Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

Pontozás RailWorks-ben

IST 2010 július 30 15 megjegyzés

A mai nap helyett már tegnap este megérkezett a következő RailWorks frissítés, így ezentúl már a 110.8b verzióval “küzdhetünk”. Igazából ez így nem érne meg külön bejegyzést, az általa nyújtott újdonságfaktor viszont igen. Ez pedig nem más, mint a már régóta ígért karrier játékmód. Alapvetően ez jól hangzik, azonban én nem hívnám karriernek ezt, nagyon egyszerű oknál fogva.

Karrier esetén nekem az lenne az elképzelésem, hogy zöldfülűként kezdve építhetjük fel mozdonyvezetői életünket a játék segítségével. Kezdetben mondjuk egy-két vagon ide-oda pakolását bíznák csak ránk egy kis tolatógéppel valami mellékállomáson, később komolyabb tehervonatok összeállítását, személyvonatok vitelét, IC-ket, fokozatosan ahogy teljesítünk egy-egy feladatot. No most erről nincs szó, bár az előzetes hírek alapján mindezt már tudhattuk.

A RailWorks karrier módja annyit nyújt nekünk, hogy a speciálisan erre készített küldetések végigjátszása alatt a teljesítményünket méri a program. A pontos megérkezésért plusz pontokat ad, a késésért, sebességtúllépésért, vészfékezésért, egyéb negatív dolgokért pedig mínuszt. Mindezt a képernyőn is nyomon követhetjük egy elég gagyin kinéző számozás keretében. A levonásoknál azért szerencsére kis ikonnal infót is nyújt a gép, így tudhatjuk mit szúrtunk el. Ha pedig pontok vannak, akkor bizony van ranglista is: mindegyik küldetésnél számon tartja a világháló segítségével a gép, hogy milyen helyezést foglalunk el a baráti körünkben illetve a RailWorks-szel játszók között. Talán ez az ami arra sarkallhat mindenkit, hogy többször is nekiálljon egy-egy feladatnak.

A mostani frissítéssel négy küldetést kapunk, egyet-egyet különböző útvonalakon. Ezek a speciális feladatok sárga színnel jelölődnek, így azonnal látni melyiket hajthatjuk végre pontokért cserébe. Ráadásul még a menüben tájékoztat minket a progi arról, hogy mennyi volt a legmagasabb pontszámunk azon a pályán. Mondjuk én ezért a megoldásért annyira nem rajongok, jobban örültem volna egy külön menüpontnak, így ugyanis túlzottan belevesznek a többi közé ezek a feladatok. Akinek van feltelepítve 20-30 pályája az aztán keresgélheti a megfelelőket.

Jómagam a Hagen-Siegen vonalon próbálkoztam. Alapvetően egyszerű a feladat: ködös időben kell elvinni egy személyszállító vonatot Altonából Hagenbe, közben pedig megállni három helyen. Két nehezítés van benne, amiből az első egy elég szép kiszúrás: Altonából való indulásunk után pont mire elérnénk a sebességhatárt, felugrik egy informáló képernyő így ha nem figyelünk oda lazán meghaladhatjuk a megengedett sebességet. Velem is ez történt, mire lefékeztem ugrott 45 pontom. A másik nehezítés egy vörös jelző az egyik állomás előtt amit rutinból meghaladhatnak azok, akik az F3-as információs ablakban nézegetik mindig a következő jelző képét. Ez ugyanis hiányzik, tényleg oda kell figyelnünk mit mutatnak a jelzők, nekünk kell értelmezni azok képét. Nem mondom, hogy ez túlzottan nagy kihívást nyújtana hiszen szimulátorral játszunk vagy mi a szösz, de legalább léptünk egyet a realitás felé. A menet a vörös jelző miatt amúgy biztosan késéssel indul, a végére azonban ez ledolgozható, igazából a küldetés is ezt várja tőlünk. Elsőre 1076 pontot teljesítettem, ez a 37. helyre volt elegendő. Lesz ez még jobb is, úgy gondolom.

Így kipróbálva az új játékmódot nem hinném, hogy valami hatalmas durranás történt a vasúti szimulátorok világában. Tetszik ez az új funkció, elmondható, hogy megnöveli a program által nyújtott játékélményt, esetleg vicces lehet nézni, hogy a Steamen bejelölt barátok hogyan veszik az akadályokat, kit sikerül megelőzni és kit nem. Jómagam talán kicsit többet vártam volna ennél.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


15 megjegyzés »

  • avatar
    1116001 mondta:

    Tudom unalmas állandóan ezt olvasni, de még mindig nem győzött meg a program:)

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Túlemelés, fénycsóva? ;)
    A következő lépés az achievement rendszer lesz? Vezess 100 kilométert, kapsz egy plecsnit. Hagyd el a vasúti pályát kétszer, újabb plecsni?

