Főoldal » Egyebek, Énblog, Hardver, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Gépcsere?

IST 2010 szeptember 28 23 megjegyzés

Ez a bejegyzés szólhatna arról, hogy mennyire remek a RailWorks-höz múlt pénteken kiadott West Coast Main Line kiegészítő. Engedtem ugyanis a feleségem unszolásának és végül csak megvettem a neten. 130 mérföld hosszú pályát ígért, Class 86-os villamos mozdonyt (hazai – Floyd – színekre átalakítás, valaki?), részletesen kidolgozott tájat. Na ez utóbbiba tört bele a számítógépem bicskája hogy teljes képzavarral éljek. Beszélhetnék arról, hogy mennyire más az eddig megszokottakhoz képest ennek a mozdonynak a vezetése, amellyel bizony megesett velem az, hogy szégyenszemre fekve maradtam, nem tudtam elindulni a nyílt vonalon egy megállás után. Ecsetelhetném, hogy mennyire szép Glasgow pályaudvara, mennyire durván felépítették a környékét ami főleg a GARL-hoz képest mutat jelentős különbséget. Ez viszont azt jelenti, hogy mindent maxra húzva másodpercenként alig 1-2 képkockát tudott megjeleníteni a gépem ami maximum diafilmvetítésre alkalmas és nem folyamatos játékra. (Mondjuk így már teljesen érthető miért nem dolgozták ki a sínpálya melletti távoli vidéket a GARL-ban.) Így úgy tűnik két év után megérett egy gépcsere. Idén nem lesz belőle valószínűleg semmi, de én mégis a segítségeteket kérném.

a

Ez a jelenlegi számítógépem fő specifikációja:
Intel Core2Duo E6750 2.66 GHz processzor, Intel DP35P alaplap, 2 GB memória, NVIDIA GeForce 8600 GT videókártya (256 MB memóriával), Windows7 operációs rendszer
A kérdés nyilván adott: ti mit cserélnétek le benne első, második, harmadik körben ahhoz, hogy érzékelhető gyorsulást érjek el? Vagy dobjam kukába az egészet és vegyek mindenből újat/jobbat/többet?

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


23 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    A ház maradhat :) Az a baj, hogy az architektúra azóta változott, és a régi alaplapba pl. nem tudsz i7 procit rakni. De ha alaplapot cserélsz, akkor RAM-ot is kell, mert már azóta abból is új van. De akkor, már a videókártyát is érdemes kicserélni, mert hiába gyors a CPU, ha a GPU nem győzi megjeleníteni, amit aláraknak.
    Első körben: új videokártya, vagy csak simán vedd lejjebb a felbontást, meg az anti-aliasingot :)
    Második körben: a ház, a HDD meg a DVD meghajtó maradhat, a többi csere.
    Ultimate solution: iMac, i7-tel és 5750-es Radeonnal.

  • avatar
    polonic mondta:

    Az én gépem:
    Core 2 duo e6600 2,4 ghz; gigabyte p35-ds4 alaplap; 2 gb ram; 8800 gts 640 mb; windows 7.
    Tehát a videókártya kivételével megegyezik gyakorlatilag. A procinál nem olyan nagy a különbség.
    Ezzel a konfiggal megy szépen a WCML, egyetlenegy küldetés van, ahol 14 fps produkál, ahol a class 47-tel rá kell tenni a class 86-ot a vagonokra, aztán bevontatni a pályaudvarra. De itt is csak addig, amíg ott a mellékvágányokon rendezgeted a class 86-ot, ha kimegyek a váltón a vonalra, akkor már jól megy.
    Szerintem a videókártyád lesz a gyenge pont. Én első körben egy videókártyát vásárolnék, ahogy az előző hozzászólásban is javasolták. Azt, hogy milyet, hát nem tudom. De ne alsó kategóriásat. Aztán később jöhet a többi dolog.

    Egyébként írtam a fórumba a class 86-os vezetéséhez. Rátapintottam azzal?

