Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

Wintercity

btx 2009 december 22 3 megjegyzés

AndornaktályaVasárnap 21:00 A Keleti még mindig nagyon kevés vonatot fogad. Kezd elfogni a bizonytalanság érzése a másnapi hazajutást illetően. Eredetileg ma délután akartam volna indulni, de hát ez a váltófagyások miatt nem sikerült, másnap pedig jó lenne a 8:33-as IC, de ki tudja, azzal mikorra érek Egerbe. Ha nem fájna a fogam, ráérnék szerdán hazamenni, de így utazhatok most, délután meg vissza, mert itt sem tudtam mindent elintézni.

23:00 Az Elvirában kikapcsolt a vonatok aznapi menetrendjét mutató funkció. Most már tényleg nem fogom megtudni, eljutottak-e a Baross térig a járatok, vagy nem. Inkább alszok, holnap korán kell kelni. Telefon töltőre, fényképezőgép is, elviszem, hátha látok egy-két érdekes dolgot. Sőt biztos.

Hétfő 4:30 Csörög a telefon. Csak még 10 perc.

4:40 Nagy nehezen felkelek. Lezuhanyzom, felöltözöm, még tiszta kóma vagyok. Ezt hívják szívásnak. Akik ismernek, tudják, hogy a koránkelés nagyon megvisel. Amikor Bécsbe utazom akkor is csak a kényelmes hotel tudata vigasztal, amely a nap végén, mint megfáradt vándort vár engem. Meg akkor tudok aludni a vonaton, most meg nem. Itt ugyanis 1:20 perc után leszállok és nem lenne jó, ha elbóbiskolnék.

5:10 Elindítom az Elvirát, fürkészem a Hatvan fele közlekedő vonatokat. Eddig nem soknál találok adatot. Az 5:03-as egri gyorsnál sincs még semmi, azaz vagy nem a Keletiből indult és csak Gödöllőnél lesz majd időpont, vagy a vezér nem ütötte be a nagy kavarodásban a vonatszámot. Talán a Rákóczi elindul. Elvégre az mégiscsak határátlépő IC! Ha késik is, Füzesabonytól majd megyek busszal, csak addig jussak el. De van egy vésztervem is! Ha kiérnék 6 órára a Keletibe és nem lesz kiírva Miskolc felé vonat, átmetrózok a Stadionokhoz, ahonnan negyed órával később megy Egerbe busz. De az éjszakára hideg rekordot mondott, az utak is csúsznak, ki tudja mennyivel fogunk menni?

5:30 Irány a Keleti. Az utca még csendes, a kisbolt épp most nyit. Ha nem rohannék ennyire, bemennék kajáért, de sietni kell. Lemegyek a metróba, szerencsére nem kell sokat várnom.

5:45 Ferenciek tere. Felszállok a 173E-re. Nagyon nagy latyak van, de csak leteszem a táskámat, nincs kedvem két megállón keresztül tartani – meg aztán a Keletiben se fogom bírni, ha sokat kell várni.  A sofőrt látszólag nem zavarja a hideg, egész tempósan megyünk. Simán kiérek a tervezett időpontra.

6:00 Sikerült! Időben ideértem. Nálam ez nagy szó. A táblán csak a 6:03-as miskolci gyors van rajta, az utolsó indulás 6:10. Végül is, ha kapok 3 perc alatt jegyet, még azt is elérem. Az legalább biztos, hogy megy. Sikerült már máskor is 3 perc alatt jegyet vennem, igaz nem csúcsidőszakban – de hát reggel van, mi baj történhetne? Megfordulok. Elindulok lefelé, egyből szemembe ötlik a tömeg, vagy 25-en állnak sorba. Van ez így, sokan utaznak. Amit azonban leérve látok, az még legvadabb álmaimat is felül múlja. Egy, azaz egy pénztár van nyitva, ahol huszonöt, azaz huszonöt ember áll sorba. A 6:03-as gyors ugrott, a buszhoz az útviszonyok miatt nem akarok átmenni, 6:33-ig kis szerencsével kapok jegyet. Ha meg nem megy a Rákóczi, csak megy a 7:03-as egri gyors. Ezen mélázok, miközben beállok a sorba. Néhányan átugrálnak két távolabbi ablakhoz, ami mögött mozgolódás van, én maradok, ez a biztos. Kisvártatva, miután megtudják, hogy az a két ablak nem fog kinyitni, visszajönnek.

