Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

BCmottal a bezárt mellékvonalakon

crash 2010 június 1 1 megjegyzés

dsc_5598-version-2Az elmúlt szombaton a MÁV Nosztalgia “Fotósvonat a bezárt mellékvonalakon II.” programján vettem részt. A cím olyan BCmot-os kirándulást takar, amely bezárt vonalakon halad, sok, érdekes fotómegállással tarkítva. A mostani menet a Kecskemét-Lajosmizse, Kecskemét-Fülöpszállás és a Kiskőrős-Kalocsa vonalakat érintette. Be kell vallanom, az utóbbi két vonalon nem utaztam bezárása előtt, ezért külön érdekes volt a menet számomra.

A BCmot nekem nagy kedvencem. Anno kis gyerekkoromban még láttam az állomáson, de arról, hogy utaztam volna vele, nincs emlékem. Csak Bbmot vontatta Bh-s utazásokra emlékszem, kedvencem a majdnem tökig lehúzható ablaknál a mostani szemmel furcsa zárófogantyú volt. Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva tetszik nekem ez a zöld jármű. Ez van, nem tudom az okát megindokolni :)

A menet most is hatalmas élmény volt. Sokan nem szeretik az alföldi tájat, mert nem változatos, lapos. Nos, a mostani út erre rácáfolt, megmutatta, hogy az Alföldön is lehet érdekes fotótémákat találni. Nagy kedvencem volt az Izsák előtti, szőlő melletti fotómegállás, és a Kiskőrös utáni dombnál, illetve a Duna-völgyi főcsatorna hídjánál tartott megállók.
Vasútmodellező szemmel is érdekes volt a táj: a klubban mostanság modulépítés folyik. A téma alföldi táj, és mivel nem szeretnék mindenhová szántóföldet, meg kellett lesni, milyen ilyenkor a füves, néhány fával, bokorral tarkított puszta ilyenkor május végén, a legszebb zöld színében. Az ember csak lesi az egybefüggő, de mégis sokszínű és végtelen fűtengert – Gras Master ide, Gras Master oda, nem könnyű ezt leutánozni. Megfigyeltem, fényképezgettem, és kitaláltam, mit, hogyan fogok megépíteni.

[singlepic id=727 w=320 h=240 float=center]

[singlepic id=731 w=320 h=240 float=center]

Ágasegyházán egy lovaskocsi csatlakozott a csapathoz, az útátjáróban kitűnő fotók sikerültek. A kalocsai állomáson pedig a népviseletbe öltözött fogadóbizottság volt igazi meglepetés. Mondjuk itt már igencsak zuhogott az eső, de az a véleményem, hogy alapvetően szerencsések voltunk az időjárással, a hidas megállás kivételével megúsztuk komolyabb elázás nélkül.

Azonban nem lenne blog, ha nem írnék negatívumot is. Nem a helyszínekkel volt gond, nem a szervezéssel, mert ezek elsőrangúak voltak, hanem a fotóstársakkal. A korábbi utak során valahogy nekem sokkal kulturáltabbnak tűnt a társaság, mindenki tudott egy vonalban fotózni, figyelni arra, hogy ne álljon a másik fotójába. Most azonban mindig volt jópár ember, akikre rá kellett szólni, hogy méltóztasson már mást is engedni fotózni, ne álljon a másik elé. A fotósok elhelyezkedtek, és mindig akadt valaki, aki a motorkocsi orrától három lépésnyire állt neki fotózni. Sem az előző BCmotos úton, sem a Leóson nem volt ilyen… nem tudom. Ezt nem lehet a Nosztalgiára fogni, ha húsz szervezőt rak a vonatra, akkor huszonegy felé fog a csapat kódorogni. Anno emlékszem valamiféle megafonos megoldásra, azzal Benbe hatékonyan irányította a népet. Hiába, ha birkák vagyunk, kell a puli a tereléshez….

Nekem ezen egyetlen, nüansznyi negatívum mellett nagyon tetszett az út. Évente több ilyenre is elmennék, kár hogy csak egyszer van egy évben. Az úton kapott tájékoztató lapon megemlítették, hogy lesz további fotósvonat, szintén bezárt mellékvonalon. Kíváncsi vagyok merre lesz – már várom.

Na, a betűkből elég, tessék inkább képeket nézni.

[nggallery id=50]

3 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 5 (3 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


1 megjegyzés »

  • avatar
    Tastam mondta:

    Amint látom, a Nosztalgia kft. a szokásos formáját hozta és mellékvonati motorvonatból sem tudott egységes szerelvényt produkálni. Az a reklám-felirat pedig külön feldobja a vonatot. No de ne fanyalogjak, tulajdonképpen örülnöm kell(ene), hogy egyáltalán eljutottunk odáig, hogy indulnak ilyen menetek Magyarországon is.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.