    Hogyha szigorúan a kocka vasútbarát szemszögéből nézzük, a “karrier” mód egyetlen hatása az F3-as képernyő előjelzésének hiánya? Ugyanezt el lehetett érni azzal, h kikapcsoltad a kérdéses monitort ;)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @1116001:
    Nem is kell, hogy meggyőzzön, nem azért írom ezeket a bejegyzéseket. :-)

    @Ibigoo:
    Azok nincsenek. Csak van helyette más. Ugyanolyan ez a program, mint az összes többi vasúti “szimulátor”: nem tökéletes, hiányzik belőle egy csomó minden.
    A karrier módnak nem csak ez az egyetlen hatása. Ahogy én tapasztaltam és ahogy olvasgattam róla külföldi honlapokon, sokkal jobban odafigyelnek a játékosok a vezetésre így, hogy van pontozás és online ranglista. A megállás helye most már nem csak annyi, hogy “valahol a peron mellett”, a fékezés sem történik 100%-ra behúzott fékkarral. OK, ezeket egy profi eddig sem csinálta vélhetően, de nagyon sok játékos igen. Számomra teljesen meglepő volt, hogy egy mondhatni átlagos menettel mennyire az élbolyba lehet kerülni a ranglistán, ami talán azt bizonyítja, hogy jóval kevesebb kocka vasútmániás játszik ezekkel a programokkal, mint amit mi szeretnénk hinni.
    Amúgy az továbbra is furcsa számomra, hogy azok, akik a rendes szimulációt hiányolják ezekből a programokból mondván a grafika nem számít, miért nem játszanak a Zusival?

  • avatar
    disc mondta:

    Hát ívtúlemelés, az sem fordul elő minden vasútszimben… talán 2-ben összesen azoknak viszont egyéb hiányosságai vannak.

    Viszont az sejtet valamit, hogy a nyelvi fájlokban van egy superelevation nevű érték egy ideje, sőt a karrier módra vonatkozó értékek egy része is már jó ideje benne volt… lehet gondolkodni az összefüggéseken :)

    Mindenesetre, így is ez a legjobban összerakott vasútszim, amiben nincsenek extrém különbségek a részletek között (pl ívtúlemelés vs ocsmány grafika), hanem nagyjából egyenletes minőségű, és fejlődik.

  • avatar
    1116001 mondta:

    @IST:

    Nem neked kell meggyőzni engem, hanem a program szerkesztőinek, hogy mindenképpen költsek rá X ezer ft-nak megfelelő angol fontot :)
    Tudom lerágott csont, de eddig csak egy felturbózott látványvilágú TS-t produkáltak. Szerintem, de cáfolj meg és megveszem a programot :)

    Biztos bennem van a hiba, hogy a 2010-ben a kor színvonalának megfelelő grafikájú, valamint rendes szimulációval rendelkező programmal szeretnék játszani :)

  • avatar
    disc mondta:

    Tényleg veled van a probléma, ugyanis láthatóan egy percet sem játszottál vele, ha felturbózott látványvilágú TS-nek látod ;)

  • avatar
    jsim mondta:

