Főoldal » Címlap, Élménybeszámoló, Vasút, Villamosok, BKV

Egy napnyi BKV

IST 2010 július 17 18 megjegyzés

Az elmúlt három napban vendégül láttam az unokaöcsémet, aki Székesfehérváron lakik. Én is onnan származom, így nagyon jól tudom, hogy ott nincs villamos, metró, hév, fogaskerekű, de még csak kisvasút sem. Emiatt aztán megbeszéltük, hogy utazgatunk egyet a városban, kipróbálunk néhány járművet, elbóklászunk erre-arra. Ennek apropóján kaphattok egy képcsokrot amellyel azt kívánom bemutatni merre is jártunk. Egyben rögtön javítanám is a címet, hiszen nem egy teljes napot közlekedtünk, hanem csak nyolc órát, valamint egy kicsit igénybe vettük a MÁV Zrt. szolgáltatásait is.

Az utunkat Kispesten kezdtük, rövid gyaloglás után értük el Kőbánya-Kispest metrómegállót. Nekem éves bérletem van, a 11 éves srácnál eltöprengtem, hogy mi is lenne megfelelő. Végülis a napijegy mellett döntöttem, a nap folyamán a sokszorosát leutaztuk. Ekkor még nem tudtam, hogy pontosan merre is fogunk menni, egyelőre csak a metróban voltam biztos. Aztán ez sült ki belőle:

A peron végéből fotózva éppen érkezik egy metrószerelvény a végállomására.

A Nagyvárad térnél leszállva megcéloztuk a 24-es villamost.

A villamossal a Milleniumi Kulturális Központig utaztunk.

Felsétáltunk a kilátóra, hogy onnan megszemléljük a héveket még mielőtt felszálltunk volna az egyikre.

Ugyanaz a jármű ezúttal Csepel felé haladva.

Immáron Csepelen. Külön kérés volt a hévezés amit megtehettünk volna a Boráros tér felé is egyből, az viszont csak egy megálló lett volna.

Így hát Csepelről visszafordultunk, majd a Boráros téren leszálltunk a járműről.

Rövid séta után elérkeztünk a 2-es villamos megállójába. Nem semmi gaz nő a sínek mellett.

A Vigadó tér lett a következő megállóhelyünk, ahonnan ismét séta következett.

A Vörösmarty térre mentünk, hogy kisföldalattival folytassuk az utunkat. Ez a kép már a Mexikói útnál lévő megállóben készült.

Az 1-es villamos megállója pont egy kétgombócos fagyinyi távolságra van az MFAV végállomástól, így az itt érkező villamosra már üres kézzel szálltunk fel a Reitter Ferenc utcánál.

Bár alapvetően a 17-es villamost céloztam meg, mégis úgy döntöttem, hogy leszállunk a Szentlélek téren az 1-esről.

Mindezt azért tettük, hogy beleférjen még egy kis HÉV, Békásmegyerről fut be a zöld-fehér szerelvény.

Gondoltam megmutatom a HÉV-ek végállomását az unokaöcsémnek, úgyhogy egészen a Batthyány térig mentünk.

Aztán tovább a Moszkvára a kettes metróval. Ezúton is csókoltatom azt a "kedves" metróvezetőt, aki kb 10 másodperc hosszban rámkürtölt még a Batyin csak azért, mert fényképezőgép volt a kezemben. A srác a falnál állt, én bőven a fehér vonal mögött, más meg nem állt arrafelé. Sikerült a gyerek kedvét értelmetlenül elrontani. Nekünk ez jár. Szánalmas. A kép a Moszkván készült.

A Moszkván sűrűn keregéltem az 59-est, aztán végülis a 61-es villamost láttam meg, úgyhogy erre siettünk, itt éppen fordul be a Déli-pályaudvar felől.

Túl sokat nem utaztunk vele, a Városmajornál már le is szálltunk.

A fogaskerekű lenti végállomásán volt is egy szerelvény, azonban az addigra elfogyó vízkészletünket pótolni kellett, így csak a következőre szálltunk fel.

Széchenyi hegy, végállomás. Újabb séta várt ránk.

A Gyermekvasút szerintem kihagyhatatlan program, pláne ilyen nagy melegben. A nyitott kocsik és az erdei környezet kellemesen hűs levegőt adott nekünk. A képen indulásra várakozik a szerelvény.

Hűvösvölgyben van a vége a pályának, eddig élveztük a MÁV Zrt. által nyújtott szolgáltatásokat. Az ajándékos bolt kínálata nem egetrengető, de legalább néhány száz forintért lehet vásárolni pár apróságot a gyerekeknek.

