Főoldal » Forgalomirányítás, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #8

IST 2010 július 25 6 megjegyzés

Telnek-múlnak a napok és bár a számítógépes programok piaca nyáron általában leül egy kicsit (azt hiszem a nagy kivétel lesz idén a StarCraft és a Mafia 2. részének megjelenésével de ez itt teljesen kívül esik a témán), azért mindig akad pár érdekesség amiről megéri hírt adni. Nem lesz ez másként most sem, olyanokról futottak be információk mint a Densha sorozat legújabb tagja, új pályával jön az ESTWsim, a Multikon is bővült, csakúgy mint a Train Director. Az Alföld 5-ben már Szajol és Lőkösháza között is vonatozhatunk, új frissítés érkezik hamarosan RailWorks-höz, az Ati videókártyák tulajdonosai pedig végre már játszhatnak a Maszynával is. Vágjunk bele!

Ha már a Denshával kezdtem a bevezetőt, akkor részleteiben is lássuk ezt a játékot! A progi ezúttal a Nintendo kézikonzolán teszi tiszteletét, a Yamanote vonalat dolgozták át NDS-re. Régiókódtól nem kell tartanunk, az itthon vásárolt gépeken is elfut a progi, bár mondjuk attól nem tartanék, hogy a hazai boltok polcaira is felkerülne. Külföldről mindenesetre nagyobb probléma nélkül beszerezhető 60 dollár körüli áron, szóval azért nem olcsó darab. A konzol két képernyőjét teljesen kihasználták, a felsőn látjuk magát a pályát, az alsón pedig a kezelőszerveket. A játék érdekessége, hogy több korba is elkalauzol bennünket, így a modern E231-es motorvonatok mellett akár gőzmozdonyt is vezethetünk majd régies tájelemek között. Többféle játékmód is várja a vásárlókat amelyek közül a szimulátor rész nem tartogat nagy meglepetéseket a sorozat ismerői számára, ugyanúgy az a cél, hogy időre, a lehető legpontosabban érkezzünk meg az állomásokra, a nem megfelelő “munkavégzésért” pedig mínusz pontok járnak. A játék honlapját itt találhatjátok, a japán nyelvű szöveg ellenére talán érdemes lehet végigkattintgatni a menüpontokat.

Újra jelentkeztek az ESTWsim készítői, tovább bővül a Bréma körüli hálózatuk, ami a forgalomirányító hajlammal rendelkezőknek okozhat egyrészt örömet, másrészt a későbbiekben sok-sok álmatlan éjszakát. A program ugyanis kiegészül  Rollbahn néven a Brémától keletre található résszel,  így egészen Maschenig mondhatjuk meg, hogy merre haladjanak a vonatok. Ez két jelentősebb állomást is érinteni fog, Rotenburg és Buchholz kezelése azért már okozhat majd gondokat. A pálya menetrendje némileg vegyesnek mondható: a személyszállító vonatok közlekedése a 2003-as valós menetrend alapján fog történni, míg a tehervonatoké teljes mértékben kitalált. Utóbbit apróbb feladatok is kiegészítik majd, mint például egy teherfuvarozó cég vonatának kocsirendezései a vonal több állomásán is. A pálya érdekességét növeli az is, hogy Rotenburg és Buchholz között három vágányon lehet közlekedni: a két szélsőben csak egyirányban, a középső viszont kétirányú forgalomra képes, így nem árt majd előre tervezni azzal kapcsolatban, hogy melyik vonatot küldjük át ezen. A dolgunkat nehezíteni fogják majd a különböző okok miatti vágányzárak, de ez már mondhatni alapkövetelmény ezekben a szimulátorokban. Ahogy pedig az manapság már elvárható, ezt is lehet majd hálózatban játszani, így akár Bréma főpályaudvarával is össze lehet kapcsolódni, mint ahogy Verden és Soltau hálózatával is. A demó verziónak már megvan a helye a honlapon, viszont egyelőre még nem elérhető, cserébe viszont egy 39 oldal hosszú, információs pdf file felkerült erre a linkre. Aki ért németül és érdeklődik ezen szimulátor iránt, az szerintem olvassa el!

A csehek forgalomirányító programja, a Multikon is kapott egy újabb verziót, vagy legalábbis a Multi 3-ból lett egy Multi 3N, mivel kiegészült a Prágát Kolínnal összekötő rész Liben és Béchovice állomások közötti területtel. A mindössze 1,49 megabytenyi program letöltésével így most már viszonylag nagy sínhálózaton dolgozhatunk. Nem mellékesen ez a pálya már a 3.21-es verzióját használja a Multikonnak, szóval szépen fejlődnek a csehek is.

Az olaszoknál is van némi pezsgés, bár ez kimerül abban, hogy a Train Director programban immáron Saronno FNM állomást is irányíthatjuk. Alapbevően nem egy bonyolult pályaudvarról van szó, az érdekességét inkább az adja, hogy több helyről is érkezhetnek vonatok, ezeknek kell megtalálni a megfelelő helyét. Emellett bőségesen rendelkezésre áll tárolóvágány is, viszont ezektől a peronokhoz való eljutás szinte mindig tolatási munkákat is jelenthet, szóval néha nem is olyan egyszerű besakkozni a vonatokat. A képernyőn az állomás csak oldalra húzódik, szerencsére lefele-felfele nem kell görgetni, ez is egyszerűbbé teszi a munkánkat. Nekem különösen jól jött a két monitorom, így egyszerűen széthúzva az egészet egyben át tudtam tekinteni. A terület már a 3.7d verzióját igényli a Train Directornak, így aki még nem frissített arra, az szerintem tegye meg mindenképpen. Külön pozitívumként még megemlíteném, hogy menetrendek is lettek mellékelve .pdf file-ban a játékhoz, ami azért nem mondható szokványosnak. A hangulatot pedig alapvetően feldobják a színes motorvonatok, lásd a csatolt képen.

