Főoldal » Élménybeszámoló, Érdekesség, Vasút

Nohab Kőbánya-hízlalón

crash 2010 június 6 3 megjegyzés

dsc_5740_version_2Szombaton – ahogy korábban itt előre jelezve lett – a Nohab-GM alapítvány tulajdonában lévő tízes pályaszámú Nohab Kőbánya-hízlaló állomásra látogatott. A dolognak három különlegessége is volt: Hazánkban ez az első példa arra, hogy egy mozdony a fotósok, vasútbarátok kedvéért egy nyilvános helyre látogat, és ott mindenki megcsodálhatja. Különleges még az esemény azért is, mert az állomás a hírek szerint megszüntetésre kerül, és valószínűsíthetően ez az utolsó vonat erre, és nem utolsó sorban ezen a napon volt a Tízes első nyilvános szereplése a telephelyén kívül.

A tervek szerint kilenckor indult volna a gép a Keletiből, és Kőbánya-Felsőn keresztül, Ferencváros előtt fordult volna el Kőbánya-hízlaló irányába. Kőbánya-felsőtől az oda vezető út tulajdonképpen a Horog utca mellett vezet, itt néztem én is előzetesen a Google Maps-en fotóhelyekek, amelyek reggel el lettek vetve, egyik sem úgy néz ki a földről, mint ahogy a Google Maps ábrázolja. A legjobb megoldásnak az iparvágánynak a fővonalból való kiágazása tűnt, először. Gondoltam készítek egy képet, ahogy a mozdony az iparvágányra érkezik, majd megfordulva egy látványos képet képzeltem a háttérben lévő kéménnyel. Galaxy komám pedig egy valaha volt átjárót packázott ki magának, a korhadó talpfák a gazban jó témának ígérkeztek a Nohabbal. Képzeltük, aha. A jól megtervezett fotózásból semmi sem lett, csak kapáslövés, köszönhetően az újabb és újabb megjelenő fotósoknak. Nem tudom, megfigyeltétek-e már, ha egy adott helyszínre egy újabb vasútfotós érkezik, akkor az mindig a többiek elé helyezkedik. Sosem melléjük, mögéjük, csakis eléjük. És ez az egész nyílt napra igaz volt: ha a résztvevők 99.9%-a a mozdonytól távol helyezkedik el, és van egy jó beállítása az embernek, biztos éppen akkor jut eszébe valakinek tíz centiről ütközőt vagy csavarkapcsot fényképezni.

Nekem nagy élmény volt a mozdonyt látni mozogni, főleg Kőbánya-hízlalón. Személy szerint nem emlékszem, hogy valaha is hallottam volna az utóbbi években, hogy történt volna bármi is ezen az elhagyott állomáson. Pedig amennyire elhagyott, annyira központi helyen van. Pl. egy magánvasútnak például kiváló telephelye lehetne, hiszen van összeköttetési lehetősége Kőbánya-felső, és Kőbánya-kispest felé. Vagy bármi más – tényleg csak az elbontás marad, mint egyetlen lehetőség? Mindig szomorú állomás-elbontásról, vasút megszüntetésről olvasni – mostanság volt benne részünk rendesen.

Maga a rendezvény jó volt, kíváncsian vagyok, mikor lesz hasonló program. Ahogy beszélgettem az illetékesekkel, van tennivaló a mozdonnyal, hogy biztosan hadrafogható legyen, de már várom, hogy mikor fog felbukkanni vasútbarát-rendezvényeken, vagy mikor fog különvonatokat továbbítani.

A tömeg ellenére próbáltam fotózni, a post alján lehet a képeket megtekinteni.

[nggallery id=51]

4 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 54 votes, average: 5.00 out of 5 (4 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    Luxusmoszkvicsslusszkulcs mondta:

    Szerintem egy rendes Keleti-Köki kapcsolatra szükség lenne, azt pedig nehezen tudom elképzelni a jelenlegi állomás bontása nélkül. Töltést meg hidat kell oda építeni, mert a meglévőre nemigen lehetne szerintem rákanyarítani. Arról tudsz valamit, hogy csak elbontják, vagy el is adják a területet? Az utóbbi lenne a gond.

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Semmi konkrét, csak “hallani lehet”.

  • avatar
    1116001 mondta:

    Én is a keleti-köki kapcsolaton gondolkozom, hogy jó lenne megvalósítani itt:)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.