Főoldal » Érdekesség, Vasút, Vasútfejlesztés, Vasúti hír

ICE Londonban

IST 2010 szeptember 28 4 megjegyzés

Van egy olyan érzésem, hogy október 19-én meglehetősen sok angol vasútbarát vonul ki London St Pancras pályaudvarára, illetve a CTRL (Channel Tunnel Rail Link – a Csalagutat Londonnal összekötő nagysebességű vasútvonal) mellé egy kis fotózás céljából. A tervek szerint ugyanis ezen a napon lesz a próbamenet melyen a Deutsche Bahn próbál meg eljuttatni egy ICE szerelvényt Frankfurtból Londonba. 2013 decemberétől járnának ugyanis menetrend szerint vonatok ezen a távon, útközben utasokat felszedve még Kölnben és Brüsszelben is. Némi gondot azonban addig maga a szerelvény is jelent: a Csalagútban legalább 375 méter hosszú vonatok közlekedhetnek biztonsági okokból (ilyen távol vannak a vészkijáratok egymástól az alagútban), míg egy ICE3 hossza 200 méter. A problémát orvosolni még van idő, ugye vagy a járgány kerül módosításra, vagy a biztonsági szabályok. A remények szerint ha a DB is beindítana járatokat a kontinens és Anglia között, akkor az lejjebb szorítaná a Eurostar árait, valamint az alagút forgalma is növekedne 10%-kal. Mondhatni win-win szituáció, bár a Eurostar biztosan nem örülne. A próba eredményével nyilván tele lesz majd a külföldi (meg szerintem a hazai) sajtó is, azért ha véletlenül valaki arra járna közületek, ne feledkezzen meg rólunk!
(A képemen Eurostarok láthatók Londonban.)

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    1116001 mondta:

    Azt írják, hogy csatolt ICE szerelvénnyel lesz ez a hossz probléma megoldva:) Mindenesetre nem lesz rossz. 1 átszállással lehetne Budapestről Londonba eljutni. Mivel néhány Railjet már jövőre Frankfurtig fog majd járni:)

  • avatar
    Nygma mondta:

    Nem csak az a baj hogy 200 méter hosszú. Azért fontos a 400 méter hosszú szerelvény, hogy az utason a vonaton belül tudjanak eljutni ahhoz az ajtóhoz ami legközelebb van a vészkijárathoz. Namármost ha az ICE 2 részes lesz akkor nem tudom ez hogyan fog megvalósulni, mert a vezérlőfülkén nem lehet majd átjárni. A Eurostar-on ugye a két hatjófej a végén van és a vonat teljes hosszában lehet gyalogolni.

    Bár lehet hogy ezt a kötöttséget majd feloldják az ICE-nek. Bár azt sem értem miért ne tudna a Siemens gyártani egy olyan hajtófejet középre amiben nincsen vezérlőállás de van középen (vagy szélén) egy folyosó és veszély esetén ott lehetne átjárni.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Így van ahogy Nygma mondja. Bár mintha olvastam volna valahol, hogy már dolgoznak a megfelelő ICE-n is, végülis 2013-ig van még idő.

  • avatar
    galbert mondta:

    “Bár azt sem értem miért ne tudna a Siemens gyártani egy olyan hajtófejet középre amiben nincsen vezérlőállás de van középen (vagy szélén) egy folyosó és veszély esetén ott lehetne átjárni.”

    Különösen, hogy az ICE3-ban már nincs is külön vonófej, hanem a teljes szerelvény hosszában vannak elhelyezve a gépészeti berendezések és a hajtott forgóvázak, szóval nem tűnik megoldhatatlan feladatnak. :) Valszeg azért nem csinálták eddig, mert nem volt igény ilyen hosszú megbonthatatlan szerelvényre.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.