Főoldal » Élménybeszámoló, Énblog, Vasút

Kashima-Narita-Sobu

nyergesn 2010 augusztus 26 16 megjegyzés

Kicsit több, mint egy hete úgy gondoltam, hogy a hétvégi családlátogatás után nem busszal, hanem vonattal jövök vissza Tokióba. Vagyis az utat, amely busszal körülbelül 80 km és másfél óra, vonattal tettem meg, ami 113 kilométert és 3 órát jelentett. Mivel úgy gondoltam, hogy megosztom az élményemet az úttal kapcsolatban, így fotóztam is bőven az út során, erről következzen egy kis beszámoló. Azonban mielőtt belevágnék az útleírásba, íme egy térkép, amin nyomon tudjátok követni az utazásomat.

Most látom, hogy a térkép sajnos csak japán nyelven van, így gyorsan készítettem egy olyan változatot is, amely az általam bejárt útvonalat, valamint a főbb állomások neveit ábrázolja.

A térképhez csupán néhány mondatot fűznék hozzá: Japánban a vasútvonalaknak nem számozása, hanem nevei vannak, amely neveket a vonal mentén, vagy a közelében található tájegységről, illetve városokról kapta. Mivel a térképen a vonalak neveit nem írtam át “olvashatóvá”, így csupán érdekességként felsorolnám a bejárt vasútvonalakat. Kashima-Jingu és Katori állomás között egy rövid mellékvonal található, a neve Kashima vonal. Katori és Narita között a vonatom a Narita vonalon haladt, majd Narita és Tokió között a Sobu fővonalon.
Következzen akkor hát néhány kép rövid útleírással.

Kashima-Jingu állomás peronjára felérve ez a 113-as típusszámú 4 kocsis szerelvény fogadott. Mivel a vonalon ezen a típuson kívül még csupán egy típus teszi tiszteletét naponta egyszer, így nem volt meglepő a látványa. (Egyébként az egyik kedvenc típusomról van szó.)

Egy kép a vonat utasteréből. Mivel csak januári menetrenddel rendelkezem, így az abban leírtakhoz képest a vonatom kicsit később indult így volt időm fotózni bőven. (A kikötőnek köszönhető igen nagy tehervonatforgalom miatt elég gyakran változnak a vonatok menetrendjei.)

Az ülések kicsit közelebbről. Igaz nem Shinkansen, de tiszták és szerintem kényelmesek.

Egy kép a peronnal együtt. (A fehér "nagy doboz" az egy üdítőital-automata, ami nemcsak minden állomáson, de minden utcában, sőt még néha a rizsföldek közepén is található Japánban.)

A vezetőállás. (Nem mai vonatról beszélünk és sajnos a napjai meg vannak számlálva.) A bezárt ajtók miatt ennél jobb képet nem tudtam készíteni, de legalább a vezető nem zavart (déli pihenőjét töltötte).

Végre el is indult a vonatom, és egészen Chiba állomásig le sem kellett szállnom róla. Igen ritka az a vonat ami innen, erről a nem túl forgalmas helyről egészen Chiba állomásik közlekedik. Ellenben több állomáson is 5-10 percet várakoztunk a szembevonatra.

Katori állomásig a tájat hatalmas folyók és rizsföldek képezik, ahogy az a fotón is látszik.

Néha azért látni egy-két japán kisvárost a vonal mentén. (A képen egy tipikus japán stílusú házat láthatunk.)

A legutolsó folyón is áthaladva (a háttérben látni a hidat) egy jó nagy ívet leírva hamarosan megérkezünk Sawara, majd Katori állomásra. Itt ágazik ki a Narita vonal Choshi város irányába, ahol azért jelentősen nagyobb a vonatforgalom, mint a Kashima vonalon, azonban tehervonatot szinte sosem látni.

Sawara állomás épülete. (A térképen külön nem tüntettem fel, de rögtön Katori állomás előtt található.) Az alacsony utasforgalom miatt nincs szükség vasúti személyzetre, illetve nagyobb állomásépületre. A bejárat előtt található két érdekes "tárgy" az IC kártya olvasó.

Egy kép a "vidéki" peronról. A peron másik oldalán tető is van, azonban a fényviszonyok miatt erről az oldalról könnyebb volt képet készíteni.