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Köszi. Akkor első körben annak kell utánanéznem, hogy mit nevezünk középkategóriás videókártyának. :-)

    Igen, láttam a fórumbejegyzést, csak még nem tudtam kipróbálni, tegnap este nem volt időm játékra. Érzésem szerint jó lesz a tipp, mert bár olyanokat próbáltam korábban, hogy mindent visszaveszek üresbe, sőt még a Faulty reset-et is nyomogattam, de ennek így nem volt hatása. A leírásod alapján megpróbálom majd mindezt tervszerűen véghezvinni.

  • avatar
    JZ mondta:

    IST, elsőnek a 8600GT-t dobjad jó messzire. Vegyél egy radeon 4870, 4890-est, vagy ha több pénzed van, egy 5770-est…de ha érdekel, a 4830-asomat épp eladósorba szánom. alaplap maradhat, második körben +2 giga ram, esetleg a mostanit eladni, és egy 4 gigás kitet venni. Harmadjára, i7-es procit venni felesleges erőfitogtatás, hacsak nem a NASA-nak szolgáltatsz cloud computinget. Az E6750-et meg cseréld le pl. egy Q8200, Q9300, Q9400 négymagosra. röviden ennyi :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Mindenképpen Radeon és semmiképpen sem GeForce? Tudom, hogy ez nagyjából hitvita szintjén áll (lásd még AMD vs Intel vagy hogy a honlaphoz kapcsolódjak MSTS vs RS/RW), de nekem eddig mindig az utóbbiak voltak.

  • avatar
    JZ mondta:

    Szerintem nem hitvita kérdése, nem vagyok egy ATI fan, pusztán annyi, hogy adott teljesítményt olcsóbban megkapsz az ATI-tól, vica versa, adott teljesítmény drágább az nvidiánál. Az ortodox nvidiások meg elmehetnek a szar-az-ati-driver szöveggel a búsba, évek óta lejárt lemez.

  • avatar
    crash mondta:

    Az Nvidia-t azért nem kell temetni. Nem tudom mennyire épít a Rail Simulator a Physx fizkai gyorsítóra, de ezzel kapcsolatban két dolog tény: physx-et csak az Nvidia kártyák gyorsítanak, és a Rail Simulator használja a Physx dolgait.
    Hogy e miat érdemes-e Nvidia kártyát venni nem tudom (használja-e annyit a fizikai szimulációt az RS, hogy terhelje annyira a CPU-t, hogy kelljen külön harver erre ), de hogy a Maffia2-nél ódákat zengtek a Physx-ről, az tény.

  • avatar
    JZ mondta:

    @Crash: azt nem mondtam hogy jobbrosszabb. :)

    pusztán a Dx11-es versenyben kicsit alulmaradtak. physx-et igen, only nv. de az RW alatt kb. 0 értéke van. (elég a CPU-nak fizikáznia)

    No de ha IST úgy gondolja, vegyen nv-t akár, egy GTX260, GTX275 jó választás lehet most, hogy kijöttek a GF10x alapú kártyák, így a G200-asok másodvonalba kerültek.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Igazából nekem mindegy, hogy GF vagy Ati, ezért is bátorkodtam kérdést feltenni ezügyben. :-)

  • avatar
    JZ mondta:

    ha mondasz egy összeget, akkor tudok javasolni :)

  • avatar
    crash mondta:

    @JZ: Kár, hogy akkor az RS nem használja a Physx-et rendesen. Pedig jó lehetőségek lennének benne – egy szimulátor erről szólna.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Max ár 50 kHUF.

  • avatar
    disc mondta:

    Namost a railworks szaggatását, nem a videorender okozza, hanem a sok objektum miatti drawcall (amikor a processzor infot küld a vga-nak hogy mit rajzoljon ki), és mivel egy ilyen pályán sok objektum van ezért gond… főleg azért mert az rw-t voltak olyan kedvesek hogy 1 magra írták, így tehát videokártyából nem kell olyan erős, viszont kell egy 5455453453534543 ghz-s magokkal ellátott proci (2 magnál több nem kell, mivel mint írtam úgy sem használja ki).