6:05 Kinyitott még egy pénztár (a másik oldalon), így most már 2, azaz kettő darab pénztár van nyitva. A sor feleződik, én is átálltam. Egész tűrhetően haladunk. Közben ki-kirohangálok a kijelzőhöz, nézem, ki van-e már írva a Rákóczi, megvan-e még a miskolci gyors. Előbbit nem látom, utóbbi még mindig nem indult el. Közelebb érve hallom, hogy a hölgy csak azokra a vonatokra ad ki jegyet, amelyek ki vannak írva, mert ha nem közlekedik, gond lesz a visszaváltással. Megint sasolok, mi a helyzet. Előttem egy fiatal pár szintén a Rákóczira kér jegyet, nem kapnak, a hölgy a miskolci gyorshoz küldi őket, ha még bent áll. Én mondom nekik, “igen még itt van”, erre ők elmennek. Még egy ember, és én is odaérek. Egy retúr 50%-ost kérek Egerig Start Klub kártyára, becsúsztatom a pénzt, 2000 forintot, majd várok. – 2420. – mondja a hölgy. Szólok neki, hogy Egerbe már 120 kilométeres virtuális jegy van, ő erre megkérdezi egyik kolléganőjét, aki igennel válaszol. – Akkor nekem miért nem adja ki a gép? – teszi fel a kérdést. Nem baj, beírja újra, én meg figyelem, mit csinál. Ha jól láttam Füzesabony (mert irányt is meg kell adni) kétszer van meg a gépben, és a második a jó. Végre megvan a jegyem!

6:15 Spuri fel a lépcsőn, a miskolci még mindig ki van írva, a 9.-ről megy. A bakon egy Gigant áll, a szerelvényt azonban takarják a 8.-on álló vagonok. Gyorsítok. A Gigant mögött jó sok Intercity-kocsit látok, ezért odamegyek az első jegyvizsgálóhoz, ez-e az a vonat, majd megkérdezem, fel lehet-e szállni. Volt már máskor is olyan, hogy a szerelvény egyik felén IC kocsik voltak, a másik felén meg gyorsvonati, jó az ilyet előle letisztázni.  Ő megnyugtat, ez az a szerelvény és oda ülök ahova akarok – így, miután a kijárat még mindig vörös volt, előrébb mentem egy kicsit és elfoglaltam a peront egy szimpatikus kocsiban. Talán a magam megnyugtatása végett bementem az utastérbe és megkérdeztem az ajtóhoz közel ülő családot, jó vonaton vagyok-e, majd kimentem – ők pedig elkezdték feszegetni az ajtót. Mondtam nekik ,automata, nem kell hozzányúlni. Nem sokkal később az idősebb testvér kijött – szintén ajtófeszegetés közepette – cigizni, és elkezdte taglalni a peronon található utastársának az úti célját: tegnap fél tizenegykor indult Pilisről, Sátoraljaújhelyre megy, de csak Pestig jutott. Pórul járása miatt nem maradhatott el a MÁV vezetőinek szidása és a milliós végkielégítések felvétele sem – én meg inkább nem szóltam hozzá.

6:25 A hangosbemondó bemondta, hogy a Miskolc állomásig közlekedő gyorsvonat a kilencedik vágányról azonnal indul. A gépi hanggal ellentétben ezt egy nő mondta be, így bizakodni kezdtem.

