Főoldal » Élménybeszámoló, Vonatfotózás

A Kárpátalja-expressz

Benbe 2010 március 26 7 megjegyzés

P3201327-54Ezen az úton is voltunk. Sajnos részletes beszámolót egyelőre nem tudok írni, de remélem ennek a néhány képnek is örülni fogtok!

[nggallery id=44]

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    szentesi mondta:

    A tehervonat amit fotókon van, az egy pályaépítő szerelvény.

  • avatar
    Nygma mondta:

    Benbe, ez nagyon tetszett. Nem tudtam hogy ilyen hosszon van két nyomtávú vonal Kárpátaljában. Ha esetleg lenne időd a hosszabb beszámolóra azt szívesen venném. Nem gondoltál arra hogy geotaggeled a fényképeidet?

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Egészen pontosan egy hosszúsínszállító szerelvény volt. Az én felfogásomban ami nem biomasszát visz, az tehervonat, és a szétvált vasutak korszakában a “szolgálati vonat” még ukrán relációban is egyre nehezebben meghatározható fogalommá válik.

    A normál nyomköz Ágcsernyő (Čierna nad Tisou, Slovakia) – Csap (Csop, Ukrajna) – Bátyu (Bátyovó, Ukrajna) – Beregszász (Berehove, Ukrajna) – Királyháza (a delta Királyháza állomást nem érintő ága) – Nevetlenfalu (Nevetlenfolu, Ukrajna) – Halmi (Halmeu, Románia) – Batiz (Botiz, Románia) között halad a széles nyomközzel együtt. Utóbbi helyen már csak ey ipartelepre vezet be.

    Ezen kívül normál vágány bevezet a királyház fűtőházba, itt két csonkavágányon állhatnak a normál Szergejek (ebből ide kettő, Csapra egy van állomásítva) és Dongók, amiből valamivel több.

    Királyházánál a delta mindhárom ágán van széles vágány, tehervonat is Királyháza-Halmi között jellemző széles nyomon. A normál kocsik ukrajnai célállomása előttem ismeretlen, de szerintem tranzitok lehetnek Szlovákia felé. Normál iparvágányt vagy rakodót én sehol nem láttam eddig.

    Van normál vágány Munkácsra is, itt az állomás déli szélén ér véget csonkán (tehát nincs peron, ami az IC-ket vizionálóknak kis akadály). Ungvárra volt Záhony és Szlovákia felől is normál, most egyik sincs. Kassáról terveznek viszont széles személyvonatokat Ungvárra, aminek meg az az akadálya, hogy a széles vágány Kassát mélyen elkerüli, és délen egyenesen a Kassától jó távol fekvő vasműig vezet.

    Az Ukrán Vasút viszont nagyon szeretne nyomtávváltós vonatokat Budapestről és Lengyelországból a foci-EB idejére, kérdés, hogy lesz-e aki legyártja, illetve ha pl. a spanyoloktól akarnának bérelni bár Talgo szerelvényt (vagy a Boszniai Szerb Föderáció Vasútjától, végülis), hogy a meglévőket mennyi átalakítással lehet őket a szovjet széles nyomközre átalakítani? Ugyanis abban szinte biztos vagyok, hogy a spanyol szélesnyomközre alkalmas RENFE egységek sem alkalmasak alapból 1524 mm-re, hát még a csak normálnyomközű bosnyákok (amiknek viszont hallatlan előnye, hogy bármely más járművel pótolhatóak lesznek a bérlés idejére, míg a spanyolok nem biztos, hogy szívesen odaadják a magukét).

    A benbe.hu-n lesz hosszabb beszámoló, de sok kép hiányzik még, Székely Viktor sem küldött el mindent és é sem dolgoztam föl teljesen a termést. Még megátjuk azért!

    A geotaggelés nehéz dolog. Van egy külön erre szolgáló GPS-em, de egyrészt nem nagyon tudom kezelni, meg egy ilyen fotótúrán, ahol minden másodperc számít, nem ezzel szoktam szórakozni. Konnektor sem akad feltétlenül. Egyébként mivel jórészt útátjárókban fotóztunk, pár méter pontossággal a képek készítéséne helyszíne különösebb helyismeret nélkül is beazonosítható.

  • avatar
    Nygma mondta:

    Köszi, akkor majd keresem a beszámolót a benbe.hu-n. Nekem a geotaggelésre egy kis Bluetooth-os GPSt használok ami tud loggolni. Csak annyit kell vele csinálni hogy be legyen kapcsolva amikor fotózok. A geotaggelést egy programmal végzem ami a letöltött képeket időpont alapján hozzárendeli a koordinátához. Egy hétig simán bírja a GPS eleme és a memóriája is 10 másodpercenkénti rögzítéssel.

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    >Csak annyit kell vele csinálni hogy be legyen kapcsolva amikor fotózok.

    Na, többek között ez nem szokott nálam megvalósulni! Annyi kütyüm van… Az albán túra második napjára már lemerült, a hátizsák alján hevert, így amikor a zsák a kocsiban maradt, nem volt vétel, tölteni sosem vettem ki. Ez egyelőre nekem egyrészt fölösleges (minden képemet milliméter pontosa tudom, hol készült), másrészt túl macerás sajnos. :oops:

  • avatar
    szentesi mondta:

    Még pontosabban: Platov darus vágányfektető szerelvény üresen. Pusztaszabolcson ezekben a napokban pont ilyennel fektetnek.

  • avatar
    mk48 mondta:

    A koordináta-rögzítéshez: lehet kapni olyan ketyerét, amit a fotógép vakupapucsára lehet rögzíteni és rádugni az USB-prtra. Az exifbe belevési a koordinátákat.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.