A hűvösvölgyi busz és villamos megállók forgalma igen nagy, a 61-esek meglehetősen gyakran jártak. Mi a bal oldalival indultunk vissza a belváros felé.

Móricz Zsigmond körtér, a 61-es másik végállomása.

A körtérről mi mással mehettünk volna tovább, mint a Combinóval. Kicsit durva a légkondi ezen a járművön, majd megfagytunk amíg rajta ücsörögtünk.

A villamosról a Ferenc körúti metrómegállónál szálltunk le ahonnan a 3-as metróval tartottunk már hazafelé. A kép a Határ úton készült.

A felszínen még elcsíphettük volna az ICS-t, de az unokaöcsém a hannoveri villamos mellett döntött. Ami aztán nem indult el, némi fékhibája volt. Közben befutott egy másik ICS, így mindenkit áttereltek arra. Ami jó is lett volna, ha az elromlott villamos helyett indult volna el, de nem tette, hanem megvárta a saját indulási idejét. Így kimaradt egy járat, ami miatt kissé sokan lettünk.

Kispest, Kossuth tér, végállomás.

Lehetett volna még bőven cifrázni, sokfelé lehet így menni a városban, de ennyi pont elég volt. A srác még a végére sem unta, én sem, úgyhogy kellemesen töltöttük a napot.

A képekkel kapcsolatban a végére még annyit tennék hozzá, hogy egyrészt ennél jóval több készült, másrészt a cél a kirándulás volt, nem a profi fotózás. Mondjuk utóbbit én amúgysem képviselem, de talán így már elfogadható miért lett egy rakat árnyékos vagy éppen gyengébben sikerült kép.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


18 megjegyzés »

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Szép menet lehetett :)
    Boráros téren tavaly nyáron a sínek között még paradicsom is nőtt, termést is hozott.

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Nem vagyok pesti, de támadt egy kis honvágyam a képek láttán. Amik amúgy tök jók, szóval ne mentegetőzz, mert nincs miért :)

  • avatar
    morhange mondta:

    Ha nem írod, eszembe se jutott volna a képek minősége, nekem egyikkel sincs bajom :)

    Hát ez a kürtölős… nem tudom, amikor én videóztam, nekem is kürtölt, de kedvességből, nem tudom köze volt-e hozzá, hogy ismertem a vezetőt, de lényeg hogy nem rosszindulatból tette. Metró kürtöt egyébként sem sűrűn hallani.

  • avatar
    SD. EJC. mondta:

    Igen, a metrósok “beszólásaival” nekem is meggyűlik a bajom, amikor fotózom őket, mármint a metrókat (hivatalos fotózási engedéllyel). Az a bajuk, konkrétan, hogy azt hiszik, hogy őket fotózod, és hogy felterszed valahova a képüket. Ez a mániájuk, én egy ilyen beszologatós-vitában ezt tudtam kihúzni belőlük. Pedig, nem annyira szépek, hogy őket fotózzam! XD

  • avatar
    Norbi mondta:

    Szép nagy kört mentetek!:)
    Említed a Combino klímáját,mit szólsz a Flirtéhez?Szerdán és pénteken mentünk le a Velencei-tóhoz barátnőmmel pancsikolni,komolyan azt hittem,hogy megfázom…:)

  • avatar
    fecokam7 mondta:

    Ugyan nem kötöttpálya, de az újabb fehérvári buszok is rendesen klímázottak. (Kint 36-39 °C, bent meg didergünk ezerrel…)
    A másik véglet meg az agyonsülés a kinyitható ablakok és légkondi nélküli import buszokon…

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Ibigoo:
    Paradicsomot (még) nem láttunk, de szépen zöldül mindenfele a villamossín.

    @morhange:
    Olyannal már én is találkoztam, hogy egy mozdonyvezető kihajolt az ablakon az állomáson és megkérdezte tőlem, hogy a fényszórókat felkapcsolja-e, hogyan szeretném lefotózni a járgányt. Itt, Magyarországon. Nem, nem sci-fi. :-)
    Jelen esetben a metró kürtje szólt vagy 10 másodpercen keresztül ami szerintem nem a kedvesség kategória.

    @Norbi:
    Hasonló a vélemény, az is elképesztő tud lenni. Értem én, hogy a 22-23 fok nagyon kellemes ha folyamatosan abban ül az ember, a 35 fokból bemenni viszont már nem túlzottan.