6:29 A női hang megint elismételte, amit az előbb mondott, a kijáraton pedig két sárga volt. Végre elindultunk. A benti család ifjabbik tagja is kijött, nyúlt az ajtó után, hogy behúzza, de aztán megszólalt: “Nem kell, automata”. Megtanulták, így szegény kocsi is megúszta.  A százlábú után szembe jött egy gyorsvonat, ránézésre azt mondanám, az első Miskolcról jövő gyors, én pedig elindultam előbbre. A következő vagonban volt világítás és fűtés jó pár utassal, utána viszont teljes sötétség, áporodott levegő, hideg – emberek azonban itt is voltak. Megfordult a fejemben leülök ide, hiszen ha bent is sötét van meg kint is, akkor legalább látok, viszont a rossz levegő miatt úgy döntöttem, inkább tovább megyek. Sokáig azonban nem jutottam. Ez a kocsi volt ugyanis a vonatba sorozott első 3+1+1-es IC-szerelvény vége, a következőbe pedig nem tudtam átmenni, mert be volt fagyva az ajtó. Így hát letáboroztam az előtérben.

6:34 Kőbánya-Felső. Bíztam benne, hogy nem állunk meg mindenhol, de ezek után a rendkívüli helyzetre való tekintettel ezt is el tudtam képzelni. Továbbmegyünk. Közben megint feltűnt a korábban emlegetett család legifjabb tagja, mondta, hátul van bőven hely, ha le akarnék ülni, én pedig szóltam neki, nem tud tovább menni. Átkémlelt az összekötő ajtón, és nagy büszkén mondta, azért van zárva, mert a következő első osztály, és oda nem szállhat fel akárki, csak akinek oda szól a jegye. Ezen jót mosolyogtam. Pécel előtt lassítunk – valószínűleg lámpa, majd ismét tovább, közben kajálok, szellőztetek, és kézzel tartom az utastér ajtaját, hogy ne nyíljon ki a kanyarokban. Az egyik ilyen ív után egy 20-as, 30-as éveiben álló lány jött ki (először meg is ijedtem, nem akadályoztam-e az ajtótartási akciómmal), aki szintén tovább akart menni előre. Miután tájékoztattam ez jelenleg nem lehetséges megkérdezte, hova megyünk, milyen vonat ez és hol van a jegyvizsgáló, majd elmondta, ő utasellátós (értsd: a büfékocsi személyzete), és nem ezzel a vonattal kellett volna mennie, hanem a City-vel. Gondolom jól meglepődhetett. Közben haladunk, szembe Flirtök jönnek.

7:03 Gödöllő. Átszállok az előttünk levő első osztályba, Itt is van egy-két ember, de főként vasutasok. Találkozom a kalauzzal lekezeli a jegyemet, átmegyek a büfékocsin és a mozdony mögött kettővel ledobom magam. Utólag vettem csak észre, melyik ülésen ülök, a kollégám biztos örülne. Szemből továbbra is jönnek a Flirtök, Aszódon kevés felszálló.

7:30 Hatvan. Mellettünk egy Szili posta Bhv kocsikkal, én meg azon elmélkedem, talán megvár a csatlakozás. Az IC-knek ugyanis 22-kor kell itt haladniuk, és 53-ra vannak Füzesabonyban, mi 8 perccel később vagyunk és két megállónk is van még, de talán át tudok még szállni. Egyre álmosabb vagyok. Zsolti, nem alszol el!

7:45 Megállunk Vámosgyörkön. Szemben gyorsvonat 7 kocsival, a menetrendje alapján a 6:34-es egri lehet. Tokaj IC sehol.

8:02 Kál-Kápolna. Ha 10 perc alatt átér, nyertem. Elméletileg át kell neki. Bár a menetdinamika nem az igazi, de 12 kocsi van a Szili mögött, jó, hogy így is megy.

