Főoldal » Forgalomirányítás, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #9

IST 2010 augusztus 16 4 megjegyzés

Ismét eltelt néhány hét, ismét belefogok az újdonságok, a valamennyire friss hírek ismertetésébe. Be kell valljam őszintén, hogy az elmúlt napok nálam a StarCraft 2 bűvöletében zajlottak le, elszakadva ezzel a vasúti szimulátoroktól és gyaníthatóan hasonlóan eltérít majd augusztus végétől a Mafia második része. Mindegyik programra évek hosszú során keresztül várakoztam, erre egy hónap eltéréssel piacra dobják azokat. Az egyik már itt figyel a polcomon gyönyörű gyűjtői díszdobozban, a másik megérkezésére még közel két hetet várni kell. Na de ennyi elég is a teljesen témán kívüli részektől, szenteljük figyelmünket ismét a vasútnak!

Csak azért sem RailWorks-szel kezdem, bár külföldön ez a téma pörög leginkább, hanem a régi jó öreg MS Train Simulatorral. A németeknél ugyanis napvilágot látott a hamarosan érkező berlini Br 480-as villamos motorvonat modelljéről egy videó. A berlini S-Bahn hálózat egy részén viszonylag sokat vezettem a programban elsősorban Br481/482-est vezetve, az új még jobban néz ki mint elődje. Mivel egy videó jóval többet mond a képanyagnál, ezért a hivatalos Youtube kiadást beillesztem én is nektek, több oldalról is be van benne mutatva a jármű. Azt nagyon sajnálom, hogy kihalt az egész, az emberek nagyon hiányoznak belőle, furcsa ahogy üresen száguldozik a szerelvény. Mondjuk ezt más programoktól is megszokhattuk már. A letölthető verzió már megvásárolható 20 euróért, a dobozosra augusztus 26-ig várni kell. A modell egyébként a TrainTeamBerlin munkája.

Ha már a videóknál, a németeknél és az MSTS-nél vagyunk, akkor szót ejtenék arról is, hogy kiadták a ProTrain 32-őt, amiben a Stuttgart és München közötti távot tehetjük meg vonattal. A kiegészítőben olyan járműveket vezethetünk mint az ICE 1 és 3, a 101-es sorozatú mozdony IC kocsikkal, de akár S-Bahnozhatunk is mondjuk 423-as motorvonattal a sok egyéb másik mellett. A videó alapján a megszokott ProTrain színvonalat kapjuk ami fölött véleményem szerint már eljárt az idő, ugyanakkor azt is tudomásul kell venni, hogy a németeknek ez a sorozat ugyanazt jelenti, mint nálunk az Alföld pályarendszere. Nekik pechjük van, nekünk szerencsénk: míg az Alföld valami csodával határos módon ingyenes, addig a ProTrainekért fizetni kell.

No akkor a videók segítségével máris csinálhatunk egy laza átkötést a RailWorksre, ugyanis a brit Class 20-as  dízelmozdonyról is felkerült egy film a nevezetes közösségi videómegosztó portálra, alant látjátok ezt. A Rail Simulator alatt is működő, JustTrains által kiadott kiegészítő többfajta festésben 12 küldetésen át mutatja be a típust. Ha minden jól megy akkor néhány napon belül itthonra is befut a dobozos termékből néhány darab, úgyhogy hamarosan ezt is lehet majd tesztelni. A film alapján meggyőzőnek tűnik mind a külső, mind a belső kinézete,  kellemes szórakozást ígér. Meglátjuk.

Ide kapcsolódó hír, hogy a RailWorks dobozos kiadása elfogyott, gyakorlatilag nem rendelhető a régi dobozzal. Pont a napokban tájékoztatott a brit cég arról, hogy már “csak” a Tornado Editiont (lásd kép) tudják szállítani, ami két okból sem baj: egyrészt azért, mert ebben benne van ez a gőzmozdony modellje is az alap pályákon és járműveken kívül, másrészt pedig ennek a megvásárlásával az A1-esért felelős alapítvány is támogatásra kerül. Mondjuk ez utóbbi minket sajnos nem túlzottan érint, nem hinném, hogy egyszer Magyarországra jönnének vele turnézni, de legalább jóleső érzés tölthet el bennünket azügyben, hogy támogattunk egy mozdonyt. Azért a beltartalmára kíváncsi leszek, hogy vajon ebben is megmaradt-e mindenfajta kézikönyv kinyomtatva vagy sem.

