Főoldal » Modellbemutató, Modellvasút, N

MiniTrix N LINT

Ikarus 242 2010 szeptember 29 2 megjegyzés

A modell még mondhatni piskóta, hiszen még ebben a hónapban került a boltokba, de a szokásos fáziskésés miatt nálunk ezen a héten lett kapható. A LINT majd háromféle verzióban (hobby, profi, profi+sound) lesz kapható többféle festésben (DB, Abellio Rail, ALSTOM demo, valószínűleg később még több). Elsőként megjelent a 12585 cikkszámú DB verkehrsrot festésű hobby kategóriájú modell, mert nyilván ez a legegyszerűbb.

A hosszúkás dobozban műanyag tartóban lapul a modell, ami elég jól körülfogja, nem lötyög benne. A “hobby” jelző alapján egy tele utasterű, átláthatatlan ablakú valamire gondoltam, de nagyon kellemesen csalódtam. Mivel még nem jelent meg a profi verzió, ezért összehasonlítási alap nem nagyon van, de elsődlegesen annyi biztos, hogy ebből a belső és zárfény hiányzik, viszont mindkét kocsirészen végighúzódik egy-egy panel, amin úgy láttam rajta vannak az SMD alkatrészek helyei. A modell rendelkezik NEM 651-es 6 tűs dekóder foglalattal.

A világítás természetesen irányváltó, meglepődve tapasztaltam, hogy sikerült elfelejteni a sárga és hideg fehér LED-eket és meleg fehéret használnak. Zárfény hiányában annak helyén egy fekete műanyag van. A 3-ból az egyik szélső forgóváz hajtott, átlósan elhelyezett tapadó gyűrűkkel, a motor és hajtás fölött is átlátható a beltér.

A forgóvázban fém és műanyag fogaskerek is vannak. Nálam eddig kb. 8 órát üzemelt, ezalatt sem siklás, sem elakadás nem történt, köszönhető a kiváló áramszedésnek, mely mind a hat tengelyen történik. R5-ös ívű dilikörön szaladgált, ívbeálláskor néha kattant egyet, de azóta nem csinálja, egyébként nem zajos, és kellemes sebességgel halad, nem száguld, mint sok N-es modell. A motoros részben a padló a súly miatt kicsit magasabbra került, a másikban viszont, alacsony a padlószint, természetesen a vezetőállások és ülések is kidolgozottak. A kasztnira külön felszerelt elem mindössze két kipufogó és egy antenna.

A célállomás jelző táblán az RE57 Winterberg felirat olvasható, mely halványan meg van világítva, ami csak sötétben látszik. Az ablakok sötétítettek, tamponozottak, valamint a gumiszigetelés kiemelkedik a síkból. Az ablaktörlők első látásra külön alkatrésznek tűnnek, közelebbről megnézve látszik, hogy a kasztnira és az ablakra is rá van öntve. A panelhatárok és hűtőrácsok is tamponáltak, kivéve az oldalsó hosszúkás rácsokat. A festés sehol sincs elmosódva, elkenődve. Az első osztály sárga csíkja nekem vastagnak tűnik. Ha esetleg csatolni szeretnénk őket, kapunk egy Schaku szerűséget, amelyet az eredeti imitációjának helyére tehetünk be. A Hobby kiadás a Medikernél 28 750 Ft, de e-bay-en láttam 70-80 euró körül, boltban 89 euróért. A profi 50 000 Ft körül lesz, a hangos pedig 86 500. Összhatását és árát tekintve szerintem nagyon jó választás lehet a modell az Ep V.-ben modellezőknek.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    N dre mondta:

    Csak kár, hogy a MÁV-nál nem futnak ilyenek.

  • avatar
    IST mondta:

    Köszi a bemutatót, ha van még ilyen, jöhet bátran! :-)
    Azért ez a Hobby kategóriás modell még így is jócskán lekörözi a Graham Farish korábbi, nem “hobbi”-nak szánt motorvonatait.
    Ezen a modellen a rajzolt ventillátorok(?) nem tetszenek de amúgy ilyen áron szerintem rendben van az összhatása.
    (És ezeknél a képeknél is mennyire durva az, hogy monitoron nézve a fotókat jóval nagyobb a modell, mint a valóságban.)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.