Miközben az állomáson várakoztunk, szinte a semmiből feltűnt a képen látható tehervonat. Ahogy tudtam, azonnal fényképeztem is, azonban sajnos csak így sikerült... A villanymozdony típusa EF 65, ami azt jelenti, hogy E - villanymozdony, F - 6 hajtott tengely (A=1, B=2, C=3, D=4, E=5, F=6).

Indulásunk után a "rizsföldes" táj tovább folytatódott.

Nem sokkal később egy ugyancsak 113-as típusú szerelvény várta az elhaladásunkat a peron másik oldalán.

Kicsit később ismét egy igen hosszú tehervonat "száguldott" el mellettünk. Ez is igazolja a vonal igen nagy teherforgalmát. Sajnos a hirtelensége miatt ez a kép sem sikerült sokkal jobban az előzőhöz képest, elnézést érte.

Közeledve Narita felé egy érdekes kialakítású állomáson állunk meg, ami inkább csak egy megállónak tűnhet.

Megérkeztünk Narita állomásra, azonban szinte azonnal indultunk is tovább. Sajnos a sok vágányon kívül mást nem igen lehetett fotózni.

Bár volt a távolban ez a pályafenntartó szerelvény amit azért megosztanék veletek.

Narita várostól a vonal már nem egy-, hanem kétvágányú és a vonatforgalom is jelentősen nagyobb, mint előtte. (Nemhiába, itt van Japán legnagyobb reptere.) A kép az általam bejárt útvonalon található két (kb 200 méteres) alagút egyikét ábrázolja Narita után.

Egy érdekesen sikerült kép, amit mindenki döntsön el maga, hogy a nem túl fényes fotózási tehetségemet mutatja, vagy a vonat sebességét. (A mi vonatunk és a szemből érkező vonat is kb 100 km/h -val haladt.)

Ahogy közeledünk Chiba város velé, a peronnak kezd nagyvárosi hangulata lenni.

Lassan megérkezünk Chiba állomásra. Táj szempontjából szintén csak a vágányok mennyiségéből kifolyólag lehet észrevenni.

Ahogy megérkeztünk Chiba állomásra, sajnos még fotózni sem volt időm, azonnal indult a vonatom, így a vonatról fotót már csak Tokió állomáson tudtam készíteni.

Addig is íme az utastér. (E217-es típus)

És rögtön egy kép a vezetőállásról és a vezetőről.

Sajnos a vonat ablaka elég régen volt megtakarítva.

Még egy kép az utastérből, ami kicsit közelebbről ábrázolja az üléseket. A vagon végén az eltérő színű ülések a kismamáknak, időseknek (stb) van fenntartva.

Szemből egy szintén E217-es típusú vonat érkezik.

Kicsit közelebbről a vezetőállás.

Szemből érkező E231-es típusú Sobu vonali személyvonat.

Ahogy közeledünk a nagyváros felé, a vonal egyszer fent, egyszer lent halad.

Ezen a hídon áthaladva már Tokióban vagyunk.

Mivel nem sokkal ezután a vonat lement egy földalatti alagútba egészen Tokió állomásig, így sajnos nem tudtam tovább folytatni a fotózást.

Ahogy ígértem, Tokió állomásra való érkezésünkkor lefotóztam a vonatomat. (E217-es típus)

Az állomásra megérkezve rögtön jött a Narita Express (NEX) is, amit szintén azonnal megörökítettem.

Még aznap mielőtt hazaértem volna elmentem megnézni néhány kiállított vonatot a jelenlegi lakóhelyem közelében.

Ez egy Tokió közeli magán vasútvonalon közlekedett villamos motorvonat. (Bár nincs megrongálva, de sajnos már nincs túl jó állapotban.)

Az előző fotón látható villamos motorvonat mellett található 9600-as típusú gőzmozdony. Érdekesség, hogy míg a motorvonat nyomtáva 1435 mm, addig a gőzösé csak 1067 mm.

Egy nem túl messze lévő másik parkban (egy gyerekeknek szánt közlekedési parkban) kiállított C11-es típusú gőzmozdony. (A ?C? azt jelenti, hogy a mozdony 3 hajtott kerékpárral rendelkezik.)