Kicsit továbbmenve mutatnék be egy folyamatban lévő fejlesztésről egy képet. disc készíti szorgalmas munkával a V63 modelljét RailWorks-höz. Megküzd a modellezéssel, de nagyon jó látni ahogy hétről-hétre halad, mutat meg render képeket az egyre részletesebb Gigantról. Még közel sincs készen a jármű, de ami eddig látszik az határozottan biztató, így nem tudok mást tenni mint reménykedni, hogy egyszer kiadásra kerül majd. Azt hiszem sokan sóvárgunk már utána, úgyhogy ezúton is kitartást kívánok a készítőnek!

Szimulátoroknál maradva egy gyorshír: miután megjelent a TML-Studios (őket ismerjük az MSTS-es Berlin Subwayről és Linie 51-ről, valamint a World of Subways két részéről, de ők gyártották a City Bus Simulatort is) Titanic című programja amelyben gyakorlatilag búvárkodni lehet, bejelentették a további programtervezetet amely bizony kissé csalódást keltő. A magam részéről bíztam abban, hogy még idén ősszel de legkésőbb karácsonyra kihozzák az újabb területre kalandozó San Francisco-t alapul vevő kábelvasútjukat, azonban ezt 2011 első negyedévére tárazták be. Mindez persze azzal is járt, hogy a World of Subways harmadik része immár beláthatatlan távolságba került, egyelőre nem tudni mikor vezethetünk London metróin ezzel a programmal. Kár érte.

Az openBVE is kapott időközben két új verziót az 1.2-es sorozatból. A 2-es illetve 3-as alszámot viselő darabokban az újítások között olyanokat találunk, hogy az AI által irányított vonatok mozgása finomhangolva lett, sokkal finomabban fékeznek az állomásokon, így elkerülhetők a korábban jellemző túlcsúszások. Emellett attól függően vezet a számítógép, hogy mennyire késik egy vonat, vagy mennyivel korábban érkezne meg a következő állomásra. Ha pedig az állomásra ugrás gombot használjuk, akkor ha előzőleg volt olyan AI vonat amely lekerült a vágányról, most már az is visszaugrik a helyére, nem csak a játékos vonata. Talán ezek a legfontosabb újítások, bár nem akkora jelentőségűek, mégis jobbá teszik a játékot.

Folytassuk ismét egy videóval, amely meglepő módon egy Trainz kiegészítőt mutat. Bár ehhez a szériához is voltak korábban külső szoftverek, mégsem mondhatjuk, hogy olyan szinten ömlöttek volna mint mondjuk Train Simulator esetén. Úgy tűnik viszont, hogy az Auran is beállt a sorba, ha már látták, hogy a railsimulator.com-nak és mondjuk a German Railroads-osoknak is fut a bolt, akkor ebből ők sem akartak kimaradni, így megjelentették a Blue Comet gőzmozdonyt tartalmazó kiegészítőt. A 25 ausztrál dollárba kerülő letölthető csomag a mozdonyt háromfajta festésben tartalmazza, nagyon jól kinéző vezetőállással, aprólékosan kidolgozott modellel, valamint élethű füsthatásokkal. A mozdony mellett a hozzá passzoló kocsikat is elkészítették, ezek saját névvel és belső térrel rendelkeznek. Nagyon hatásos szerintem ahogy az étkezőkocsiban leül az “operatőr”, ráadásul a táj is megy a szerelvényhez, igazi nosztalgiautazásos hangulatot mutat. Tetszetős darabnak tűnik.

Szintén Trainzhez kapcsolódó hír, hogy az előrendelőknek megkezdték a kipostázását a korábban TinyTrainz névre hallgató programnak, amely a végleges keresztelésnél a My First Trainz Set nevet kapta. Már a dobozból is jól látható, illetve a korábbi hírekből is tudható volt, hogy ez a játék kifejezetten a gyerekeknek készült, nagy szimulációt ne várjunk el tőle. Igazából a cél a program megkedveltetése a gyerekekkel, de akár beszélhetünk erről a játékstílusról is, hiszen talán a szülők is könnyebben engedik oda a kicsiket a számítógép elé ha azt látják hogy vasutat építenek és nem embereket gyilkolásznak. Erre mondjuk a válasz sohasem fog kiderülni, kíváncsian várom milyen sikereket érnek el ezzel a programmal. Az MFTS 20 ausztrál dollárért már a birtokunkba kerülhet.

