Főoldal » Forgalomirányítás, Hardver, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #5

IST 2010 május 23 3 megjegyzés

Eheti adagunkat a Train Directorral kezdeném, mely program a forgalomirányítást szimuláló szoftverek közül talán a leggyakrabb frissítéssel rendelkezik. Jelenleg ugyanis már a 3.7-es verzió tölthető le a hivatalos honlapról és ez a tulajdonságait tekintve mérföldkőnek mondható a játék életében. Olyan új funkciók kerültek bele mint az, hogy a területek készítői immáron beállíthatnak random késéseket. Eddig ugyanis az volt a helyzet a TrainDirben, hogy ami beállításra került mint érkezési idő, az másodpercre pontosan kőbe volt vésve, a vonatok mindig a megadott időben jelentek meg. Ez az élethűségnek egészen rendesen odacsapott, hiszen maximum svájci pálya modellezhető így, a többiek max álmodhatnak róla. (Bár zárójelben megjegyzem, hogy a sok-sok állásidő és hosszabb menetidőre tervezett menetrendek miatt a briteknél is nagyon durva menetrendszerűségről szólnak a statisztikák.) Van azonban más is…

Az új funkciók tárháza kibővült azzal, hogy a Train Directorba egy másik programmal bele lehet nyúlni játék közben, így lehetőség van felhasználó által generált eseményeket beletenni. Ez – csakúgy mint az előző -, elég kellemesen hangzik. Az én életemet pedig annyival könnyítették meg, hogy a Print menüvel nem csak nyomtatni, hanem például .jpg-be el is lehet menteni a képet. Ezzel kapcsolatban a fenti képernyőmentés egy új területről készült amely Genovát és környékét mutatja be. Mint látható egy egészen nagy állomásról van szó, szóval bőven lesz majd benne munkánk terelgetni a vonatokat. Ráadásul a terület már a 3.7-es verzióhoz készült, így az új funkcióknak köszönhetően méginkább kihívást jelent vele a játék.

Szintén a forgalomirányító szoftverek világába kapcsolódó hír az is, hogy megjelent és immáron itthon is kapható a Stellwerk Simulator Volume 1 névre hallgató DVD. Ezzel a programmal a holland Arnheim és a német Mathilde/Oberhausen területek vasúti közlekedését szabályozhatjuk, a megszokottaktól jelentősen eltérő módon. Csak hogy egy példát említsek: akár a felsővezeték áramellátását is kapcsolhatjuk benne. Az ára 6 000 forint, kapható a Virtual Transport webáruházában. A játék angolul, németül is kommunikál velünk. A lemezen helyet kapott a Post T Lodelo demója, valamint kuriózumként 9 film, amelyek azt mutatják be hogyan kell működtetni az állomásokat.

Úgy tűnik az olaszok sem mennek a szomszédba illetve a távoli Amerikába ha nem billentyűzettel kívánják a vonatokat vezetni. A Simulatore di Treno programhoz készült el ugyanis egy kezelőpult, amely a valós 444R vezetőállását utánozza le. Ennek következtében a fejlesztő nem azon dolgozott, hogy a már meglévő irányítási lehetőségeket (mint például a RailDriver) használja és azokkal tegye kompatiblissé a programját, hanem egy új csomagot dolgozott ki. A cucc egészen korrektül néz ki, tele van karokkal és kapcsolókkal ami nem meglepő ha azt is figyelembe vesszük, hogy az STD irányításához valóban sokmindenre van szükség A tervek szerint maga a pult is kapható lesz idővel, egyelőre azonban csak az összekötéshez szükséges számítógépes kártya, a hozzá kellő kábelek és nyilván a szoftver az ami megvásárolható. Az árát tekintve (570 euró) én dobtam egy hátast mivel ebben a pult még nincs is benne. Ennek okán én azt gyanítom, hogy nem a magunkfajta játékosokat próbálja megcélozni vele a fejlesztő. Azért javaslom nézzetek el erre a honlapra, néhány plusz képet találhattok még ott némi olasz szöveg mellett.

Szimulátorfronton örömmel jelenthetem be, hogy kikerültek a netre az első képek a Simtrain által készített Allegra motorvonatról. Ezek a járgányok fogják váltani öregebb társaikat a svájciaknál, így MS Train Simulatorhoz is elkészítik alpesi barátaink. A jármű dobozos kiegészítőként fog megjelenni előreláthatólag még májusban. Tíz küldetésen keresztül közlekedhetünk majd vele a Bernina-express vonalán, ehhez viszont a Bernina kiegészítőre is szükség lesz. No mindegy, a lényeg az, hogy nézegessetek külső-belső képeket ezen a honlapon!

Sok magyar vasútbarátnak ha Svájcról és motorvonatról van szó, akkor a Flirt szerelvénye ugrik be. Ha pedig szólok, hogy módosult Zusiban a magyar jármű, akkor remélhetőleg a letöltés szó fog beugrani. Svájci minta alapján ugyanis meg lett változtatva a magyar szerelvény, mival a korábbi karosszéria nem volt megfelelő, csaknem 10 méterrel hosszabb volt a valóságosnál. Ez került kijavításra néhány nappal ezelőtt és ez tölthető le a www.zusi.hu honlapról.

RailWorks-höz a JustTrains jóvoltából elkészült a Class 20-as mozdony. A járgányt letölthető és dobozos verzióban is kiadják, utóbbi itthon is kapható lesz. A kis brit dízelgép mellett a csomagot a FEA-F és FNA kocsik is gazdagítják majd amik gyakorlatilag azt jelentik, hogy lehet majd pályát tisztítani a vonatokkal illetve “nukleáris” rakományt szállító vonatot is vezethetünk. A mozdony 10 festésben lesz elérhető, ezeket 12 küldetésen keresztül próbálhatjuk majd ki, így pár óra játékidő garantáltnak mondható. A vonat speciális tulajdonsága az, hogy mi szabályozhatjuk a tisztítást, a mozdonyon pedig könnyedén lecserélhetjük a számokat, köszönhetően a RailWorks szkriptelési tulajdonságainak.  A kiegészítő június 25-én jelenik meg.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    570… egy PC-t veszek abból ultraprofi billzettel :grin:

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Azért nagyon más ám billentyűzetről vagy valamilyen vonatra hasonlító konzolról vezetni. Még RailDriver esetén is jelentős a különbség, nemhogy egy ilyen cuccnál. Én kíváncsi lennék rá, de nem ezen az áron.

  • avatar
    morhange mondta:

    Vezettem már “játékot” hasonlóval, Istvántelken próbáltam ki azt a szimulátor berendezést, ugye az egy az egyben másolata az eredeti kezelőpultnak. Érdekesnek érdekes volt, de számomra nem hozta azt a “nagyon más” hatást, de egy próbát mindenképp megér(t).

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.