Hát ennyi vonatozás fért bele egy napba. A nagy meleg (33 fok) és az annál is nagyobb páratartalom (80%) miatt a végére igen elfáradva értem haza. Bár a végére még az hiányzott, hogy nem tudtam felszállni a kiállított vonatokba, mert le voltak zárva, de majd talán legközelebb ha a közelben lesz az illetékes.
Végezetül annyit, hogy a vidéki vasút Japánban sem sokkal gyorsabb, mint Magyarországon, ellenben pontos és tiszta. Bár az utasforgalom nem túl nagy (és valószínűleg nem is éri meg a JR-nek), azonban mégis szükség van ezeken a helyeken is a vasútra, így még egy jódarabig biztos közlekedni fog a vonat az említett vonalakon. (Ezzel lehetőséget adva azoknak, akik esetleg Japánba utazásukkor tervezik ennek a vasútvonalnak a megismerését is).

3 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 5 (3 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


16 megjegyzés »

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Automata a rizsfoldon, ez klassz :) A 113-as vonat is, latszik rajta az odivatusag, a kor azonban nem. Gondolom ott is idonkent apro darabokra szednek szet mindent, majd osszerakjak, s ugy nez ki minden, mint az uj.

    A “Katorig” kepen az utra a folyo mellett mi van irva?

    Tenyleg MSTS-hangulatu minden, sikerult anno a palya es a kornyezet hangulatat visszaadni. Jo iras, kerunk meeeeeg! :)

  • avatar
    Norbi mondta:

    Nagyon jó cikk,az előző is,tetszik!
    Az italautomaták nálunk nem tudom hány óráig(!)lennének egyben…teljesen más világ.
    Reménykedem,hogy valamikor írsz a nagysebességű vasútakról is,és keszítesz képet a kedvenc vonatomról,a Nozomi 500-asról!

    Üdv:Névrokon:)

  • avatar
    IST mondta:

    Ismét egy jó anyag a messzi távolból. Bár némely kép minősége valóban nem jó, én ezeket simán elnézem pont azért, mert az biztos, hogy nem mostanában fogok élőben ilyeneket látni.

    A 113-as motorvonat nekem is bejövős külsőre. Nem egy modern forma, de elég karakteres. A belseje viszont egyáltalán nem tetszik. Érdekes, hogy az E217-esben mennyi hely van, a két üléssor között táncolni lehetne. Gondolom a csúcsidőszakban meg alig lehet ugyanitt elférni.

    Az úton lévő szöveg jelentését én is szeretném megtudni. :-)

    Azon én mindig elképekedek, hogy Tokióban mennyire sok vasúti híd van, hogy milyen gyakran mennek el egymás alatt-fölött a vonatok.

    A NEX-ről pedig annyit, hogy nemrég hozta ki modellben a Kato ezt a típust.

    Én inkább valamelyik régebbi Shinkansenről nézegetnék képeket vagy olvasnék, nekem pont az 500-as sorozat nem tetszik annyira. :-)

  • avatar
    polamalu mondta:

    Egy kis nosztalgia. Hasonló állomásokon én is jártam és egy két ugyanilyen szerelvényen én is ültem.

  • avatar
    Norbi mondta:

    IST:Még jó,hogy nem vagyunk egyformák!Egyébként apámnak a 0-ás sorozat a kedvence…:)

  • avatar
    Nyerges Norbert mondta:

    Köszönöm a sok hozzászólást!
    Igyekszek mindre válaszolni.

    LokottZsiraf:
    Igen, a 113-as nem egy mai darab, főleg ha megemlítem azt, hogy 1963-ban kezdték el gyártani és a mai napig a 60-as évek beli szerelvényeket használják.
    Itt a széttszedés és az összerakás helyett inkább hihetetlen alaposan (és gyakorisággal) tartják karban a szerelvényeket. (természetesen alaktrészcsere az azért időnként szükséges)
    Ennek ellenére itt is van, hogy elromlanak, de nem csak ezek a régi darabok, hanem az egészen új 1-2 éves vonatok is.
    Az MSTS-ben én is nagyon szeretem, hogy visszaadja az adott ország / vonal hangulatát, azonban az azért érdekesre sikerült, hogy az Odakyu vonalon a kb 200 méteres peron 60 méteresre sikerült és nem fér be a vonat.
    (talan ez az egyik oka, hogy Japánban már sehol sem kapni a programot és a neten is határozottan kritizálják, hogy ez lesz ha külföldi szimulátort készít a japán vasútról. ennek ellenére nekem nagyon teteszik az MSTS a mai napig)
    Azt, hogy automata van a rizsföldek között, valóban komolyan gondoltam (és nem viszi el senki), majd ha lesz alkalmam lefotózok egyet és valamelyik vonalhoz kapcsolódóan beillesztem az egyik cikkbe.
    Végül az útra az van írva, hogy: Vigyázz! Gyalogos forgalom. Csökkentsd a sebességet!
    (ez egyébként egy több mint 100 km hosszú kerékpárút a folyó mentén)