Áttérnék a forgalomirányító programokra. Első körben a PC-Railt említeném, mivel ott a Special Series új taggal bővült amely nem más, mint Newcastle. A terület alapvetően Newcastle sokvágányos állomását mutatja középen, a két oldalán meglehetősen durva vágánykapcsolatokkal, ráadásul még egy hurok is szerepet játszik a vonatok irányításánál. Első ránézésre kissé elképedtem, már a bevezető kép is olyan különleges vágánykereszteződéseket mutat aminek a látványáért már megéri letölteni a programot (de tessenek csak erre a linkre kattintani, na a játékban ugyanez lesz…). A szimuláció majdnem 10 óra történéseit dolgozza fel, ezalatt 311 vonat útját kell nyomon követni illetve hát irányítani. Nem egyszerű móka amit az is mutat, hogy 7-8-as nehézségi besorolást kapott a maximális tízből. Természetesen ez is fizetős ahogy azt már megszokhattuk a PC-Railtől (35 font az ára), a demó verzió viszont ingyen van, úgyhogy lehet bátran próbálkozni. Mutatok egy képet, jól látható, hogy még 2880*900-as felbontásba sem fért el a terület, két széles monitor sem mentett meg a jobbra-balra való scrollozástól.

Nem pihenünk, jöjjön még egy forgalomirányító terület, amely a TrainDirector 3-hoz lett kiadva, így teljes mértékben ingyenes. A különlegességét talán az adja, hogy a német-holland határ közelébe jutunk el Észak-Rajna-Westfalia-ba. Ha megnézitek a képet akkor láthatjátok, hogy több egyvágányos vonalon végezhetünk munkát, amelyek Borkenben kapcsolódnak egymáshoz. A vonatok kitérőzésére rengeteg lehetőség áll rendelkezésre, így nem árt igen jól belőni a találkozási pontokat, figyelembe véve a járatok sebességét, valamint a megkerülő vágányok hosszát, különben igen nagy késéseket lehet összehalmozni. Borken állomása “fölött” teherpályaudvar van, több vonatunkat oda kell majd irányítani. A tehervonatonál amúgy nem ritka az sem, hogy egyes állomásoknál fél órát is elácsorognak, szóval bármennyire is akarnánk nem fognak előrébb jutni. Azért is ajánlanám ezt a területet a figyelmetekbe, mert ingyenes német forgalomirányító programból sem túl sok van, így az ottani vasút kedvelőinek talán örömet okozhat a játék.

Ennyi lett volna a móka mára, remélem mindenki talált magának megfelelő szórakozási darabot a fentiekből.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    jsim mondta:

    Hmm, egy kicsit furcsa a BR 480 – ról látott videó, főleg, hogy már a kiegészítőt elérhető állapotban reklámozzák. Ha megnézzük a bejátszást rögtön feltűnik 1:10-nél, hogy az áramszedő hozzá sem ér a vezető harmadik sínhez, valamint 1:28-nál szikrázik, holott a közelben sincs áramvezető sín, amihez hozzáérhetne. Talán ez belefér, csak egy kicsit furcsán hat, vagy én vagyok egy kicsit kritikus. :-) Egyébként jó, hogy vezethetünk ezzel a géppel is Berlinben, nem tudtam a kiegészítőről, köszi az infót! Viszont a Class 20 RW-kiegészítőnél látott ActivWagon technology “hatás” nagyon bejövős, annak ellenére, hogy ez csak egy effekt féleség, de szerintem nagyot dob a játékélményen! :-)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ezt a szikrázást jó eséllyel máshogy nem lehet kivédeni a programban. Mondjuk nem túlzottan értem, hogy minek kell erőltetni.
    Az ActivWagon is valami hasonló egyébként. A Class 20-as pakkban nekem a legjobb ötletnek a vonat végére tett villogó tetszik. Mármint a mozdonyon kívül. El tudom képzelni ahogy személyvonatot vezetve eldübörög mellettem egy tehervonat és a sötét éjszakában még sokáig látszik a villogó fénye.

  • avatar
    nazareth mondta:

    Lám így múlik el a világ dicsősége. A hajdan oly impozáns newcastle-i kereszteződésből ez maradt…

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Nem kicsit egyszerűsödött, az biztos.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.