8:xx Megérkeztünk Füzesabonyba. Jó lett volna lefényképezni ezt a nagy szerelvényt, de futnom kell az inga után. Szerencsére még bent áll. A hangos sorolja a késéseket – késik a Rákóczi (ezek szerint jön!), a Hernád – mi pedig egyből indulunk is tovább. Szerencsére csak 10-zel, így a vezér még meg tud állni, amikor a kalauz integet, hogy újabb emberek jönnek fel az aluljáróból. Gondolom a vonat végén lehettek, vagy nem tudták, honnan megy a csatlakozás. Minden esetre szerencséjük volt. A Bhv-ban a szobahőmérséklet fogalmáról nem lehet beszélni, a fűtést egy Men in Black-es hasonlattal tudnám szemléltetni: zajos tücsök. 8:33-kor, 9 perc késéssel érkezünk meg Egerbe.

15:15 Nagy részben szülői ráhatásra úgy döntök, csak másnap megyek vissza Pestre. Lemegyek a plázába, alszom, tévét nézek, alszom.

Kedd 8:46 Tesóm nekem küldi el a saját számomat – kiderült,a barátnőjének akarta – közlekedési információ kellene neki a vonalról.

11:00 Hív Cpt. Dave, neki is információ kellene a vonalról. Közlöm vele, hogy otthon vagyok, net van, de gép nincs (jövőre már net se lesz), így én sem tudok sokat. Miskolcon van. Tájékoztat, a TVK IC kimarad, Jázmin a Keletiből +40. Meggyőz, a legjobban akkor járok, ha az egri gyorst veszem igénybe. Hívom tesómat, nézze meg az Elvirában a Borsod IC-t (abból fordul vissza a szerelvény, amivel menni akarok), nincs tényleges adat. Gyorsan lezuhanyzok, elkészülök, behajítok egy Kinder Bueno-t és egy puffancsot és nyomás. Úgy taktikázok, Füzesabonyig az egri gyorssal megyek – ahogy Dave javasolta, ott van 12 percem, ha a 4-re megyünk be, akkor sokat késik a kör IC és megyünk tovább, ha a 7-re, akkor nem. Ebben az esetben lesz időm jegyet venni és azzal folytatom az utamat.

11:10 Hív tesóm barátnője, a 16:35-ös Pécsről jön-e, mondom, hogy nem, de ne azzal menjen, hanem menjen ki és szálljon fel az első vonatra.

11:25 Kiértem az állomásra, megy a gyorsvonat (szerelvény is van). Szemből a személy 10 percet késik (24-re érne be), így mi sem biztos, hogy el tudunk indulni 34-kor. Az egész attól függ, járható-e a rendező pályaudvar. Ha igen, a személy egri érkezése előtt két perccel el tud arra fordulni, így nekünk sem kell megvárni, amíg beér, meg az utána következő váltóállítást, mert a szilvásváradi vágányon fog bejönni. Mindenesetre mivel nincs infóm, a füzesabonyi tervem ugrott, így itt kell jegyet vennem az IC-re, ha akarok! Felhívom tesómat, nézze meg az Elvirán a Páva IC-t, 29 percet késik. Akkor mégsem azzal megyek.

V43 1026 Eger első vágányán

11:34 Működik a rendező, pontosan indulunk. Andornaktályán egy ember száll fel, Makláron kicsit többen. Füzesabonyban a 7-re megyünk. Most mi van? Mégsem késik az IC? A peronon összefutok Cpt. Dave-vel, a hangos közben bemondja a Keleti felől a Borsod IC-t (mégis közlekedik!) 60 perc késéssel, mi meg átrohanunk fotózni. A Szili majdnem a peron végéig kimegy így értelme nincs előszedni a gépet, viszont meglátom a forgalmi szolgálattevőt, akit le is rohanok. Persze semmit nem tud a Páva IC-ről, viszont azt mondja, a forgalomirányító Miskolcon dönti el, az egri maga elé engedi-e vagy sem. Tovább várunk. Dave javasolja, menjek be a forgalmiba érdeklődni, de én nem akarok. Megpróbálom a pénztárat, hátha tudnak valamit, meg jegyet is veszek, ha biztató információt mondanak. Aztán Dave adja meg a megoldást: a 4-en (ami Pest felé az átmenő, ide jönne az IC) egy Szili meg egy Dácsia áll, ha jönne a Páva, ezek tuti nem pihennének itt ilyen nyugodtan.