    Norbi:
    Sajnos el kell, hogy keserítselek, de az 500-as már nem közlekedik.
    Ugyanis 2010 február 28-án végleg kivonták a forgalomból.
    Az indok az volt, hogy az 500-as túl keskeny és kevés utas fér el benne, azonban ugyanannyi üzemanyagot fogyaszt, mint a szélesebb társai, valamint volt egy olyan terv is, hogy felemelik a végsebességet 320 km/órára, azonban az 500-as túl zajosnak bizonyult.
    Ahogy megjelentek az N700-asok fokozatosan felváltották az 500-asokat.
    Nekem szerencsére volt alaklmam fotózni és beszállni is egy ilyen vonatba, de sajnos ezt ma már nem lehet megtenni.
    Ennek ellenére ígérem, hogy ha meglátom valahol, akkor készítek róla fotókat bőven.
    Valamint ha utazok Shinkansennel, akkor arról is írok egy beszámolót.

    Kiegészítés: az 500-ast a Tokaido-shinkansen vonalról végleg kivonták a forgalomból, de a Sanyo-shinkansen vonalon más néven tovább közlekedik. (elnézést a téves információért)

    IST:
    Még egyszer elnézést a képek minősége miatt, a következő alkalommal igyekszek pótolni jobban sikerült képekkel.
    A 113-asnak Japánban is nagy rajongótábora van, pont amiatt, hogy nem sok hozzá hasonló vonat van már üzemben.
    Az a nagy hely az E217-esen ahogy említetted is, csak addig nagy ameddig nincs teli utasokkal.
    Például egy hétkoznap reggel 8 körül készített képen meglehetősen szűkösnek tűnne ez a vonat. (vidéki ingázó vonat = különösen zsúfolt)
    Igen, nagyon sok a vasúti híd, alagút, de hozzá kell tenni azt is, hogy itt nincsenek villamosok (csak egy vonal), viszonylag kevés buszjárat van és nincsenek trollibuszok sem.
    (ha mindezek helyett pl Pesten vonatok lennének, akkor ott is sok lenne a híd, persze az más kérdés, hogy a kb 20-30 méteres buszok helyett mennyire lenne szükség kb 200-300 méteres vonatokra…)
    Tavasszal voltam az egyik vonatparkban, ahol alaposan lefotóztam a kiállított 0-ás Shinkansen-t (a vezetőállásba is be lehetett menni), ha lesz rá időm, készítek róla egy leírást és publikálom a képeket.

    polamalu:
    Igen, azon a környéken még talán gyakoribb is a 113-as (115-ös), mint Tokió környékén, csak a színezésük teljesen más.

  • avatar
    Norbi mondta:

    Nyerges Norbert:Köszönöm válaszod,ezt szomorúan hallom,hihetetlen,hogy a mindössze 13 éves szupervonatokat leállították…állítolag ezek voltak az egyik legdrágább vonatok(5 milliárd Yen darabja).Ez nálunk elképzelhetetlen lenne.
    (Miről is beszélek?4-es metró?):(

    Nehéz lenne 50Hz-re átalakítani?Szívesen látnám nálunk occsóért:))))

    Üdv:Norbi

  • avatar
    IST mondta:

    @Norbi:
    Na igen, a 0-s sorozat nekem is bejön.

    @Nyerges Norbert:
    MSTS-hez nekem van két japán témájú kiegészítőm, az egyik Hokkaido, a másik Usui Pass névre hallgat. Az alapprogramban mindenesetre tényleg érdekesre sikerült a peronhosszak kivitelezése, nem is tudom mégis hogyan gondolták ezt.

    Régi fotókat is szívesen látunk, szóval ha van korábbi fotód az 500-as sorozatról (vagy bármi másról), akkor nyugodtan megmutathatod azokat is.

