Főoldal » Énblog, Kiállítás, Modellvasút

N-Scale Convention – további képek

IST 2009 november 18 4 megjegyzés

01_erkezes_StuttgartbaMiután Zsivány jól megelőzött mindenkit, így számomra az élménybeszámoló kellemesebb része maradt csak, a magam – jóval gyengébb – képeivel bemutatni hogyan is nézett ki a stuttgarti kiállítás az én szempontomból. A kiutazás végülis az utolsó héten dőlt el, btx barátom jelezte, hogy ha vonattal megyünk ő szívesen jönne, így átadtam a helyemet másnak a szerveződő kocsiban, mi meg vettünk jegyet magunknak Zsiványhoz hasonlóan a Danubius EuroNightra, annyi különbséggel, hogy pénteken este mentünk ki. Visszafelé ugyanezt a szerelvényt céloztuk be szombat éjszakai indulással, így három nappal a start előtt a MÁV 88 euróért adott egy oda-vissza jegyet ülőkocsiba.

Az este hét órási indulásnál azért meglepődtünk, mert a kocsi tele volt, ráadásul jópár foglalással, volt aki Mannheimig ment, volt aki Ulmig. A mi fülkénkben már hárman voltak, btx-szel Hegyeshalomig gyakorlatilag a folyosón állva beszélgettünk. Győrben, majd Mosonmagyaróváron aztán jópáran leszálltak, innentől kezdve pedig gyakorlatilag saját fülkével rendelkeztünk. Mondjuk aludni még így sem sikerült, pedig ránkfért volna. A mozdony Bécstől szintén egy DB 101-es volt, csak nekünk a 31-es jutott. Vicces, de ahogy elnézem Zsivány képeit, ő a pályaudvaron a 146 224-est kapta le, mellettünk meg a 146 225-ös állt.

02_szomszedos_vagany

Mert persze mi is fotózgattunk az állomáson, a fél hetes érkezés után még túl korán lett volna egyből kimenni a kiállítás területére. Úgyhogy kicsit körbejártunk és szemlélődtünk. Itt éppen egy ICE ácsorog benn a pályaudvaron:

03_ice

Nem csak bent, de kint is nagyjából körbejártuk az állomásépületet, aminek köszönhető ez a sötét fotó is:

04_stuttgart_hbf_kintrol

Visszatérve aztán kigyalogoltunk az egyik peron végére, hogy onnan szemléljük a forgalmat, így többfajta járművel is találkoztunk, kezdetnek például a vonatunk mozdonyával, amint éppen már ráállt egy másik szerelvényre:

05_mozdonyunk_immar_mas_vonaton

Aminek furcsa módon egy 120-as volt a túlsó végén:

06_aminek_ez_a_vege

Egy kép a peronról a pályaudvar épülete felé nézve. Ha nem jönne le elsőre melyik autó “őshazája” a város, akkor segít bal oldalon az embléma.

07_stuttgart

Végül legyen egy kép ismét egy ICE-ről, amelynek sikerült hozzánk képest nagyon rossz helyen megállnia, így csak ilyen fotó sikerült úgy-ahogy róla. Kiemelném én is a fordulóidőt: néhány percnél többet nem tartózkodott Stuttgartban a járat. Jött, utascsere, vezetőcsere, vezetőálláscsere, ment és kész. Itt éppen megy.

08_ice_megint

A kiállításra S-Bahnnal vitt az utunk, az S2 és az S3 is oda megy, illetve az előbbi egy megállóval tovább. Szombaton mindkettő félóránként közlekedett, ami nem 15 perces ütemet eredményezett, hanem 10 perc-20 perc-10 perc-20 perc rendszert. Mondjuk mindegy is volt, ez bőven belefért. A Messe területe a repülőtér mellett van, így érkezéskor utóbbin is körülnéztünk kicsit, majd elcaplattunk a nyugati kapu irányába, mivel crash-ék addigra bejelentkeztek, hogy akkor ők is megérkeztek gépjárművel. Némi jegyvásárlás után már bent is voltunk a várakozási ponton:

09_megjottek_a_rosszarcuak

A tömeg a nyitás előtt egyre csak nőtt, de nem volt vészesen nagy. Tíz órakor aztán megindult a roham, de szerencsére nem az a lökdösődős fajta, az itthoni nagyátlagnál jobban viselték az emberek a várakozást, csak mi szórakoztattuk egymást hülye poénokkal. A nyitás után bőven volt helyünk nézelődni és az árusok termékeit vizslatni:

10_na_itt_mi_a_kinalat

Alapvetően én nem vásárlási céllal mentem ki, mondván német területen jó eséllyel nem az angol cuccok lesznek tonnaszámra olcsón, de azért így is belefutottam néhány Graham Farish valamint Dapol termékbe. Árazást tekintve meghagytam azokat másoknak, a láthatóan használt cuccokat drágábban mérték mintha újonnan rendelném meg Angliából. Azért egy Eurostar szerelvény bekerült a hátizsákomba, régóta szemeztem már vele, hát most megvettem. Tesztelése később történik majd meg, addig be kell érnetek crash Thalys  cikkével, asszony einstandolta mondván ha karácsonyi ajándék, akkor én azt bizony nem látom addig. Na mindegy. Brit vonatkozásban a kereskedők/gyártók terén a Hornby tette oda magát, promotálta egyrészt az új Arnold cuccait, másrészt a Rivarossit is, harmadrészt pedig a nem is olyan régen útnak indított Lyddle End épületcsaládjának is elvitte Stuttgartba minden tagját.

