Főoldal » Bemutatók, Szimulátorok, Virtuális Vasút

HST DLC pack

IST 2010 szeptember 21 2 megjegyzés

Na ezt szép magyarosan megfogalmaztam. Tegnap munkából hazajövet gondoltam arra, hogy most már ideje megnézni milyen DLC-ket (azaz letölthető tartalmakat) kínálnak a RailWorks háza táján, kedvem támadt ugyanis egy kis újdonságra. Bár itt figyel a polcomon a Class 20-as kiegészítő lemeze, most nem vágytam tolatgatásra, inkább egy kis gondtalan vezetési élményre. Aztán amikor elindítottam az RW-t, akkor a keretprogramban bevillant az HST nagysebességű brit motorvonat “zöld és arany” festését tartalmazó új kiegészítő, alig 3,5 euróért. Három küldetés plusz szabad kötetlen barangolást ígért a pakk, na meg karrier módot. Úgy voltam vele, hogy egy ezrest megér, végülis mintha moziba mennék, az a három küldetés pedig biztosan lefedi azt az időt amit filmet bambulva töltenék. Három kattintás (tényleg csak ennyi!) és már ott is volt a gépemen kifizetve, letöltve, feltelepítve. Eddig jól indul…

Az eredeti First Great Western zöld-fehér-arany festés akkor került fel az HST-kre, amikor a Great Western franchise-t átvette a FirstGroup cégcsoport. 1995-ös fotón már láttam ezt a festést, ugyanakkor az új, kékes-rózsaszínes FGW színek (alapból ilyenben száguldoznak ezek a járgányok a programban) 2001-ben kerültek bevezetésre, onnantól kezdték lecserélni a kiegészítőben található festéseket a First új társasági színeire. A pakkban ebből bőven kapunk ízelítőt, vegyesen közlekednek mindkét festéssel a járművek, hiszen a valóságban is több évbe telt az átfestésük.

No de foglalkozzunk inkább a valós tartalommal! Alapvetően a három küldetés nem sok, pont annyira elég, hogy egy kellemes estét eltöltsön velük az ember. Mindegyik az Oxford-Paddington pályán játszódik, amin mondjuk nem csodálkozom a modern téma miatt. Az első feladatban az éjszakai Paddington-Pencanze vonatot kellett elvinnem, csakhogy a szerelvény késik és a hálókocsikkal is zűr van, úgyhogy egy HST-vel kellett letudnom a szolgálatot. Csak Readingben volt megállás Didcotig, ahonnan már egy kolléga vitte tovább a vonatot. Ennek megfelelően éjszakai táj fogadott nagy látótávolsággal, gyönyörűen le lehetett olvasni a távolból a jelzőket, tulajdonképpen problémamentesen zajlott le a vezetés. Egyedül Slough-nál futottam bele vörös jelzőbe, egy másik HST járt keresztbe előttem, így kénytelen voltam várakozni. Ami meglepő volt az a szembejövő vonatok nagy száma, annak ellenére, hogy éjfél után közlekedtem, igencsak nagy volt a forgalom. 45 perces menetidőt mutatott a végén a menetrend. Egy-két apróságot elszúrtam (jellemzően túl korán fékeztem rá a jelzőkre és a sebességkorlátozásokra), így 1060 ponttal a 34. helyen zártam elsőre a küldetést.

A második feladatban szintén szerelvénycsere adta meg az alaphangulatot: a szokásos Class 166-os motorvonat helyett küldték az HST szerelvényt az Oxford-Reading gyorsvonatra, amellyel közben csak Didcotban kellett megállnom. A ragyogó napsütést ismét csak elfelejthettem, alapvetően esős időjárás fogadott. A nagy forgalom itt életszerűbbnek tűnt az előző küldetésnél. Nem említettem, de szerencsére tehervonatok, szerelvénymenetek is vannak szép számmal, úgyhogy bőven volt mit bámulnom. 28 percembe telt amíg végigjátszottam, 834 ponttal a 39. helyre futottam be.

A harmadik feladatnál ismét változott a környezet, ezúttal szállingózó hó vette körül a járgányomat, valamint a látótávolság is lecsökkent némileg, helyenként ködbe futottam bele. A féktávok is érdekesebben alakultak az eddigieknél, és bizony ezt az egyik állomásnál határozottan be is néztem, aminek az első két kocsiban utazók tutira nem örültek, mehettek hátra ha le akartak szállni. A megtett útvonal a Didcot-Reading-Ealing Broadway-Paddington volt, 48 percet jelentett ez. Némi izgalom is vegyült a vezetésbe, menet közben kiderült, hogy probléma van a szerelvénnyel, így meg kellett állnom a következő megállóhelyen, meglehetősen dinamikus fékezést kellett ehhez produkálnom úgy, hogy az utasok lehetőleg ne érezzék ezt meg. Megállás után kiderült, hogy egy kábel jött le a helyéről, virtuális visszaigazítás után már mehettem is tovább. Külön jó volt, hogy minderről nem szólt előre a küldetés szövege, így kellemes meglepetést okozott ez a kellemetlenség. A Paddingtonra való beérkezés sem volt túl sima, több percet ácsorogtam vörös jelzőnél néhány vonat keresztben való kijárása miatt. A menetrend azonban nyilvánvalóan így is tartható volt. 810 pont, 39. hely, a túlcsúszás nélkül sokkal jobb lett volna. De ez van, elcsesztem.

Ennyi? Ennyi. Nem szoktam DLC-ért pénzt adni, kivéve kivételes esetben, főleg ha pálya is van hozzá (lásd még a Glasgow Airport Rail Linket, ami szerintem kötelező minden RW-vel játszó számára). Most kivételt tettem a viszonylagos olcsósága miatt. Összefoglalva, hogy mit is kaptam az ezer forintomért: 121 perc tiszta játékidőt (ez szerintem elég jó, az apró szöszölésekkel együtt csaknem három órát ültem a gép előtt), új festésű HST-t (na ez mondjuk annyira nem mozgatott meg, végülis bármilyen festése is lehetett volna), három küldetést (nagy durranás egyik sem volt, talán a harmadikat emelném ki az extra megállás miatt), karrier játékmódot (túl sok értelmét nem látom, de biztos vannak akik a legjobb tízbe kerülés miatt játszanak). Azt mondom, hogy ennyit megért ez a pakk, de nem fogom rendszeressé tenni az ilyen irányú költéseimet.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    polonic mondta:

    Üdv!

    Új vagyok itt a hozzászólók között. Az oldaladat már régóta olvasom.
    Én is gondolkozom ezen a dlc-n, csak én már ezen a pályán sokat játszottam.

    Engem a West Coast Main Line érdekel. Gondolom hallottál róla. 100 mérföldes szakasz, Glasgow-tól Carlisle-ig. Jónak ígérkezik. Szerinted mennyi lesz ennek az ára?

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Az Oxford-Paddingtonon én is sokat futottam már, igazából csak egyestés plusz szórakozást óhajtottam a kiegészítőtől. Nagyon komolyan eltöprengtem a Class 101-es csomagon, aztán végülis az ár miatt emellett döntöttem.
    A WCML-en is elgondolkodok, mert mégiscsak új pályát ad az alapok mellé. Azt olvastam, hogy 23,99 euróért fogják adni, azaz durván 7000 forintért. Ennyiért dobozosban jobban szeretném, de jó eséllyel abból nem lesz semmi. Még megálmodom, a megjelenéséig van még két nap.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.