Főoldal » Kisvasút, Vasút

A megújult gemenci C50

crash 2009 december 28 Nincs megjegyzés

IMG_9428A gemenci kisvasút karácsonyra egy igen komoly ajándékkal lepte meg magát: elkészült az első a most átépítésre kerülő C50-es mozdonyok közül. A mozdony új motort, hidraulikus hajtásrendszert, és új felépítményt kapott. A szemlélődő vasútbarátok számára leginkább ez utóbbi a feltűnő: az eddigi közép-vezetőállásos mozdonyból egy Bobo szerűen kialakított gép lett, hatalmasnak tűnő vezetőfülkével. Ennek azonban oka van: a gemenci kisvasút nem csak turisztikai célokat szolgál ki, hanem az erdészet igényeit is kiszolgálja. A fülke azért lett ekkora, hogy két-három erdészt, favágót vagy akár a pályát karbantartó szakembert kocsi hozzákapcsolása nélkül tudjon szállítani.

A mozdony erőforrása egy 80kW -os dízelmotor, amely megfelel az EUR 3 előírásoknak. A mozdony fékezése levegős és hidraulikus úton történhet, a vezetőállásban található a D2 és a Zbr 3,6 típusú fékezőszelep. A gép rendelkezik levegős működésű homokoló berendezéssel, amely mind a négy kerékre hat.

IMG_9442

IMG_9433

A hajtóművek hegesztett kialakításúak, a tengelyvégen egy menet található erre kerül a rögzítő kerékanya, ami rögzíti a kerékvázat. Előnye a kialakításánál, hogy a lefutott kerék miatt a nem kell a teljes kerékpárt kikötni, hanem csak a kerékvázat kell lehúzni.

IMG_9450

IMG_9439

IMG_9432

A mozdony vezetőállásában található a légkondicionáló berendezés, egy levegős működésű teherautó ülés, valamint az üzemanyagtartály. A kormányszelep a jobboldali súlyszekrény falára került rögzítésre. A motortér levegős működésű munkahengerekkel nyitható, és a mozdonyra felszerelésre került egy légkürt.

IMG_9459

Várhatóan tavasszal vizsgázik a két elkészült mozdony.

Képek, info: Badács Tibor

Videók a mozdonyról:

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.