Főoldal » Építés, Modellvasút

Toyama város kicsiben

IST 2010 március 29 9 megjegyzés

48_keszpalya1Kis frissítésként gondoltam beszámolok arról mi újság a japán városkámmal. Bár építgetek egy modult is legfőképpen crash és C.Joe útmutatásai alapján, annak bemutatása még egy kicsit odébb van, úgyhogy maradjunk a modern kornál és a full műanyag játékélménynél. A 68*62 centis terület beépítésre került, a hétvégén csináltam róla néhány képet, ezek segítségével mutatom be mi is változott.

Az első kép szerintem ismerős lesz, a látóteret uraló három irodaházat már korábban is megmutattam. A két villamosomat a pályára helyeztem, valamint felkerültek a gépjárművek is, hogy ezzel adhassak némi életet a területnek. A járgányok között Kato és Tomytec cuccok is vannak, utóbbiaknak sokkal szebb a kidolgozásuk, a Kato autók túlzottan műanyag hatást keltenek.

48_keszpalya1

90 fokkal elfordítva a területet (jól kapcsolódnak egymáshoz a műanyag lapok, így egyszerűen megemeltem és elforgattam az egész cuccot) ez a látkép fogadhat bennünket. Újdonságok inkább itt vannak, úgymint a hatalmas banképület, ami bár alacsony, de nagy alapterületet foglal el, mellesleg gyakorlatilag egy matricát kellett rá felragasztani és már készen is volt. A két kék színű alacsony épület egy-egy boltot jelképez, ezek egyikéről lentebb lesz részletesebb fotó, valamint egy parkoló is beépítésre került a kocsik számára. Utóbbiról szinén később lesz majd pár szó.

49_keszpalya2

Pörögjünk tovább bár most csak 45 fokkal, ez a kép a látványa miatt tetszett. Ha feltűnne, hogy milyen sok autóból van több darabom, akkor az csak illúzió. Még bőven ráférne a kis asztalra, hogy vegyek 30-50 kisautót, a pénztárcám azonban ennek komolyan ellenszegül. Úgyhogy a kocsikat is tologattam a forgatással együtt.

50_keszpalya3

Befejezve az előbb félbehagyott forgatást kapjuk meg a lenti fotót. Jobb oldalt egy park látható, amelyre még néhány fát be kellene ültetnem, ezt szintén későbbi beszerzés függvényébe teszem. Az elöl látható áruház kellemes darab. Bár szinten így összeépítve “esett ki” a dobozából, a matricázáshoz szét kellett szednem darabjaira, mivel nem csak az ablakfelületre ment jópár csík, hanem belülre is a polcokat, árukat imitálandó. Ezeknél mondjuk volt pár furcsa elképzelés, olyan helyekre is ragaszthattam volna, amelyeket tűző napfénynél, közel hajolva sem lehet észrevenni ha egyben van az épület. Úgyhogy ezeket kihagytam, szerintem így is látványos darab.

51_keszpalya4

A park közelebbről. Nagyon-nagyon utáltam az összerakását, elsősorban a korlátok miatt. Ezek ugyanis ahhoz túl vastagok, hogy az előre kifúrt helyekre könnyedén belemenjenek, ahhoz viszont vékonyak, hogy egy erősebb szorításra máris elpattanjanak. Szóval az elején meglehetősen kétségbe voltam esve, három korlátot is eltörtem mire kitaláltam egy megfelelő technikát: lyuk megnagyobbítása, műanyagragasztó használata. Így nem lett olyan szép, cserébe viszont megállnak a helyükön. A park padjaival ilyen gondom nem volt, azok egyszerűen bepattantak a helyükre, igaz, kijönni már nem akartak. Ezt a kép jobb oldalán látható mosdónál szívtam meg, mivel annak helyére is padot rajzoltak a készítők. Beraktam a padot és csak utána vettem észre, hogy a helyre egy másik vonal is mutat az ábrán, ami az épülettel van összekötve. Gondolom vagylagosan írták ezt a japán karakterekkel, csak a nyelvtudás hiánya megakadályozott abban, hogy ezt megértsem. Na mindegy, a padot megpróbáltam kihúzni a helyéről, ami sikerült is, az egyik tartó pöcök viszont beletört a lyukba és egy kis csonk is ott maradt. Ezt levágtam szikével, a házat pedig a helyére ragasztottam, ennek ott lesz a fix helye és kész.
További problémát jelentettek még szintén a vékony tartóik miatt a reklámtáblák (ezeket inkább az előző képen lehet látni), valamint a szökőkút és az óra. Utóbbi még azért volt jó móka, mert a számlapot én vágtam ki és ragasztottam fel, miközben az átmérője talán 1-2 milliméter lehet. A mosdó épületén a piktogrammok is hasonlóan készültek, nem is értem ezeket miért nem tamponálták rá alapból. A park zöldje egyébként nagyon morzsolódik, szóval nem árt vele óvatosan bánni.

52_keszpalya5

Az emlegetett parkoló, hasonlóan megerőltető melót igényelt, mint a park. Vékony műanyagok, túl kicsi lyukak, így egy rakat minden úgy van odaragasztva. Például a kis sárga karók, egy idő után a fehér korlátok (nyilván az elején még megpróbáltam beleerőltetni a helyükre, aztán néhány törés és deformálódás után feladtam), az automatának kinéző dobozok. A sorompók szintén vicces darabok voltak, elvileg működőképesek, azaz kézzel fel lehet emelni azokat, kicsinységük miatt viszont ezt törés nélkül én nem kockáztatnám meg. A bejárat fölötti sárga műanyagon lévő korlátozó körtáblák szintén ragasztás eredményei, csakúgy, mint a parkolóknál lévő számok. Utóbbiaknál gondban voltam, csak a helyüket mutatta a rajz hogy hova kell feltenni, de azt nem, hogy melyik irányba nézzenek a számok. A neten gyors kutatás alapján nem találtam értékelhető fotót, úgyhogy én a látható megoldás mellett döntöttem. A parkoló egyébként műanyag lapon fekszik, ezért látható benne a “függőleges törésvonal”. A fenti nehézségek ellenére azért nekem tetszik, városi környezetbe jól illik.