    Class 86-os problémákkal nem vagy egyedül. Bár le van írva hogy kell használni, csak az a gond vele, hogy egy bugos scripttel próbálják elfedni a fizika erős hiányosságait( mezőgyengítés), és az irányítás beállíthatóságának erős hiányosságait. Tehát ne várd azt hogy jól mész vele, mert kiszámíthatatlanul működik, szanaszét buggol az egész, bent marad a kontroller az feszültség emelő állásban holott nem kéne, ott viszont vagy növeli a feszt vagy nem. De indulásnál ha emelőállásba lököd egy pillanatra rögtön 100%-on nyomatja.

    Egyszóval aki egy gyönyörűen elcseszett igazi favágó módszerrel elkészített tákolmányt akar látni annak tökéletes a class 86, egy negatív példának… Ezzel az rs.com nagyjából azt is beismerte, hogy nem kívánnak a fizikán fejleszteni, inkább próbálnak az ürülékből várat építeni…

    Tehát a lényeg: class 86 bugos, videokártya nem kell, proci kell magszám mindegy az órajel a lényeg… már ha akarsz az rw-re építeni, mert a többi játénál éppen a többmagosodás megy mostanság, így fordul elő az pl nálam, hogy egyre szebb játékokkal játszom (amik közben 1 helyett több magot is kezdenek támogatni), és még is elvagyok a 2,3 ghz-s athlon x2-mmel, mert végre már kezdik kihasználni a játékok.

    És hát ebben is ütheti az OR az RW ami ugye már most 4 szálon fut, gyak majd ha elkészül nagyobb részletességű pályával mehet gyengébb procival jobban mint az rw.

  • avatar
    disc mondta:

    Az rw pisiksze még az ageia-t időkből származik, gpu-t nem használ. A pisiksz amúgy is egy parasztvakítás, gagyi eyecandy semmi más, amit már ezer éve túlszárnyaltak cpu-n futó fizikai motorok…

  • avatar
    disc mondta:

    Na teszteltem is… mint írtam az ilyen játékoknál a drawcall, és a cpu a lényeg.
    A gépem egy 2,3 ghz-s athlon x2, 6 giga ram, és egy radeon hd3870 (ez erősebb mint a gf 8600, de ez sem egy mai darab már).

    Oxford paddington, fps 40+, gpu használat 50% (ami azt jelenti hogy elérte az 60 fps-es korlátot, vagy a cpu nem tudja több drawcallal ellátni a gpu-t)

    WCML, fps nagy állomáson 14 körül, gpu használat 17% (látszik hogy a cpu nem tudja etetni a gpu-t), olyan helyeken ahol nincs annyi minden, az fps 20-30 itt már eléri a 40%-os gpu használatot.
    Tehát ebből is világosan látszik, hogy rw-nél a videokártya nem számít annyira. A legjobban úgy jársz, ha szénné tuningolod a mostani procidat, nagyon sokkal gyorsabbat úgy sem kapsz, max több magosat ami ugye rw-re semmi hatással nem lesz.

    Most sikerült barátkozni a class 86-al, az a lényeg, hogy kerülni kell a kontroller off állássát mert akárhogy követed a reset utasításokat, egyszerűen szerencse kell hozzá hogy sokadik próbálkozásra tényleg resetelje. Tehát apró nyomkodással bökdösni fel és le a trafó fokozatokat, és csak azt kell nézni, az általános járműves throttle értéket felejtsd el.
    Bár ettől függetlenül is tud marhaságokat csinálni, nekem pl egy állomásra beálláskor a már 1 percel előtte 0-ás trafó állásra állítva, 10 mph-nál elkezdte felnyomni 100%-ra a vonóerőt, majd magától visszavette…
    A pálya pedig nem optimálisan van építve. Szép de nem jól felépített. Vannak egy objektumként sok fából álló erdő objektumok, vannak sík lapokból álló erdő sziluettek a játékban… na azok nem véletlenül vannak. (egy erdő objektum 40 fával 1 drawcall, 40 külön fa objektum 40 drawcall… van egy csepp különbség), és a készítő nemnemnagyon használja ezeket, erdő objektum helyett 40 fát lerak… érthető is hogy mitől ekkora a cpu igénye.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    disc!
    Azért első körben úgy leszólni valamit, hogy még nem is próbáltad az szerintem elég kemény.
    A Class 86-os szerintem vezethető lett, amint megtanulja az ember használni onnan már nincs gond. Csak el kell felejteni azt, hogy egy gombot nyomogatunk addig amíg kilövünk a semmibe.
    Legjobb tudomásom szerint nem az rs.com fejlesztette a kiegészítőt, így nem gondolom, hogy a mozdony scriptelése az ő saruk lenne.
    Azt mondod, hogy a procin múlik a dolog, de a jelenleginél sokkal gyorsabbat úgysem nagyon kapok, szóval túl sok értelme nem lenne a cseréjének. Mégsem olvastam a brit fórumokon az első napokban túlzottan sok reklamálást a sebesség miatt, úgy tűnik, hogy csak én küzdök vele komolyabban.
    Az OR-t pedig tényleg ne keverjük ide, még nem kevés időt kell várni arra, hogy megjelenjen egy valóban használható verzió. Kb. olyan ez, mintha az MSTS2-vel hasonlítanánk össze az RW-t. Ahogy mondtam a másik fórumon is: most próbálunk meg valamivel játszani, nem a jövőben. Majd ha megjelenik az OR, akkor majd hasonlítgatunk (illetve jó eséllyel áttérünk arra).

