Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir

Új Unitram cuccok

IST 2010 május 18 2 megjegyzés

A Kato villamospályájáról nagy volt a csend egészen mostanáig. A már általam is bemutatott kezdőkészlet, valamint a kiegészítőként felfogható V50-es szett megjelenése után csak a kék illetve zöld festésű Portram villamos került kiadásra, aztán pedig méla csend volt a továbbiakról. Nemrégiben azonban volt egy modell show Shizoukában, ahol többek között a Kato is megmutatott néhány új dolgot. Túl sok minden sajnos nem derült ki valamint a kérdések is csak tovább szaporodtak, de egy gyors pillantást megér a dolog mi várható tőlük a következő hónapokban ezen a téren.

Elsőként vegyük szemügyre a fenti képen látható villamost. A korábbi piros-kék-zöld verzióhoz képest ezt teljesen más képet mutat, ami mondjuk nem is csoda: míg azok a Portram hálózaton közlekednek Toyamában, addig ez a Centram vonalon. A kettő nincs összekapcsolva, vagy legalábbis még nincs, így elvileg nem futhatnának ugyanazon a síneken a járművek. A megjelenés sejthető indoka talán a Tomix korábbi híre arról, hogy kijön a Centramekkel is, gondolom a Katonál sem óhajtottak lemaradni. Ebből következően adódik a kérdés, hogy mi lesz a maradék négyfajta festésű Portram villamossal, nem azokat kellett volna előbb kihozni? Kérdezem mindezt annak ellenére, hogy ez a fajta színösszeállítás is bejön nekem, bár szerintem a full fekete az ütősebb.

Aztán ami a lényegesebb, mi lesz a sínekkel? Alapból ugyebár a Unitram szett egy ovál pálya nyújt a játékosoknak, amelyben az íves részeken kívül mindössze két 124 mm hosszú egyenes szakasz van az alaplemezekkel együtt. Ez pedig nem sok, a pályát bővíteni csak a V50-nel lehet, ami gyakorlatilag ugyanaz az ovál pálya viszont nincs hozzá villamos és irányító egység. Emiatt alig vártuk már a híreket, hogy mi fog következni ezután. Sokan kitérők hadáról álmodoztak, dupla vágány helyett egyvágányos részekről, rohamosan bővülő termékpalettáról. Nos a fenti kép egyelőre ezt nem támasztja alá, nagyon nem. A kínálatot tekintve a 124 mm-es dupla vágányos részből kapunk (lásd a bal felső sarkán), így legalább lehet majd hosszú egyeneseket csinálni. Mellette csak alaplemezek vannak amiken nincsenek sínek. Ezek segítségével plusz kereszteződéseket, plusz területeket lehet csinálni, előbbi az autóknak, utóbbi inkább az épületeknek.
Mi ebből a tanulság: kitérőknek még se híre-se hamva. Ami viszont nem túl jó móka, hiszen egy villamoshálózatot csak azok segítségével lehet normálisan megépíteni. Az rendben van, hogy teljes a kompatibilitás a Unitrack és a Unitram rendszer között, de meglehetősen hülyén néz ki, hogy az alaplemezes sín mellé egy azt nem tartalmazó kitérő kerül csak azért, hogy elágazhasson a vonal. Sokan ezért sem tervezgetnek még a rendszerrel, mert nem tudni hova fejlődik az egész.
A végére maradt a legnagyobb kérdés: az árazás. Ha megnézitek, akkor a 124 mm-es egyenes szakasz mellé 4 620 jen van írva. Ez jelenleg 11 ezer forintot jelent. Ennyit elkérni egy ilyenért enyhén szólva túlzás lenne, de még két darabra is magasnak vélem ezt az árat. A V50-es szett durván 40 ezerbe kerül és az azért jóval többmindent tartalmaz. Emiatt nagyon kíváncsi vagyok a szorzóra, mennyi ilyen egyenes fér bele ebbe az árba. A Kato honlapján azonban egyelőre semmi információ nincs a megjelenésről.

Végkövetkeztetés?
Marad a türelmes várakozás és a spórolás a zöld Portram villamosra.

(A képek a Popondetta blogjából valók.)

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Ijj… van ára az egyenesnek. Remélhetőleg észbekapnak a japánok, és emberi árat kérnek majd érte. Bár, ha így is megveszik az emberek…. meg ebből az egyenesből nem vesz annyit az ember, mint a sima unitrack-ből :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Nekem igazából ott furcsa a dolog, hogy a járműveik ugyanakkor elég korrekt áron kaphatók csak az ilyen jellegű kiegészítőik árazása az érdekes.
    Mondjuk az is igaz, hogy anno még kb 2 évvel ezelőtt amikor rendeltük az első V11-es szetteket a japánoktól, akkor a dollár árfolyama 150 forint körül mozgott. Most meg a CIB 235-ért adja. Ami meglehetősen sokat dob az árakon sajnos.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.