Fuzesabony

És két perccel később a hangos is megerősített, 35-40 percet késik. Így vissza a 7-re, búcsú Dave-től, akinek közben megjött a vonata a Keletiből Eger felé 15 perc késéssel (20-25-öt mondtak rá), majd +2-vel mi is elindulunk.

Fuzesabony V43

13:21 Kál-Kápolna. A Kamilla IC jön szembe, lehet rajta vagy 30 perc késés. Az állomás Pest felőli végében seprővel tisztítják a váltókat.

13:32 Ludas, szintén seprős tisztítás

13:45 Vámosgyörk, szemből jön a miskolci gyors 34 perc késéssel (minekünk is ennyi volt tegnap). 5 kocsi. Szerencsére nincs rajta nyomor.

Nem túl hosszú gyorsvonat Vámosgyörkön

13:52 Hort-Csány, kitérőbe jár be egy Szergej szénszállító kocsikból álló tehervonatával, mögötte a Lillafüred IC várakozik, fél óra késéssel.

14:02 Hatvanban utascsere, a szembőli egri gyorsnak semmi nyoma, pedig már találkoznunk kellett volna vele. A vezérünk keni neki rendesen, meg a 1026-os Szili is jó. Pár perccel később Turán találkozunk a hiányolt vonattal, meg innentől kezdve megint kezdődik a Flirt invázió. Intenzív lassítás, azt hittem vörös a jelző, erre csak kiderül, hogy egy 40-es lassú (Hévízgyörk útátjáró). Lassan visszavonom azt, amit a 80-as változások cikkemben a pályáról írtam.

14:13 Aszód pontosan haladunk

Aszód

14:26 Gödöllő. A másik átmenő vágányon egy Flirt áll, személyvonatként fog visszamenni Budapestre. Utasai átszállnak hozzánk. A bejáraton a találkozunk a Rózsa IC-vel, a Flirt foglalja előle az utat. +30 körül lehet.

14:37 Pécel előtt vöröset kapunk, innen kísérjük Pestig a személyvonatot. Rákos bejáraton Két percet állunk

Nincs ebben semmi szabálytalan. A vonatnak piros az autónak szabad.

14:54 Kőbánya felsőn egy percet állunk.

14:58 A Keletibe nehéz a bejutás. Már az első bejárati jelzőn nagy tömeg van:

Keleti

Befut mellénk egy nemzetközi vonat is, és előbb indul tovább. Szemből miskolci gyors, majd a százlábú alatt talán az Abaúj IC helyettesítő szerelvénnyel.

Tisza

15:18 megállunk a 13. vágányon.

Az utazás vége

Elindulok, hallom, hogy egy hölgy mondja az utastársainak, hogy az IC itt szokott lenni (az oldalsó bejáraton jöttek be). Megkérdezem, hogy melyik IC-t keresik, mondják, hogy a 15:33-asat, megnyugtatom, hogy fog menni, mert a bejáraton utol ért minket az az IC (a Páva), amiből fordul. A kijelzőn két vonat neve mellé volt kiírva késés, de jobban megnézve rájöttem, sok indulás mellé ki sem írták.

Én tehát megérkeztem, ezzel a cikkel szeretnék a Vonatmagazin olvasóinak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánni! Holnap lehet, hogy megint kellemes élményben lesz részem a vasút jóvoltából, ha igen, a két ünnep között tudatni foglak róla titeket.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Valld be őszintén: nem is szeretnél vonatozni, ha nem történnének ilyenek! :smile:

  • avatar
    btx ( a szerző ) mondta:

    Most lebuktam :D Nyilván ez is miattam van :D

    http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14b31d4e181574

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    Érdekes, jó kis cikk. Olvasás közben szinte izgulunk érted, hogy vajon oda érsz-e. :smile:

    Viszont kívánok kellemes ünnepeket Neked és Mindenkinek!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.