Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir

Készül a Kiskunmodell MÁV Traxx

crash 2010 október 30 15 megjegyzés

Nemrég tette be a kerekét az első Máv-Trakciós Traxx Magyarországra, és ha minden igaz ötven fog belőle futni a hazai síneken. A vasútmodellezők közül már páran nekikezdtek átfesteni meglévő Traxx2-es szériájú gépüket, azonban az első szériamodell N-es méretben érkezik, a Kiskunmodelltől.  A mozdonyok a kisszériás gyártótól megszokott minőségben, tamponált feliratokkal készül, Trix bázismodellre.

Amit a modellről tudni lehet: Két pályaszámban (0480 001 és 002) készül, korlátozott példányszámban. Várhatóan 2-3 héten belül lesz kész a teljes sorozat.
Előrendelni mostantól lehet, ameddíg a készlet tart. Ezeken a pályaszámokon csak most, egyszer kerül kiadásra modell. A közeljövőben még új pályaszámos újabb széria sem várható, mivel a Trixnél már nem lehet kapni az alapmodelleket. Aki szeretne, az most jelentkezzen. A modell ára 38000 Ft.

Feliratozásra várva.


A post illusztrálásához Abelovszki Tamás képét használtuk.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


15 megjegyzés »

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Gyorsan lecsapott rá a modellező világ! A kép alapján el tudjuk képzelni, milyen lesz Ferencváros, ha megérkezik az 50. TRAXX is :)

    (megjegyzés: A kezdőlapon két durva helyesírási hiba is van a cikk bevezetőjében)

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Uupsz, ennyi elgépelést egy mondatban – javítottam, köszönöm a jelzést :)

  • avatar
    morhange mondta:

    Elfogadnék egyet, sajnos nincs rá keret most. Ezek milyen mozdonyokat fognak leváltani?

  • avatar
    jenicel mondta:

    Elvileg a sziliket, bár a teljes váltáshoz nem lesz elég a mennyiség.
    Így várhatóan később újabb közbeszerzés kell, várhatóan még egy típussal. Vasútfotósok örülhetnek, üzemeltetők bosszankodhatnak a sokféle típus miatt.

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Sose értettem, ha egyszer vettek valamit, ami jó, miért kell új közbeszerzés? Miért nem nyerhetett automatikusan a siemens? Egyszer már szállított mozdonyt.

    Más: 50 TRAXX + 60 Flirt már 100 szilit nyugdíjba küld. Meg a Rail Cargo is egyre kevesebb magyar mozdonyt igényel.

  • avatar
    jenicel mondta:

    Ezt én sem értem, bár az is igaz, hogy a Siemens is már újabb típuscsaláddal jelentkezett.

    Azt írták, hogy az 50db Traxx mozdony reményeik szerint 70-80 szilit vált ki. Ha a delfineket (és a talenteket) is számoljuk, tán 150-et is kiválthatnak. Ez azonban a szili állománynak csak a fele (sem). (Nem tudom pontosan mennyi lett selejtezve, de hát 379-ről indultunk.)

  • avatar
    Norbi mondta:

    Üdv!

    Egy 001-esre vevő vagyok!

    Norbi

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Norbi: a rendeléseket a Kiskunmodellnek tessék küldeni!

  • avatar
    Norbi mondta:

    Köszi,elküldve!

  • avatar
    zork mondta:

    Azért elég sok két áramnemű Traxxot gyártottak N-ben már, és szerintem ez a jövőben is így lesz. Még könnyen lehet, hogy akár magyar festéssel is. Bár szerintem nem sikerült olyan szépre a MAV Traxx design, mint bármelyik más Traxx vagy MÁV beszerzés. Ez elretentheti a Fleischamnnt és a Trixet.

    Egyébként a MÁV-nál akkor most gyorsabbak lesznek a szerelevények?

  • avatar
    Regio mondta:

    Szerintem nem lesznek gyorsabbak,sőt. Az alkalmazható legnagyobb sebesség nem csak a mozdony,hanem a mögötte lévő kocsik,ill a pálya állapotától is függ. Ezeket pedig – szerintem – elég jól ismerjük,így valószínű,hogy semmivel sem lesznek gyorsabbak a vonatok csak azért,mert új gép van előttük.

    Modellek tekintetében: Nem hinném,hogy a gépek festése elrettenthet bárkit is,hiszen a 1047-es gépeket is megcsinálták páran. De valószínűleg nem fognak majd belemerülni a részletekbe. Festésváltozatként biztosan előveszi majd valaki a régi szerszámokat,hiszen ez is bevételt jelent. Ráadásul az alapszíne miatt elüt a nyugati átlag közlekedésvörös-től,ráadásul csicsás reklámok sincsenek rajta,így nem lehet rossz fogás a megjelentetése. Pláne akkor,ha feltűnik majd a gép külföldön is,növelve ezzel az ismertségét és ezzel együtt a modell eladhatóságát.

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Azért lehet hogy néhány vonat mégiscsak gyorsabb lesz. Attól függ, hova kerülnek. A Szilik max 120–szal tudnak menni, az átépített vonalakon pedig már vannak vagy lesznek 140-es, 160-as pályarészek is. Ott ki lehet használni a sebességét. A 3G IC kocsik már bírni fogják a 160-at, és a halbik közt is van 140-es kocsi. Nem sok, nem sok, de hát ez van…

    És még valami: mikor megjöttek a Szilik, a gyári 130 km/h fényűzésnek tűnt. Ma meg azért néhány helyen már kevés.

  • avatar
    zork mondta:

    Regio: Tartok tőle hogy igazad van. A magyar vasúti pályák nem ütik meg az angol vasúti pályák hetven évvel ezelőtti színvonalát. Annak ellenére én úgy sejtem itt főleg az akarat hiányzik a MÁVból hogy, gyorsabbak, versenyképesek legyenek. Hiányzik a motiváció, és ezen a technika nem tud változtatni. Kíváncsi lennék pl a késését hogyan szankcionálják a MÁVnál. Államtól pedig szankciók helyett ajándékokat kap a cég. Nagy végkielégítést, jutalmat kap a bukott vezető, jó vicc. A Traxx beszerzés a szemeben a jéghegy csúcsa, karikatúra, gyors mozdonyok a lassú sinekre.

  • avatar
    Joxy mondta:

    Tessék megnézni a Déli vasút majd százéves plakátját amin Budapest – Siófok és Füred út irányt reklámozza, a menetidő most sem rövidebb…

  • avatar
    1116001 mondta:

    Mivel állami cégről beszélünk, hülye törvények miatt ilyen nagy beszerzésnél, közbeszerzési eljárást kell kiírni. Hogy megversenyeztessék a cégeket, az állam számára a legmegfelelőbb ajánlatot lehessen kiválasztani. (tudom ez sok esetben utópia:) )

    A kiírást lehetne csűrni csavarni úgy, hogy egy bizonyos gyártóra legyen jó. (pl traxx, flirt beszerzéseknél) De látjuk ezekben így kódolva van a botrány.

    A másik megoldás, hogy több száz darabos keretmegállapodás születik. Amiből igények, pénzügyi lehetőségek szerint le lehet hívni x darabokat.
    Mint pl ÖBB, DB, SBB beszerzésein.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.