ez a modell. A darabszám háromezerben lett megállapítva, a durva pedig az, hogy ennek jelentős részét (két hónappal ezelőtt 1619 darab volt ez) előre megrendelték már az NGS tagjai, tehát ennyi biztosan el fog fogyni belőle azonnal. A Dapol fogja legyártani, kizárólag azért, mert az N Gauge Society elhatározta, hogy erre a kocsira szüksége van az N-eseknek. És lőn.

A modellbemutatók közül engem a Graham Farish Class 150-es dízel motorvonatai nyűgöztek le, Londonban járva majdnem engedtem a csábításnak és vettem egyet Regional Railways festésben, de aztán szerencsére nem tettem, itthonról kb. 30%-kal olcsóbban rendelhetném meg magamnak. Mindenesetre a járgány szép, jól kidolgozott, úgy tűnik a britek lassan tényleg kezdik felvenni a verseny a német gyártókkal.
Szintén modellbemutató: nagy örömmel láttam, hogy egy oldalt a vonatmagazinon is bemutatott (cikk itt, itt és itt) pre-zli féle PCA kocsi átfestésnek szenteltek egy előtte és egy utána képpel. Megérte pre-zlinek átküldeni a munkája gyümölcsét, úgy tűnik a britek is értékelik az ilyen dolgokat.
Járműátalakításoknál maradva Peter Chesher is megosztotta a saját tapasztalatait egy Class 158-as motorvonat átmatricázása kapcsán, egy First North Western festésű modellt épített át az Electra Railway Graphics kitjének segítségével Northern Rail-esre. Átépítés terén még érdekes volt az a cikk, amelyben egy Class 08-as tolatómozdonyba próbált meg belepréselni egy modellező egy dekódert, ami a fotók és a szöveg alapján nem volt egy egyszerű mutatvány.

Persze a fentieken kívül azért még bőven akad a magazinban olvasnivaló, de engedelmetekkel mindet csak azért sem sorolom fel. :-)

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.