11_hornby_stand

A legnagyobb élményt persze nem a kereskedők nyújtották, hanem a kiállított rengeteg modul, terepasztal, vitrin, ezekből mutatnék inkább több képet:

12_tetszetos_asztal

Bár modulszerűnek tűnt, a fenti asztal a szélességével hívta fel magára a figyelmemet és hogy ezt a szélességet nem arra használták fel, hogy minél több sínt pakoljanak fel rá, hanem hogy élethűbb környezetet építsenek a vágányoknak. Az asztalon amúgy több egyedi készítésű gőzmozdony üzemelt. A kép bal alsó sarkában jól látható, hogy miért védik többen plexivel a terepasztalt a kiállításokon.

13_tour_de_france

Nem vasúti téma, de nekem nagyon megtetszett ez a Tour de France-os dioráma, sikerült a sok-sok színes figurának és a kerékpárosoknak köszönhetően szinte élővé varázsolni a terepet, egyáltalán nem unalmas annak ellenére, hogy statikus az egész, csak néhány sziréna villant meg rajta időnként. Egy kicsit közelebbi kép:

14_tour_de_france2

Jól látható, hogy még az aszfalt festésére is odafigyeltek, valamint a zászlókkal sem spóroltak. Nekem tetszik, de azért bele sem merek gondolni, hogy mennyi figurát kellett ezért megvásárolni és elhelyezni. Nincs valakinek kedve megszámolni?

15_tiszta_amerika

Amerikai téma vonattal és ágyúkkal

16_brit_modul

A britek sem maradtak le az eseményről, ez egy tipikus szigetországi asztalnak mondható. A két végen a szerelvények eltűnnek, hogy egy-egy íven át jussanak a jobb oldali paraván mögött lévő tárolópályaudvarra. Innen aztán még több fajta járat jöhet elő.

17_brit_asztal_2

Kicsit máshonnan ugyanaz. Ez sem egy túlzsúfolt asztal, egy fővonali kis állomást mutat be. Bal oldalon tipikus motívum a híddal lezárt rész, utána jön a jellemzően minél szűkebbre megépített ív hátra.

18_amikor_meg_kevesen_voltak

Egy kép a csarnokról, itt még kevesen voltak a látogatók, annál többen a kiállítók. Bőven volt helyünk nézelődni, fényképezni, beszélgetni.

19_modulepites

Úgy tűnik lassan minden kiállítás elmaradhatatlan kelléke lesz a modulépítős rész, legalábbis egyre több helyen találkozni ilyennel, így itt is volt. Szorgalmasan építgettek a modellezők és közben informálták az érdeklődőket, bár ez utóbbit a játékkal foglalatoskodó többiek is nagyon szívesen megtették.

20_kisszeria

Néhány kisszériás Taurus…

22_mozdonycsodalas

… és crash amint szemlélgeti és fotózza azokat. Persze mást is lehetett látni a vitrinekben:

23_par_darabot_hazavinnenk

Néhány darabot hazahoztunk volna szívesen ezekből:

24_ifa

25_trabant

Érdekes volt látni, hogy a papír alapú épületkészítéssel többen is próbálkoznak, változó sikerrel. Így néz ki például egy komoly méretű állomás…

21_papirallomas

… vagy egy ipartelep:

37_metcalfe_epuletek

Egyik kedvencem a franciák moduljai voltak, néhány kép róluk:

Kellemes városka

Kellemes városka

Modulon ritkán látható jelenet: paraván mögé bújó mellékvonali kiágazás

Modulon ritkán látható jelenet: paraván mögé bújó mellékvonali kiágazás

Francia tájakon

Francia tájakon

Class 66-os nemcsak a briteknél van

Class 66-os nemcsak a briteknél van

Az áramot persze nem ez biztosította, de nekem bejött. Az viszont látszik, hogy nem a mellette lévő modulhoz csatlakozik eredetileg.

Az áramot persze nem ez biztosította, de nekem bejött. Az viszont látszik, hogy nem a mellette lévő modulhoz csatlakozik eredetileg.

Állomás kezelőpulttal

Állomás kezelőpulttal.