Térjünk át a járművezetős szimulátorokra! Első körben mi más is lehetne a téma, mintsem a talán legnépszerűbb hálózat további bővülése, azaz itt az Alföld 5-nek az újabb frissítése Microsoft Train Simulatorhoz. Rőfi Ákos munkája ezúttal elsősorban a Szajol-Lőkösháza vonalat eredményezte, így több mint 100 kilométernyi új pályán vezethetünk. Emellett aktualizálásra kerültek a lassújelek (bár ez a jelenlegi körülményeket ismerve nagyjából mindennapos meló lehetne), valamint P+R parkolók is kerültek a pályába. Az új csomag 28 megabyte letöltését jelenti a Hungarian Train-Sim Center honlapjáról, de ne felejtse el senki, hogy a helyes működéshez kell az alap 5.0 és az 5.1 letöltése és telepítése is!

Szintén MSTS-hez kapcsolódó hír, hogy a készítés alatt álló Glacier-Express 2-ről újabb képek kerültek fel a készítők honlapjára. A simtrain.ch őszre ígéri a pálya megjelenését, így mondhatni teljesen aktuálissá vált az, hogy friss képernyőmentésekkel örvendeztessenek meg mindket. Ezúttal a Chur-Flesberg-Domat-Ems szakasszal ismerkedhetünk meg. Szerencsére nem aprózták el, így bőven van miből válogatni.

Apró bejegyzés a néemetektől: épülőben van a Köln-Düsseldorf pálya. A mintegy 40 kilométer hosszú szakaszt RailWorks-höz építik. Az első kép (és így az első infó) alig két napja jelent meg róla azzal a szöveggel, hogy hamarosan még több tudnivalót publikálnak róla. Kíváncsian várom, főleg azt, hogy mennyire tudják majd lekezelni az ezen a szakaszon nem kicsi vasúti forgalmat. Szerintem ez lehet az egészben a legizgalmasabb.

RailWorks-höz kapcsolódó hír egyébként még az, hogy egyrészt megjelent a brit Light Pacific gőzmozdony, másrészt a jövő héten frissítésre számíthatunk. Ez pedig magába fogja foglalni az új karrier játékmódot is, amihez rögtön kapunk három küldetést, egyelőre ezekkel lehet majd próbálkozni. Kíváncsian várom, hogy a RailSimulator.TV-ben mutatottnál azért egy kicsit értelmesebben oldották-e meg a megjelenítést, vagy maradtak ennél a viszonylag igénytelen megoldásnál. A programnál maradva felhívnám a figyelmet arra, hogy a Steamen három pálya féláron vásárolható meg. Közülük az Isle of Wightot mindenképpen ajánlanám, nekem az az egyik kedvencem. 10 angol fontot szerintem mindenképpen megér, igaz dobozt nem kapunk hozzá, csak a letölthető termékre vonatkozik az akció.

Maszyna fronton sem állt meg az élet, legújabb pakként a MÁV Bhv és BDt kocsijai kerültek feltöltésre a magyar honlapra. A Csörgő 2.0-s modellje bár remekül néz ki, mégsem lett kiadva még eddig, némi hangprobléma okán. A magyar járműpark minőségét talán jól jellemzi, hogy a nemrégiben kiadott alapprogram új verziója (ami nem mellesleg már az Ati videókártyákat is gond nélkül kezeli végre) tartalmazza az eddig magyar fejlesztéseket. Akik megnézik a csapat honlapján a fórumot, azok az épülőben lévő MDmot modelljének jelenlegi állapotát is megtekinthetik.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    1116001 mondta:

    Kíváncsi vagyok mit hoznak ki a németek ebből az RW-ből.
    A kép alapján nem törték magukat még össze:) Nagyon a project elején járhatnak. A kölni Rajna híd és Messe/Deutz állomás és környéke elég foghíjas a képen:)

  • avatar
    repastam mondta:

    Maszyna valami félelmetesen jó !!!! Végre ATI-ra is ,hibátlan.. egyszóval Öröm és bodottá !

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @1116001:
    Szerintem ez még csak olyan bejelentés, hogy OK srácok, látjátok, elkezdtük. Ennél azért igényesebben kidolgozott környezetet várnék. :-)

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    A Maszynának nem a táj kidolgozottsága az erőssége, hanem maga a szimuláció ami nem nagyon van meg a többi programban. Ez nem RW féle botanikus szimulátor, hanem mozdonyvezető szimulátor. A régebbi csomagokhoz képest egyre szebb is. Igaz sajnos nekem nem megy hibátlanul az ATI-s verzió sem, jó pár géppel (pl: EU06, EU07 stb) nem tudok menni, mert ugyanúgy kilép, vagy nem minden textúrát tölt be. Majd igyekszem összeszedni a nálam megjelenő hibákat és megírom a csapat fórumára. De biztos vagyok benne, hogy az újabb pályák egyre jobban kidolgozottabbak lesznek!

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Multikonban valójában csak annyi a változás, hogy Běchovice páros végét átalakították. Jöhetne már a Multi-5 (előbb-utóbb biztos lesz olyan is, mondjuk az ezeréves Kolín állomás újrakiadása, Bohumínhoz hasonlóan) :)

  • avatar
    Sunocske mondta:

    … ööö egy kicsit fura lett az utolsó mondat, szóval nem tudok semmi fejlesztési irányvonalat, csak úgy belógattam a bilibe a kezem :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.