  • avatar
    JZ mondta:

    discnek igaza van.

    IST: ATI fronton: 4870, 4890, 5770 (igaz kicsit gyengus), nv fronton: GTX260, 275, 450, 460. kapásból ezek vannak 50 alatt. (ipon.hu)

  • avatar
    disc mondta:

    IST!

    Azt írtam sikerült barátkoznom a class 86-al, szerinted hogy tudnék ha nem próbáltam volna? Hogy tudnék mondani fps értéket a wcml-ről? :) Próbáltam. Mondom el lehet vele menni, de okoz meglepetéseket, mert gányolt dolog. A fizika javítása, és az irányítás konfigurálhatósága helyett gányolnak hogy valamennyire élethű legyen.
    A script pedig az rs.com-nak készült, szerintem az rs.com programozója által, ott van a script elején.

  • avatar
    disc mondta:

    Jah az angolok azért nem sírnak a szaggatás miatt, mert egyrészt többségüket nem zavarja. Másik rész olyan procit használ mint a tiéd, szénné tuningolva.
    Harmadik rész meg lazán megveszi a core i7-et (70 k-tól indul az áruk, + 50k az alaplap plusz még új memória kell hozzá, ddr3), és még arra rátuningol… és még azon is be be szaggatnak a dolgok, uktrainsimen lehet olvasgatni a gépes miért szaggat még mindig topikokat.

  • avatar
    disc mondta:

    mondjuk így olvasva az 1-2 képkocka nem egészséges, ott valami más gond van, nekem 10 alá nem ment pedig gyengébb a procim.

  • avatar
    BR120 mondta:

    Szerintem dobj bele még egy 2 gigás memóriamodult, az sose árthat, és az ilyen programok zabálják a memóriát. :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ha valakit érdekelne: vettem egy GTX460-as kártyát, a 8600GT-t pedig nem dobtam messzire. Ha valakinek kell és fel tud ajánlani valamilyen pofátlanul alacsony összeget érte, akkor szóljon bátran. :-)
    Az eredmény: a WCML babán fut, Glasgow állomás a korábbi 3-5 fps helyett stabil 25-öt produkál úgy, hogy mindent a maxra húztam, így például 16x-os AA-t állítottam be. Nem mondom, simán beröccen a program amikor új járművet pakol le a pályára, többször is jelentősen visszaesik a sebesség ezek miatt, de alapból sokkal-sokkal-sokkal játszhatóbb lett az egész. Azt kell mondjam megérte a cserét, többet javított rajta, mint gondoltam. Ráadásul a Civ 5 demója is babán fut az új kártyával. :-)
    Még annyi lesz, hogy 2 giga memória bekerül a jelenlegi mellé, az sosem árt. :-)

  • avatar
    disc mondta:

    Szerintem nem a videokártya javított rajta, hanem hogy rendberakódtak a drivek ott… ugyanis mint mondtam az a 3-5 fps semmi képpen sem egészséges, annyira nem lassú az a kártya, ott egyéb(szoftveres) problémák voltak.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.