    Rákerestem erre a 113-as sorozatra vasútmodell boltokban. Egészen elképesztő ajánlatokkal találkoztam. Nézzétek meg például ezt:
    http://www.1999.co.jp/eng/10088191
    Négy kocsis motorvonat 6400 yenért, azaz 16 ezer forintért. Elképesztő.
    Festésben meg egy ilyen érdekességet találtam ami bár nem 113-as, de legalább 115-ös:
    http://www.1999.co.jp/eng/10108750

    @Norbi:
    5 milliárd yen darabja? Azt én egy kicsit azért sokallanám, az 12 milliárd forint körül van. Biztos?

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Az angol wiki is 5 milliárd jent ír a Sinkanszen 500-as sorozatra. De selejtezést nem ír, csak annyit, hogy más vonalra kerültek, és más vonatnembe.

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    A graffiti japánban mennyire jellemző? Itt Németországban ritka, mint a fehér holló, Olaszország meg borzasztó!

  • avatar
    phontanka mondta:

    Nekem BVE feelingem van a képek és a 113-as láttán. Tetszett a cikk.

  • avatar
    Nyerges Norbert mondta:

    Norbi:
    Annyit javítanék, hogy leállították a vonatokat, de 8 vagonos szerelvényként továbbra is közlekedik Osaka és Hakata között, de Tokióba nem jön többet. (elnézést a téves infoért)
    A neve Nozomi-ról Kodama-ra valtozott.
    Elég sok japánnak is hihetetlennek hangzott a döntés, hogy szinte pár év után kivonják a vonatokat a Tokaido-Shinkansen vonaláról.
    Főleg, hogy itt Japánban is ennek a Shinkansennek van a legtöbb FAN-ja.
    De ha valami “nem működik”, akkor lépni kell azért, hogy a későbbiekben jobb legyen.
    Persze nem annyira vészes ahogy hangzik, de gondoljatok csak bele, hogy semmi értelme azért plusz vonatokat indítani (vásárolni), mert a jelenlegibe nem férnek be az utasok, akkor inkabb le kell azokat cserélni.
    Ja és főleg ha olcsóbban kapunk egy nagyobb, halkabb és valamivel gyorsabb (nem számottevően) vonatot, akkor már meg is van szinte a helyes döntés.
    És ezt a döntést sajnos (vagy nem sajnos, nem tudom) nem a vonatfanok hozzák meg.
    Egyébként kivételes alkalomkor közlekednek még Tokióban is (nagyon ritkán !), nem olcsón de lehet rá jegyet venni, így nem maradtal le vegkepp arról azért, hogy utazhass vele.
    Vagy marad az, hogy leutazol Osakaba és onnan Hakata.
    (Szerintem a Magyarországon való használatánál nem csak az áram lenne a probléma, sőtt…)

    IST:
    Természetesen van fotóm az 500-asról, nekem még akkor sikerült lekapnom, amikor még közlekedett.
    Egyúttal sikerült több Shinkansent is lefotóznom, majd írok róluk egy kis ismertetőt és akkor megosztom a fotókat.
    A két japán kiegészítővel amit említettél, nekem is sikerült játszanom, az Usui-toge határozottan tetszett, de a Hokkaido sem rossz.
    A modell amit találtál az bocs, de nem tudom igazán, hogy olcsónak vagy drágának számít-e… sajnos nem vagyok tisztában a magyar vasútmodell árakkal.
    Annyit tudok hozzáfűzni, hogy pl Akihabarában egy olyan vasútmodell üzletben, ahol árulnak használt modelleket is, ott kb a negyedéért meg lehet venni.
    90%-an nem is látni, hogy használt, viszont határozottan olcsó, ha egyszer Japánba látogatsz, szerintem feltétlenül nézz be egy ilyen helyre, lehet, hogy nem egy vagy két hanem egy egész szatyor vasútmodellt viszel majd haza. :)