    @fecokam7:
    A briteknél is találkoztam amúgy ilyennel, tehát nem kizárólag magyar jelenségről van szó. Úgy tűnik megoldhatatlan feladat a légkondícionálás.

  • avatar
    Peti44 mondta:

    Szerintem a képek közül csak a Határ úti lett kissé homályos, de az sem nagy baj. A többi mind csodálatos!

    Amúgy IST én szerencsésnek érezlek téged… Én egész életemet Budapesten éltem eddig, de még nem is láttam élőben a fogaskerekűt, nem hogy utazzak is vele… (nem nevet, komoly) :)

    És a légkondis dolog. Szerintem meg lehet csinálni, hogy jó legyen, de a magyar klímás vonatok borzasztóak…

    Főleg az IC kocsik! Ott csak beszívja a !sínek fölül! a levegőt, (ami jó 10-20 fokkal melegebb, mint a környezet) és ezt 15 fokkal lehűtve benyomja az utastérbe. Tehát, ha kint van 35 fok, akkor a vagonban legjobb esetben is 30 fok van… Ami 5-10 percig jó, mert hűvösnek érzed, de ha 2 órát utazol?

  • avatar
    Regio mondta:

    Szerintem 2 óra utazás után pont az a jó,ha csak az 5,max 10 fokkal melegebb külső hőmérsékletre lépsz ki a vagonból. Magamon is érzem,hogy pl a Férgek légkondija is túl erős,érzésem szerint télen-nyáron ugyanazt a tizenpár fokos hőmérsékletet próbálja tartani az utastérben… Fél öra utazás után is kész élmény kiszállni ebből a guruló fagyasztóládából a kinti +30-35 fokba,vagy télen a “kemencéből” a minuszokba. A sokat szidott hagyományos kocsiknak van erre egy jó megoldásuk,úgy hívják,hogy peron…ahol egy köztes hőmérséklet uralkodik és van idő “átállni” a kinti klímához,már ha elférnek az átállni szándékozó utasok. Egy IC-n nehezen tudnám elképzelni,hogy a teljes utasterem összes utasa elférjen a peronon leszállás előtt 10-15 perccel,hogy senki ne essen össze,ha kilép a jó kis nyári kánikulába.

  • avatar
    kisczako mondta:

    Nem rossz cikk, gratulálok hozzá !

    De hogy bele is kössek valamibe:
    Szerintem a Mexikói úti végállomástól “2 gombóc fagyinyira” a Kacsóh Pongrác úti megálló van és nem a Reitter Ferenc utca. A Reitter az már a vasúti felüljárónak a budai vége, a Kacsóh meg a pesti vége.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Peti44:
    Csak elhatározás kérdése. Néha jó tenni egy ilyen kört. Alapvetően vidékiként ilyenkor mindig elámulok azon, hogy mennyire gyorsan át lehet szállni egyik eszközről a másikra, alig vannak várakozási idők. Mondjuk az is igaz, hogy nem a külső kerületekben utazgattunk.

    @kisczako:
    Teljesen igazad van, nem is értem miért írtam a Reittert…

  • avatar
    Snake mondta:

    Mi időről időre felutazunk pestre, veszünk egy napijegyet, majd szisztematikusan elkezdünk utazni( mindig a legkisebb számú, az ilyen utazások során nem érintett járat következik, a metró a végére kerül az M-betűs jelzés miatt). Általában ha beszélünk róla valakinek, akkor teljesen hülyének néznek. No hiába, van a házban vasutas, annak meg még a harmadik szomszédja is hülye…mi még pont beleférünk :) .

  • avatar
    M62 144 mondta:

    Szép cikk IST !! :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Snake:
    No igen, egy nem közlekedésmániás nem is érti mi ebben a szórakozás. Pedig jó móka. Én a legelső londoni kirándulásomon utaztam be majdnem teljesen a Dockland Light Rail összes vonalát a “vezetőállásból” (automaták a vonatok, legelöl is lehet ülni és nézelődni, ezért az idézőjel).

  • avatar
    M62 144 mondta:

    Az első metrós kép nagyon tetszik !!!!!! :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ha a felüljáró nem kavarna be, elég pofás fotókat lehetne onnan készíteni. Egyszer a gyorsforgalmi út felüljárójához kellene elmenni fotózni…

  • avatar
    terkoz mondta:

    Szia!
    Egész jó kis propaganda cikk.
    Mostmár bevallhatod szponzorálnak.:-))))))))))
    üdvgyuri

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Halló, BKV marketingosztály? Ingyenbérlet esetleg? :-)
    Mármint 2011-re. Idénre van már teljes éves.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.