Főoldal » Vasútfejlesztés, Vasúti hír, Vonatfotózás

Terelt vonatok a 44-es vonalon

6342 003-8 2009 október 12 16 megjegyzés

091004_003_m4123282009 tavaszán elkezdődött a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal átépítése. A fejlesztés alatt nagy a kavarodás, így egyes vonatok – még a vágányzári menetrend ellenére is – igen nagy késéssel közlekednek. A projekt alatt több vonatnak kerülő útirányt kellett biztosítani, erre a szerepkörre a Székesfehérvár és Pusztaszabolcs között húzódó pálya lett kijelölve.

A terelésre szánt vasútvonal tavaly még igencsak siralmas állapotban volt. A pályára engedélyezett legnagyobb sebesség 40 km/h-nál nem volt nagyobb. Ahhoz, hogy egyes vonatok Székesfehérvár-Börgönd-Pusztaszabolcs-Érd-felsőn át közelíthessék meg a fővárost ezen a vonalon is szükség volt a pálya rendbetételére. 2009 nyarán teljes vágányzár volt Börgönd és Pusztaszabolcs állomások között. A vonalon megszokott Bzmotok helyett vonatpótló buszokkal szállították az utasokat. Ez idő alatt a vonal szinte teljesen megújult. A felújítást követően a vonalra engedélyezett legnagyobb sebességnek 80 km/h-nak kellene lennie, Zichyújfaluban új biztosítóberendezésnek kellene üzemelnie. A vonalra jelenleg engedélyezett legnagyobb sebesség 60 km/h és Zichyújfalu állomáson még az új – használt – dominó biztosítóberendezésnek nyoma sincs. Ennek ellenére 2009. Szeptember végén végig gördült a vonalon az első terelt tehervonat.

Az első Pusztaszabolcs felől érkező személyvonat:
[singlepic id=348 w=550 h=550 float=none]

Október 4-től 28-ig viszont a terelt vonatok zömét a 29-es (Budapest-Székesfehérvár-Tapolca) vonatai teszik ki. Jelenleg napi 4 pár terelt személyvonat közlekedik a vonalon. Az átadás után továbbra is folyik az utómunkák befejezése, pl. útátjárók aszfaltozás, vízelvezető árkok beton elemeinek behelyezése stb…

Az egyik terelt gyorsvonat a 44-es vonalon 2009.10.04-én:
[singlepic id=351 w=550 h=550 float=none]

További képek 2009.10.04-ről a terelés 1 napjáról:

[singlepic id=349 w=160 h=240 float=center]
[singlepic id=350 w=160 h=240 float=center]
[singlepic id=352 w=160 h=240 float=center]
[singlepic id=354 w=160 h=240 float=center]

Még senki nem maradt le semmiről! 2012-ig végéig folyamatosan lesznek a 30a-ról terelt vonatok. Október 29-től újabb vágányzári menetrend lesz érvényben így az előzetes hírek szerint egyre több távolsági vonat járhat Pusztaszabolcs felé.

5 votes, average: 4.20 out of 55 votes, average: 4.20 out of 55 votes, average: 4.20 out of 55 votes, average: 4.20 out of 55 votes, average: 4.20 out of 5 (5 votes, average: 4.20 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


16 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Szép képek!

  • avatar
    morhange mondta:

    Ritka szép pálya, ilyen kéne mindenhová :)

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    A pályával alapvetően nincsen baj. :)
    Állítólag ahhoz, hogy jó legyen végleg még egyszer alá kellene verni.
    Eddig nagyon szép munkát végeztek, de a Vmax 60 kevés. Ha több vonatot szeretnének erre terelni, akkor kell a 80-an minimum. Mivel 29-től valószínüleg több vonat lesz a pálya sebességét is föl kell(ene) emelni.
    Abban már csak reménykedni tudok, hogy a biztbert még idén átadják Zichyben…

  • avatar
    Benbe mondta:

    Ez a 2094 megtekintés érdekes… Na sebaj, nagyon jó cikk ez is, ha így nézne ki minden reggel a Vonatmagazin címlapja, az nem lenne rossz!

    Egyébként azt lehet már tudni, hogy miből épült a D55 Zichyben? Mert volt már szó Zalabér-Batyk és Ukk biztberéről, Martonvásárról, de még Győrről is.

  • avatar
    crash mondta:

    A megtekintést csak az adminok látják. Ne írd le, hogy 2094-en tekintették meg a cikket, mert Elvis kitér a hitéből :)

  • avatar
    RwMan mondta:

    :)

  • avatar
    RwMan mondta:

    Látszik az igyekezet, csak így tovább.

  • avatar
    RwMan mondta:

    Azt lehet tudni, hogy mi az az Uniós szabványperon?

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    A Dominót passzolom. Én még Gárdonyt is hallottam. Őszintén szólva már annak örülnék, ha keresztezni lehetne Zichyben.:roll:

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    “Azt lehet tudni, hogy mi az az Uniós szabványperon?”

    Nálam az, hogy egy fölöslegesen hosszú zsír új peron aminek az építése hülye szabályokhoz van kötve ott, ahol 1 Bz + melléknek kellene beférnie és a napi utasforgalom nem nagyobb 25 főnél.
    Valóban hülyeség, javítom! :wink:

  • avatar
    RwMan mondta:

    Köszi, akkor már a helyesírási hibákat is érdemes lenne javítani.

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    Igyekeztem, de így is becsúszott 1-2 hiba. :( Mindjárt jobban átnézem és legközelebb majd jobban dolgozom az ügyön.
    Köszönöm, hogy szóltál! :)

  • avatar
    Regio mondta:

    …Október 29-től újabb vágányzári menetrend lesz érvényben így az előzetes hírek szerint egyre több távolsági vonat járhat Pusztaszabolcs felé. …

    Előre tartok tőle. Most is rendszeresen előfordul,hogy 10 percet ácsorgunk Érd bejáratán az amúgy is késésben lévő battai vonattal,mert a keresztek miatt nem férünk be az állomásra. Valamint elgondolkozhatnának a tisztelt Startos-MÁVos urak,hogy van-e értelme annak,hogy hétvégenként 3 Dezső okádja a füstöt órákon át a Déliben,mert az utasteret ugyebár fűteni kell,1500V-os csatlakozó pedig nincs rajta… Legalább egy áramszedőt tehetnének rá(mint régen a BHÉV Bobóira),meg egy trafót+Fűtésre is képes klímát a tetejükre,ha már mindenáron elővárosi járművekkel kell elvenni a 2-3-4 órás útra vállalkozó utasok kedvét a vonatozástól. Anno pont a füst miatt száműzték a Nohabokat a Déliből,most meg újra füstölünk 6 dízelmotorral és fűtőkazánnal?

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    Ez sose számított. Ahogy ők mondanák:
    “Inkább örülnél, hogy új szép vonat jár..”

  • avatar
    Regio mondta:

    ?Inkább örülnél, hogy új szép vonat jár..?

    Ezt magyarázzák annak,akinek elgémberedik a lába a “szép új vonat” enyhén szólva fapados ülésein,mire leér Tapolcára… Amúgy,ha megállnának Felsőn – mint régen a tapolcai meg a kanizsai “gyorsok”,akkor talán még némi előnyöm is lenne belőle,de így… :evil:

  • avatar
    6342 003-8 ( a szerző ) mondta:

    Hát kicsit keletebbre, (ha jól tudom) létezik 8 órás menetidővel rendelkező Dezsős vonat… Egyébként egyértelműen nem erre való, szóval igazad van! :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.