Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút, Vasútfejlesztés, Vasúti hír

Új London Overground szerelvények

Nygma 2009 november 15 Nincs megjegyzés

IMG_8656 Lassan már két éve hogy a londoni közlekedési társaság átvette pár vasútvonal üzemeletetését, és megalapította a London Overground hálózatot. Ezt talán legjobban a budapesti HÉV-hez tudnám hasonlítani. Talán csak nekem de már akkor is egyértelmű volt egy új szolgáltatáshoz új szerelvények is dukálnak. Az új vonatok a Bombardier Transportation által gyártott Class 378-es lettek. A mai sétám alkalmával kettőt sikerült lencsevégre Richmond-ban ahol szolgálaton kívül tartózkodott.

A szerelvények nem teljesen újak, Bombarider Electrostar családjához tartoznak. Class 376 alatt a Southern társaság már üzemeltet hasonló járműveket. A Class 378 Capitalstar az előbbitől annyiban különbözik, hogy a nagyvasúton használatos kiemelkedő és szétnyíló ajtók helyett a metróról ismert közvetlenül nyíló ajtókat kapott. Ezen kívül természetesen más a belső berendezés, székek az ablak alatt oldalt találhatók. Mindezek a módosítások a metrószerű fogalom igényeihez igazodnak. Transport for London első lépésben 152 kocsit rendelt 223 millió font (67 milliárd forint) összegben majd ezt toldotta meg újabb 36 kocsira való rendeléssel. A képen látható szerelvények a nullás alsorozat tagjai amelyek két áram neműek. Képesek harmadik sínről 750 V egyenáramról és felsővezetékről 25KV 50Hz váltóáramról üzemelni. A Richmond-Stratford vonalon Acton Central állomáson van a csere a két áramrendszer között.

IMG_8657 Forgóváz áramszedővel a harmadik sínhez

A szerelvények szállítása sokat csúszott Bombardier túlvállalásaira és alkatrész hiányokra visszavezetően, így január helyett csak 2009 júliusában állhatott az első szerelvény. A vonatok 4 kocsis fix egységben üzemelnek, kocsik között teljes az átjárás. Minden szerelvényben van légkondicionálás, zártláncú TV aminek része a visszapillantó tükrök helyetti kamerarendszer is, szokásos utas-tájékoztatás, London Overground vonatbefolyásoló rendszere.

IMG_8660 A két szerelvény egymás mellett

IMG_8661

Vezérállás a jobb oldalról. Középső ajtó mögött látható a menekülőlépcső felhajtott állapotban

IMG_8663 Szerelvénybelső: a jobb szélső szék huzata kissé eltérő a többitől. Ez a priority seat az időseknek vagy mozgássérülteknek.

IMG_8664A metró rendszerű kocsiajtó süllyesztett elhelyezése

IMG_8665

Átjáró két kocsi között

IMG_8666 Kerekesszék illetve csomagtér az ajtó mellett és felhajtható székek amennyiben túl sok lenne az utas

IMG_8669

Vezérállás CCTV illetve a visszapillantó kamerák monitoraival. A vezérállásban található felirat szerint a szerelvény maximális sebessége 75 mérföld ami 120 km/h

IMG_8670 Vezérállás ajtó és a visszapillantó kamera

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.