Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

Modern Railways – 2010 július

IST 2010 július 8 Nincs megjegyzés

Meglehetősen régen volt már lapszemle, úgyhogy ezt most akkor pótolnám. Néhány napja befutott a Modern Railways 2010 júliusi száma. A brit magazin mostanában meglehetősen jó hónapokat élhet, az utóbbi pár megjelenés alkalmával mindig volt benne valamilyen melléklet, így most is belefűztek egy kivehető 32 oldalas “minilapot”. Ebben a brit vasút privatizációja után a gördülőállományban bekövetkező változásokról írnak összefoglaló jelleggel. Jöjjön egy durva szám: 6619 új mozdony, dízel és villamos motorvonat került összesen a szigetország sínjeire 1997 óta (hozzátenném: egy 5 egységes motorvonat ötnek számít, de akkor is durva). Emellett persze felújítások is történtek, amiről a magazinban sem feledkeznek meg, csakúgy, mint a járműveket lízingbe adó társaságokról sem, akik ugye ténylegesen beszerzik a szerelvényeket, majd továbbadják efajta pénzügyi konstrukció keretében a vasúti cégeknek.

Emellett persze más témákkal is foglalkozik a lap. Mondhatnám a szokásos mókát, hogy több oldalon keresztül apró és nagyobb cikkek emlékeznek meg a vasúti pályák, állomások átépítéséről, felújításáról, egyszerűen elképesztő mennyi projekt zajlik egyszerre és erről milyen terjedelemben írnak. Ráadásul ezek pénzügyi adatait is bátran taglalják, de a számok összeadására már nem vállalkoznék, a vasútra beruházott összeg nem kicsit magas arrafelé. Az élet azonban a briteknél sem fenékig tejfel, az utóbbi időben több cikk is elkezdte boncolgatni a témát, hogy vajon ár/érték arányban megfelelőek-e ezek a költések, nem lehetne-e megoldani a problémát olcsóbb formában, tényleg jogos-e, hogy egy felújítás annyiba kerül mint amennyin leszerződtek, stb.
Számomra nagyon érdekes volt a brit vasúti jegyeladási rendszerek bemutatása, az internetes, mobiltelefonos, okoskártyás megoldások ismertetése, valamint ezek továbbgondolása azügyben, hogy mit hozhat a jövő. Erről majd írok később bővebben is, vannak benne jó megállapítások. E hónapban a keleti-parti fővonal azaz az East Coas Mainline, valamint az East Coast vasúttársaság kerül több oldalon is górcső alá, bemutatva ezek tervezett jövőjét. Szintén céges dolog: a First Capital Connectről beszél a vasúttársaság igazgatója Neal Lawson.
Bár a Modern Railways elsősorban brit témákkal foglalkozik, azért ők sem mehettek el amellett, hogy a svájci Berninabahn centenáriumot ünnepel, egész jó 8 oldalas anyagot hoztak össze a témában.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.