Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

Model Rail International – különszám

crash 2010 március 28 3 megjegyzés

MLI_01A Model Rail International a Model Rail ingyenes melléklete. A nürnbergi játékvásár apropójából egy különszámmal rukkoltak elő: 132 oldalon, öt fontért, egy önállóan megvásárolható lapot adtak ki. Az eredeti MRI roppant jó kiadvány: érdekes bemutatók, modell- és terepasztal építési cikkek szoktak benne lenni. Na, most ugyanezt kapja a vásárló, csak jóval terjedelmesebb méretben. Sajnos úgy néz ki, hogy ez csak egyszeri kiadás, pedig a fórumokat olvasva úgy látom, mindenki drukkolt, hogy a színvonalas melléklet esetleg saját lábra áll, de a lapnál nem terveznek havi megjelenést, erre a számra  a Gaugemaster nevű boltlánc (nagyker?) biztosította a plusz pénzt .

Node milyen is lett a lap? Kiváló… írhatnám azt, hogy a szokásos nürnbergi újdonságlistát prezentálták, de nem. Látszott, hogy a srácok tényleg ott voltak, és érdekli őket a vasútmodellezés, és meglátták a tényleges szenzációkat, újdonságokat. Aki már átolvasott néhány 2010-es, nürnbergi játékvásárról szóló cikket, az is találhat benne magának újdonságot. Ami kitűnő, hogy nem csak gyártók, hanem méretarány szerint is szétválasztották a cikkeket. A nürnbergi rész végén részletesen bemutatják a terepasztal-kiegészítők és a terepépítés világának újdonságait. Engem ez roppantul érdekelt, mivel minél élethűbb modulokat szeretnék építeni.

A nürnbergi rész mellett rengeteg érdekes cikk van a lapban: programajánló a 2010-es évre, hová utazzon a vasútbarát (pl. svájci és lengyel gőzösfesztivál, de az Innotransot is ajánlják). Olvasható benne kedvcsináló cikk (ezt imádtam) ? miért jó modellezni az osztrák vasutat, mik az érdekességei, milyen vonatok futhatnak. Hasonló téma, ahogy elővesznek egy BLS-en lévő állomást, és kivesézik, miért, és miként érdemes megépíteni, és pl. melyen gyártó állomásépületéből kiindulva lehet az adott épületet kivitelezni. Az előbbi témák mellett lehet olvasni több oldalon a lap főszerkesztőjének (aki nagy vasútbarát és vasútmodellező) utazásáról, aki Sheffield-ből indulva a Sarkkörön és Görögországon keresztül tett egy igen érdekes vonatos utazást “Anglián kívülre”. Érdemes elolvasni, hazánkat is érintette utazása során – még Gysev teknő kép is van az újságban.

Szerepel még a lapban jó pár terepasztal-bemutató (olyanok, hogy az ember szeme-szája tátva marad, pl. epoche 1-es francia modul nullás méretben), és tippek-trükkök cikk is. Ez utóbbi részben például bemutatják, hogyan lehet műgyanta kitből roppant élethű házikót építeni, illetve egy másikban eloszlatják a modellezők kételyeit a felsővezetékkel kapcsolatban, leírják, miként lehet a feladattal megbírkózni.

Nagyon jó kiadvány, igazán jól sikerült. Érdekesek a témák, és a vasútmodellezési témájú cikkekből lehet tanulni. A végére csak egyet mondhatok: ha lenne havonta a lap, előfizetném. Ja, és ezúton is köszönöm IST-nek a saját példányom :)

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Én is elolvastam már a saját példányomat. Remek kiadvány lett szerintem is. Vannak benne elírások, de nekem ezek ellenére tetszett. Jól bemutatja – elsősorban a briteknek persze -, hogy miért érdemes európai vasutat modellezni és ezt hogyan lehet megtenni. Külön örültem annak, hogy a közép-kelet európai vasút is szerepet kap, nem kizárólag a “nyugati” vasúttársaságokkal foglalkoznak. Mondhatnám azt is, hogy alapmű az angolul beszélő modellezőknek.
    És ugyanúgy sajnálnám mint crash azt, ha nem folytatnák további lapszámokkal a megjelenést…

  • avatar
    morhange mondta:

    Jól hangzik, az írás alapján a másik “szerelmemre” a vonatokon kívül, a hardverekre emlékeztet, a mit-hogyan-miért írások mindig tetszenek. Nem tudom ti hogy vagytok vele de szerintem a kelet európai vasútnál nem láttam izgalmasabbat, nekem nem tetszik ha minden tökéletes, minden frankó sehol semmi hiba… azt szeretem ha van élet a terepasztalon, lelakott házak, gyárak, rozsdásodó dolgok, rossz aszfaltozás és ilyenek.

  • avatar
    Nygma mondta:

    Ennek ellenére én nem sok olyan magyar terepasztalt láttam ami “le lenne lakva”. Gondolom ez inkább attól függ kinek milyen a modellezési képessége. Másik dolog amit én minding is furcsának találok a magyar terepasztalokon, hogy a legtöbb helyen a vasútüzem modellezése kimerül egy állomásban. A tehervonatok meg jönnek és mennek a semmiből. Sehol egy gyár, ipartelep, gabonasiló a maximum amit láthatunk az egy raktárépület a felvételi épület mellett.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.