Távol-Keletre is elkalauzolt bennünket néhány asztal, íme közülük az egyik, amelyet még Godzilla is megtisztelt a jelenlétével. A város kidolgozása amúgy remek lett, működő kisképernyős kijelzők voltak az épületeken, természetesen rengeteg autóval és emberrel az utcákon. Tetszett.

32_japan_modul

Az asztal másik felén egy lépcsős elrendezésű földterület hívta fel magára a figyelmet…

33_rizsfold

… valamint az, hogy siklás történt és ehhez be kellett nyúlni a terület alatt lévő hurokba. Az eredményt alant láthatjátok:

34_szetszedve

Nem ez volt az egyetlen japán téma a kiállításon. Egy alig 25 centiméter széles asztalon villamosközlekedés zajlott, amihez Tomix sínek nyújtották a megfelelő alapot. Első ránézésre Unitrack rendszerre gyanakodtam, de közelebbről megnézve valamint a készítő által mutogatva aztán kiderült a különbség.

35_minijapan

Még több kép:

Normál méretű focipálya

Normál méretű focipálya

Számomra az egyik legjobban tetsző modul: alig van rajta valami, de mégis élethű, mégis megvan a hangulata

Számomra az egyik legjobban tetsző modul: alig van rajta valami, de mégis élethű, mégis megvan a hangulata

Csakúgy mint ez is. Nem kell túlzsúfolni egy asztalt ahhoz, hogy szép legyen.

Csakúgy mint ez is. Nem kell túlzsúfolni egy asztalt ahhoz, hogy szép legyen.

A sziklás környezet egy bányát rejt magában.

A sziklás környezet egy bányát rejt magában.

Apró ötletek 1: kiszuperált autó a híd alatt

Apró ötletek 1: kiszuperált autó a híd alatt

Apró ötletek 2: teregetés a hátsó kertben

Apró ötletek 2: teregetés a hátsó kertben

A többfajta felület elvonja a figyelmet az autóval bevehetetlen kanyarról.

A többfajta felület elvonja a figyelmet az autóval bevehetetlen kanyarról.

Magasles körülötte kivágott fákkal.

Magasles körülötte kivágott fákkal.

Azért nem minden modulon volt még minden készen.

Azért nem minden modulon volt még minden készen.

Hídépítős dioráma

Hídépítős dioráma

Ezen az asztalon sincsen túl sok sín, mégis megfelelő lehet egy játékhoz.

Ezen az asztalon sincsen túl sok sín, mégis megfelelő lehet egy játékhoz.

Délutánra finoman szólva is nagy tömeg lett, néha alig lehetett közlekedni az egyes asztalok illetve árusítóbódék között. Tetézte a dolgot az is, hogy repülősök, hajósok, autósok is megjelentek, amiknek szintén megvolt a maguk rajongótábora. Én mindenesetre kellemesen szórakoztam, láttam jó és kevésbé jó ötleteket, próbáltam ellesni néhány dolgot és itthon döbbentem rá arra, hogy nem készítettem fotót a Dapol Class 58-asáról, ami festetlen verzióban már kint volt az egyik standon. Grrr.

A kiállításról mi vonattal jöttünk haza btx-szel, amely viszont csak este 11-kor indult Budapestre. Így némi időt töltöttünk városnézéssel, valamint elmentünk Karlsruhéba is vonattal meg vissza, próbáltuk elütni az időt. Én sikeresen összeszedtem valami vírusos cuccot ami miatt nem volt felhőtlen a szombat estén és az utána következő néhány napom sem, ezért van e késői élménybeszámoló. Egy Eurostar bemutatóval pedig majd bő egy hónap múlva jelentkezem…

3 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 5 (3 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Há ritka randa emberek vannak a képeken… főleg az a fotózós csávó, a vajszínű hátizsákkal, az nem egy matyó hímzés :)

  • avatar
    vbencus mondta:

    nekem tetszik, hogy rajta vagytok.
    Nagy élmény lehetett!
    köszönjük a beszámolót.

  • avatar
    galbert mondta:

    Az a hídépítős dioráma véletlenül nem hídelcsomagolós akart lenni? :)
    Svájcban a Furka-Bergstrecke-n télire rendszerint beszüntetik a forgalmat a hó miatt. Ilyenkor az alagutakat bedeszkázzák, és a hidat (Steffenbach-Brücke), figyelem: összecsukják, hogy a lavinák ne vigyék el. Ez a dioráma kísértetiesen hasonlít arra a hídra. A híd maga 3 elemből áll, és össze lehet hajtogatni maga alá/mellé. Nagyon elmebeteg… :)

    Németül tudóknak (bár van sok kép is):

    Részletes leírás a hídról:
    http://www.mfb-basel.ch/steffenbach.htm

    További képek, infók a Furka-Bergstrecke-ről:
    http://www.furka-bergstrecke.ch/ger/media/fotos/index.htm

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Köszi az infót, ez számomra új volt, de hasznos!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.