    B.Zsolt:
    Ahogy fent írtam, valóban átthelyezték, áttnevezték, áttalakították az 500-ast, de még lehet látni, csak nem Tokióban.
    Ezzel a tokióiaknak olyan mint ha megszüntették volna és elszállították volna egy más országba. (elnézést a téves infoért)
    A hír az utolsó tokiói indulásról sok fotóval, Japán egyik legnagyobb újságából:
    http://mainichi.jp/select/wadai/graph/500kei/index.html
    (érdemes megnézni/megszámolni a vonatfanokat)
    Graffiti a japán vonatokon egyáltalán nincs, beleértve minden firkálást és egyéb rongálást.
    (épp tegnap kérdeztem meg a feleségemet(japánban született), hogy látott-e már valaha graffitit a vonaton és monda, hogy még soha)
    Egyébként sem Kínában, sem Koreában nem látni semmilyen ilyesmit a vonatokon, de egyéb helyen is igen ritka.

    phontanka:
    Igen, a BVE Uchibo line-ban ugyanez a vonat van és ráadásul nem is közlekedik túl messze mint ahol ezek a fotók készültek.
    Egyszer tervezem, hogy azt a vonalat is bejárom, a tengerpart és a sok domb miatt nagyon szép és érdekes. (bár ezt a BVE-ből nem látni)

  • avatar
    polamalu mondta:

    A 700-as sorozatot is Nozominak hívják. Mi a logika a névválasztásban? Hikari Kodama Nozomi. A jelentésük a szavaknak megvan, de mi az oka, hogy több sorozat is ugyanolyan névvel fut. Ez olyan lehet mint nálunk a személy, gyors, express, IC? Van esélyem ezek szerint még 500-on utazni. Amennyiben megyek Osaka-Hiroshima viszonylatban közlekednék. Ez a Sanyo line Hakatáig. Tuti, hogy a jegyet úgy veszem majd, hogy ilyennel utazzak.

  • avatar
    Norbi mondta:

    Nyerges Norbert:
    Köszi az infót,valahol sejtettem,hogy még japánba se tehetik meg,hogy egyszerűen leállítsanak egy viszonylag fiatal,méregdrága vonatot.Írtad,hogy 8 kocsit kisoroztak a szerelvényekből.Ezekkel mit csinálnak,tartalékkocsik,vagy gyártanak hozzájuk vonófejet?
    Az 500-asról a link nagyon jó,és mennyi vonatfan!Egymás hegyén-hátán,durva!:)
    A japán vonatozás számomra egy álom marad(mint a magyar 500-as:)ez nekem nagyon drága…

  • avatar
    Nyerges Norbert mondta:

    polamalu:
    A névválasztás valóban olyan elven alapul, ahogy gondoltad.
    Egy kicsit részletesebben:

    Tokaido-Sanyo shinkansen: (Tokió-Osaka-Hakata)
    NOZOMI : express (csak a nagy városokban áll meg)
    HIKARI : gyors (a kisebb városokban is megáll)
    KODAMA : személy (minden állomáson megáll)

    Kyushu shinkansen:
    TSUBAME : 800-as típus

    Tohoku shinkansen:
    HAYATE : E2-1000, E3 (Tokió és Hachinohe között)
    YAMABIKO : Sendaitól északra E2, E3, E4
    NASUNO : Tokió és Fukushima között E1

    Ezeken kívül persze van még jó sok neve a Shinkanseneknek.
    Talán ismerős lehet még a Densha de GO! -ban is megtalálható Komachi (E3) az Akita shinkansen vonalon.
    Érdekesség még, hogy jövő tavasztól fog közlekedni a Sakura (N700-7000) nevű Shinkansen Kyushu szigetén, aminek a jelentése: Cseresznyevirág.

    A menetrendben egyébként nincs benne, hogy éppen a NOZOMI, vagy KODAMA milyen típusú vonat, így a jegyet nem tudod úgy venni, hogy biztos azzal utazz.
    Azonban néhany japán vasútfan, tud segíteni, vagy pedig olyan jegyet veszel, amihez nem jár ülőhelyfoglalás (Japánban lehet a Shinkansenre is venni), és jó korán kimész az állomásra, estig biztos jön egy 500-as is. (legalábbis Osaka és Hakata között) :)

    Norbi:
    Azt sajnos még nem sikerül kiderítenem, hogy a “maradék” vagonokkal mit csináltak, ha találkozok ismerősömmel, aki ezen a téren sokkal jobban tájékozott, igyekszem nem elfelejteni megkérdezni.
    Bár szerintem egyenlóre tartalék gyanánt pihennek valamelyik kocsiszínben.
    Amint lesz pontosabb információm, ígérem megosztom az oldalon.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.