    Szerintem nem sok értelme van azon filózni, hogy jelenleg mi hiányzik a legjobb vonatszimulációs programokból. Az RS, illetve utóda az RW – amely update vagy patchelt változata-e az előbbinek vagy sem, szerintem ebben a kontextusban lényegtelen – tetszik vagy nem, egy új korszakot nyitott a kötött pályás közlekedést szimuláló programok körében. Ha sorra vesszük a témában jelenleg elérhető változatokat bizony rögtön észrevehető, hogy mindegyik másra helyezi a hangsúlyt: a Trainz sorozat elsősorban terepasztal koncepcióra lett kitalálva, viszont tény , hogy a motorjára komoly szimulátor is építhető (lásd ProTrain Perfekt). De ott a Zusi, ami felejthető (gyakorlatilag nulla) grafikával nagyon komoly szimulációs fizikát produkál, az ingyenesen elérhető programokról – Maszyna, LokSim3D stb. nem is beszélve. Az MSTS a maga idejében korszakalkotó vonatszimulációs program volt és nagyon sokáig az élmezőnyben tartózkodott (jó grafika, tűrhető, pontosabban elfogadható fizikát szimuláló jellemzőkkel – szerintem a legtöbbet a TML-Studios által fejlesztett Berlin Subways U2 és U8, valamint a Linie 51 programok hozták ki belőle). Az idő viszont nem áll meg. Jómagam az RS-t és az Rw-t megjelenésük óta követem és játszom/tesztelem. Tény: nem tökéletes szimulátorról van szó az RW személyében, ugyanúgy ahogy az MSTS sem az. Viszont megkockáztatom: bizony képes rá, az idő folyamatosan igazolja ezt. Nézzük csak meg az alapprogramhoz készült egyes kiegészítőket pl. GARL vagy Isle of Wight stb. Pontosan ezeknél mutatkozik meg, hogy az RW motorja nagyon komoly potenciákkal rendelkezik a fizika szimulálásának terén is. Vegyük észre, hogy a mai világban az igények minden számítógépes játék tekintetében a minél tökéletesebb grafika igényével lép fel. Nincs ez másképp a szimulátorok vonatkozásában sem. Ebben az RW nagyon jól teljesít, de visszautalva az előbbiekhez egyre jobb fizikai teljesítményt is mutat, ami elnézve a kiegészítők minőségét csak egyre jobb lesz. Az RS/RW elsősorban nem egy “tökéletes” vasúti szimulátor igényével jött létre. Amiért viszont igen, azt szerény véleményem szerint igenis hozza.
    Ami pedig az RW karrier módot illeti az tény, hogy – miként az elhangzott – nem a szó szoros értelemben vett karrier mód. De! Elmondhatom, hogy a négy “karrier” küldetésben nagyon feljavították a járművek fizikáját és – ha hisszük, ha nem – végre a valósághoz közelítő szimulációs élményben lehetett részünk. :-)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @1116001:
    Én biztosan nem szeretnélek meggyőzni. :-) A programok közötti választás ugyanolyan hitvita tud lenni, mint az, hogy valaki androidos telefont vesz vagy iPhone-t, Ati agy nVidia videókártyát és még sorolhatnám. Az érveket elég jól felsorolta disc a leírásában, ha valaki sokat játszik vele akkor észreveszi a különbségeket, a pozitívumokat.

    @disc:
    Jól összefoglaltad. Néhány dolgot esetleg javítanék benne ami a körítést illeti (pl: 2001-ben azért már volt konkurenciája az MSTS-nek is, hiszen a Trainz is akkor került a piacra, ismertük már a BVE-t, hozzánk nem jutott el, de akkor már 5 éve futott a Densha sorozat Japánban, az ős Railsimmel pedig már évek óta játszottunk. Utóbbi szimulációs képességei kiválóak voltak, a grafikájáról viszont inkább hallgassunk. :-) ), de ezek tényleg csak apróságok.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    “Amúgy az továbbra is furcsa számomra, hogy azok, akik a rendes szimulációt hiányolják ezekből a programokból mondván a grafika nem számít, miért nem játszanak a Zusival?”

    Rendszeresen Zusizom :)

  • avatar
    disc mondta:

    @IST: a trainzet azért nem írtam, mert az már akkor sem szimulátor volt, hanem egy vicc :) sőt igazából akkor volt a legnagyobb vicc, ma már az is fejlődött kicsit szim irányba, de még mindig messze van. A többi meg elég ismeretlen, és gyakran grafikában is gyenge, és akárki akármit mond, egy vasútszimben a szimuláció mellett a táj milyensége is nagyon fontos.
    msts-ben is nagyon sokat dobott a játékon egy alföld részletességű pálya.

    RW-ben is jó gyönyörködni a hegyekben a seebergbahnon (pedig nem is olyan részletes az a pálya), hagen-siegen-en, és az altenburg – wildau überségéről még nem is volt szó. És milyen szép lenne pár pálya ami mondjuk az osztrák alpokban megy rw-ben felépítve…

    És emellett mint ahogy pl az altenburg – wildau pályán is láthattuk, az alap rw cuccok, közel sem használják ki a játék képességeit, csak kis ízelítőt mutatnak belőle, és ebbe bele lehet érteni a fizikát, irányítási részletességet is. Tudom mert mélyen beleástam magam az RW fejlesztésbe, minden téren, és bizony vannak benne lehetőségek.

  • avatar
    disc mondta:

    És szerintem az rw árával sem lehet probléma, meg kell várni egy-egy nagyobb nemzetközi ünnepet, és akkor vannak mindenféle akciók, én se teljes áron vettem.

  • avatar
    Csitti mondta:

    IST! Nálad is jelentkezik a 0.7bar fékhengernyomás a mozdonyon? Nekem így a végsebesség 114-115km/h :(

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Igen, mindenkinél jelentkezik. És elég sokan értetlenkednek is miatta. Senki sem tudja, hogy erre miért volt szükség.

  • avatar
    Csitti mondta:

    Szerintem alapból a mozdony van elcseszve, mert free roam-ban is ugyanez van. 4.8 bar fővezetéknyomás, 0.7 bar fékhengernyomás. :(

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.