53_keszpalya6

Úgy ennyi lenne. Nagyon-nagyon hiányoznak emberek a városból, addig azonban nem fogok továbblépni ezzel az asztallal amíg ki nem derül, hogy a Kato mit tervez a jövőben a Unitram szériával. Bár egy kiegészítő készlet (alias V50) is kapható a Unitram startszetthez, az azonban szintén egy kétvágányos ovál pálya elemeit tartalmazza, így nem igazán vágyok rá. Ami kellene most az jópár egyenes szakasz, valamint kitérők tömkelege, ezek nélkül a továbbfejlesztésben én nem gondolkodok.

Végülis ha azt nézem, akkor a terület teljesen beépült, a járművek tudnak közlekedni, azaz elmondhatom, hogy van egy japán témájú terepasztalom. Így összerakva az épületekkel és az autókkal nekem nagyon tetszik az általa nyújtott látvány, úgyhogy a kezdeti tépelődésem azon, hogy megérte-e megvenni a kezdőkészletet már bőven a múlté. Az igazi modellezők most biztosan fogják a fejüket, hogy de hát ez csak néhány egymásra dobott műanyag, engem ez viszont nem túlzottan mozgat, a Rule #1-t megtanultam a brit modellezőktől és próbálom ahhoz tartani magam.

Összefoglalva: jól néz ki a nappaliban, nyújtott némi modellezői tapasztalatot (vagy legalábbis megtanultam hogyan tudok tűrhetően matricákat és műanyagot ragasztani), és persze hamar sikerélmény is ért, mert hát tényleg készen van ez a kicsi terepasztalka.

(Zárójeles megjegyzés: azért a már kiadott és emiatt hiányzó zöld Portram villamost csak meg kellene vennem előbb-utóbb.)

 

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


9 megjegyzés »

  • avatar
    Nygma mondta:

    “Jól néz ki a nappaliban” fordulatról jutott eszembe: T gauge asztal a dohányzóasztalban:
    http://www.youtube.com/watch?v=NCjyibdCyuE

    Ismerted? Ezek alapján egy jó kis Z asztalt is össze lehetne dobni hasonló módon az üveg alatt.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Igen, láttam ezt, korábban a japán fórumba már belinkelték. A T építési nagyságot én nem tartom annyira megbízhatónak, hogy terepasztalt építsek belőle, nekem viszonylag sokszor elhagyta a síneket egy-egy forgóváz.
    A Z ilyen szempontból jobb lehet, de hogy arra már nem ruházok be, az tuti. :-)

  • avatar
    Nygma mondta:

    Okés egyet értek. Kell tartalékolni a keretet a G Class 66-osra :lol:

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Vagy a még 8 HHA kocsira.
    Vagy a Class 442-esemre.
    Vagy a Tesco szerelvényem bővítésére.
    Vagy a Megabox kocsikra.
    Vagy a …
    (Megvettem az idei GF katalógust. Már szemezgettem belőle, hogy idén mit “kell” megvenni. Túl hosszú a lista, majd írok belőle egy bejegyzést.)

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Valóban jól néz ki így egyben! Azt meg szabad kérdezni, hogy összesen mennyibe került?

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Nem titok, hiszen minden fent van a Plaza Japan webáruházában:
    - Unitram start szett: 318 dollár
    - Átalakító a táphoz: 3500 forint, de azt BeGyétől kaptam
    - Kék színű Portram villamos: 96 dollár
    - Bank: 33,8 dollár
    - Üzletek: 19,8 dollár
    - Tomytec car collection E: 12,8 dollár
    - Tomytec car collection F2: 12,8 dollár
    - Park és parkoló: 21,8 dollár
    - Kato Toyota auto: 9,5 dollár
    - Irodaépületek: 79,4 dollár

    Azt hiszem ennyi. Összesen: 603,9 dollár. Ehhez még hozzájön a postaköltség, viszont a második villamos akár le is vonható, anélkül is teljesnek mondható az asztal.

    (Nygma, te most maradj csendben, hogy ennyiből kijött volna a G-s Class 66-os is. :mrgreen: )

  • avatar
    Nygma mondta:

    IST: Dekoderrel! De ne aggódj majd eljöhetsz hozzám megnézni a kertben. Csak évek kérdése :lol:

  • avatar
    polamalu mondta:

    Nagyon jó lett. Bár a Japán utcák velejáróját a vezeték erdőket hiányolom, de gondolom ez nem volt része a készletnek.
    Nem tudom hová tudok képeket felrakni. Most találtam meg a régebbi fotóim közt egy jó pár vonatost is. Ha gondolod és segítesz megosztom.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Köszönöm!
    A vezetékerdőket N-ben szerintem egy kezdőnek elég nehéz élethűen modelleznie, gondolom egyrészt ezért hagyták ki a csomagból. Másrészt pedig vélhetően azért, mert modulárisra építették, azaz kb. 2 perc se lenne, hogy ezt szétszedjem és elrakjam a helyéről vagy felépítsem másik formában. Vezetékkel már ugyanez nem működne.
    Képek ügyében: kérlek írj egy e-mailt nekem, én majd felrakom és így megosztjuk mindenkivel.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.