Főoldal » Érdekesség, Vasút, Vasútfejlesztés

Motorleállítás az állomásokon

IST 2010 augusztus 25 5 megjegyzés

A brit East Midlands Trains vasúttársaság új intézkedést vezetett be az állomási tartózkodásokra a Class 222-es dízel motorvonataiknál. Eszerint a 7 percet meghaladó állásidő esetén a motorokat virtuálisan le kell állítani, amit segít a Bombardier által kifejlesztett Energia Megtakarító Üzemmód, a járgány automatikusan áll át erre 7 perc után. A virtualitás itt azt jelenti, hogy nem minden funkció áll le, így például tovább működik a légkondicionáló (csak éppen csökkentett üzemmódban), a belső világítás fényereje is csökken, nem nyerhető áram az üléseknél található csatlakozókból. Mindezek mellett az utasok természetesen beszállhatnak hiszen az ajtók működnek csakúgy, mint az elektronikus ülésfoglaltság kijelzők és a WC-k is, ráadásul a WiFi is elérhető.

Mindezt elsősorban azért találták ki, mert üzemanyagot szeretnének megtakarítani, az olyan állomásokon mint London St Pancras, Nottingham, Sheffield ugyanis van, hogy egy órát is áll egy-egy vonat a következő indulásig. A 27 tagú flotta esetén előzetes számítások szerint ez éves szinten 800 ezer literrel kevesebb üzemanyag felhasználását jelentheti, ami nem csekély mennyiség. Emellett persze propagálják, hogy ennyivel is kevesebb a károsanyagkibocsátás, nagyjából olyan hatást elérve a fejlesztéssel mintha 700 autóval kevesebb járna az utakon.

(A képek sajátok, 2010.03.15-én készültek London St Pancras International állomáson. Az elsőn épp indul ki az East Midland Trains azonosítatlan Class 222-ese, a másodikon pedig már jócskán kihaladt az állomásról, csak közben egy Class 395-ös is kihúzott. Sajnos csak ilyen képeim vannak erről a vonatról.)

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


5 megjegyzés »

  • avatar
    Nygma mondta:

    Néztem is hogy a Class 395-nek melyik motorja állhat le 7 perc után :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Lőhetnél egy-két képet a galériába erről a típusról (is), hogy legközelebb jobban tudjam illusztrálni a cikket. :-)

  • avatar
    M62 144 mondta:

    Üdv mindenkinek ! Lehet hogy butaságot mondok de ez nem káros a dízel motornak ???

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Vélhetően nem káros, hiszen pont az a fejlesztés lényege, hogy különösebb probléma nélkül lehessen használni így a szerelvényeket. Hogy pontosan mit is bütyköltek ehhez, azt sajnos nem tudni.

  • avatar
    Regio mondta:

    Szerintem pedig értelmesebb lenne – legalábbis a kép alapján – egy elektromos segédüzem-kisegítő rendszert telepíteni a járművekre,amiről pl a klíma is működhetne a felsővezetékkel ellátott állomásokon. Így akár teljesen leállhatna minden belsőégésű motor,max egy hőntartó funkcióval lehetne elősegíteni a könnyebb újraindítást. Egy ilyen rendszer jól jönne a Start Desiroin is,hogy ne pöfékeljenek fölöslegesen órákig a Déliben előfűtés/klimatizálás címén…

    Ráadásul az üzemanyag-megtakarítás mellett még a környezetvédőknél is szerezhetnének pár pluszpontot…

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.