Főoldal » Forgalomirányítás, Stratégiák, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #2

IST 2010 április 30 3 megjegyzés

Eltelt egy hét én pedig ismét körülnéztem a neten mik is történtek a számítógépes vasút frontján. Akadt néhány újdonság amelyet lentebb olvashattok is, azonban kezdésnek én inkább az V. Magyar SimSig találkozóra hívnám fel a figyelmet. Igaz, hogy van még két hét addig, de talán nem árt előre tervezni, valamint bejelentkezni a csapat fórumán. Akit egy kicsit is érdekel a forgalomirányítás és eddig “kínainak” érezte ezt a területet, annak mindenképpen javasolnám a részvételt, ugyanis a srácok igen jól tudnak magyarázni, ráadásul a kezdőket is nagyon szívesen látják.

Folytassuk RailWorks-szel, méghozzá azért, mert annyira friss az infó, hogy még szinte meleg. Az éjszaka folyamán újabb frissítést kaptunk a programhoz annak örömére, hogy mindjárt megjelenik a német kiadás. A csomagnak köszönhetően (keresgélni nem kell, a Steam automatikusan letölti és telepíti a szükséges file-okat, majd ha készen van akkor azt vígan jelzi felénk) immáron a németeknél is kicsit több a variációs lehetőségünk a járműveket tekintve, hiszen a gőzösök közül a BR 52, a villamos mozdonyokból pedig a BR 143 és BR 151 áll majd rendelkezésünkre, valamint egy rakat személykocsi és tehervagon. De erről már amúgyis írtam két hete. A csomagnak köszönhetően azonban más is megváltozik, tupíroztak ugyanis a német jelzési rendszeren, bevezetésre került a HP, KL és KS jelzési rendszer, amit megpróbáltak lemodellezni. Azért írom, hogy próbáltak, mert nekem valahogy nem stimmel a dolog, Zusiban jobban kell gépészkedni a jelzéseket tekintve, de várom, hogy a német vasúthoz jobban értők megírják a véleményüket. Az mindenesetre biztos, hogy a jelzési rendszer forráskódja nyílt, így aztán akár magyar rendszer is összebarkácsolható belőle. Ezen kívül a PZB-n is csiszolgattak, új kabinhangot is vettek fel hozzá, a végén még kezd majd szimulátorra hasonlítani a RailWorks is… Érdemes még ellátogatni a programban a beállításokhoz, ott ugyanis bekapcsolhatóvá vált az a funkció, hogy ha túl gyorsan (értsd: sebességhatár fölött 5 km/h-val) megyünk a járművünkkel, akkor automatikus kényszerfékezés lép életbe. Szintén kapcsolható az, hogy vörös jelzőnél kilépjen a program a küldetésből, vagy mehessünk tovább. Az új tulajdonságoknak megfelelően a Hagen-Siegen és a Seebergbahn pályákat is módosították, így ezek valamennyivel élethűbb hatást keltenek. Fontos info: az eddig elmentett küldetések a program megváltozása miatt nem használhatók!
Szintén RailWorks, bár kissé más téma: annak ellenére, hogy őszre tervezték a Glasgow Air Rail Link pálya kiadását, most nagyon úgy tűnik, hogy május lesz belőle, egészen pontosan május 3. Remélem ez nem azt jelenti, hogy összecsapták a pályát… Meglátjuk. Akit egyébként érdekel ez a kiegészítő, a kézikönyvét már most elkezdheti nézegetni, erről a linkről ugyanis letölthető. Szerintem érdemes belepillantani még annak is, aki nem kívánja megvásárolni a pályát, ugyanis ez egy jó példa arra, hogyan is kellene kinéznie egy igényesen összeállított kiadványnak, van benne a jármű belsejétől a teljes útvonalhálózatig, a jelzők magyarázatán át minden. A kiegészítővel kapcsolatos sajnálatos hír még annyi, hogy mégsem lemezen kerül majd forgalomba, hanem Steamen megvásárolhatóként.
Ja igen, és jön a Burlington Northern festésű SD-40-2-es amerikai dízelmozdony is, valamint készülget a Dash 9-es is…

Játszottatok már e-mailben? Gondolom nem is mostanában fogtok, már elmúltak azok az idők, amikor ilyennel kísérletezgettünk. Anno a levelezős (igen, postán) játékokat váltotta fel ez a metódus, mondván gyorsabb és ingyen van, de aztán az internet és a szélessáv elterjedésével egyszerűen elfeledkezett róla mindenki. Vagyis hát majdnem mindenki.

A Crayon Rail Fanatics-nál ugyanis úgy döntöttek, hogy az Empire Builder névre hallgató stratégiai programjukat alkalmassá teszik arra, hogy hatan is játszhassanak vele e-mail útján. Érdekes konstrukció, de így aztán bőven van idő megtervezni mik legyenek a következő lépések. A használata a szokásosnak mondható, az e-mailben jön az, hogy mit léptek a többiek, a program ezt maga lekezeli, ráadásul kapunk egy komplett listát az előző kör óta eltelt eseményekről. Sajnálatos módon mindenkinek rendelkeznie kell az eredeti szoftverrel, így az nem működik, hogy cska egyvalaki veszi meg a többiek meg hozzá csatlakoznak, pedig egy ilyen megoldás ha jól emlékszem még a StarCraft esetén összehozható volt. No de az teljesen más téma. Az EB egyébként megkapta az 1.4-es frissítését, ennek része ez a fajta játékmenet, csakúgy, mint a képen is látható Agent of Change térkép amit West Virginia Rails-ként is ismerhetnek a programot kedvelők. Nagy könnyebbséget jelenthet a játékosoknak a miniatűr térkép az alsó szekcióban, amely eddig meglehetősen hiányzott, így azonban jobban át lehet tekintetni a területeket, a progit pedig leginkább az színesíti, hogy most már minden egyes járműtípushoz különböző képet lehet rendelni, így aztán nem kell, hogy mindig ugyanazok a vonatok tűnjenek fel a képernyőn.

A fenti kép alanya bizonyára ismerős a valóságból, a fotó azonban egy szimulátorhoz való: Zsoltee nyitott magának, no meg az átfestéseinek egy új oldalt, amelyet itt értek el. Ezen a fenti gépen kívül olyan mozdonyok érhetők el, mint az ÖBB világrekorder Taurusa, a 18  labdarúgó EB  tiszteletére átfestett járgány, vagy éppen a Railjet féle Teknők. Érdemes körülnézni MS Train Simulator rajongóknak. a honlapon.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    jsim mondta:

    Az egyik szemem sír a másik nevet, persze az RW-vel kapcsolatban. Nevet, mert ráfért már a német témájú pályákra egy kis ráncfelvarrás, amit így vagy úgy de abszolváltak a fejlesztők: jobb lett, mint volt. Viszont nem az igazi. De öröm az ürömben, hogy az úgynevezett “The German Update” nevezetű nagyobb frissítéssel legalább kiderült, illetve újabb megerősítést nyert, hogy nagyon sok mindent tud a program, amit kellő odafigyeléssel és lelkesedéssel ki is lehetne használni. Viszont továbbra sem világos, miért nem működik a SIFA, vagy a beígért PZB vonatbefolyásolás-rendszernél miért hiányzik az 500-as mágnes, meg sorolhatnám…. Ennek ellenére megállapítható, hogy az RW fejlesztése jelen helyzet alapján úgy tűnik jó úton halad és csak jobb lesz, én legalább is bízom benne. :smile: Az ingyenesen kapott három mozdony (BR 143, BR 151 és a BR 52 gőzös) mindezek ellenére jól jött, amelyek közül kiemelendő az 52-s, ami szerintem nagyon jól sikerült. Személy szerint nagyon várom a folytatást, mert ha jól értesültem az év folyamán még két nagyobb frissítés várható majd.

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    A videó alapján az 52-es gőzös nekem is tetszik. Kíváncsi leszek, hogy a réges régen beígért grafikát és irányítást javító csomag mikor kerül kiadásra.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Én az irányítást javító csomagot várnám, de minden egyes frissítésnek örülök.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.