Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

RailWorks 2 Train Simulator október 18-án!

IST 2010 október 11 27 megjegyzés

Ingyen. A RailWorks tulajdonosoknak. De lássuk a részleteket!

A RailWorks2 Train Simulator október 18-án érkezik és a készítők szerint újabb szintre emeli a RailWorks-öt, annak szimulációs képességeit. Mindemellett nem kerül semmibe azoknak, akiknek már megvan a RailWorks. A marketingduma szerint plusz tulajdonságokkal ruházzák fel a játékot amelyekkel sokkal élethűbbé válik a tapasztalt játékosoknak.

Hogy elölről kezdjük, az RW2TS letisztultabb beállítási képernyőfelületet kap valamint sokkal felhasználóbarátabb útvonalkiválasztási metódust. A programban gyakorlóküldetésből is sok lesz elsősorban azokat segítve akik még csak most ismerkednek ezzel a játékstílussal. Elvileg az egér segítségével könnyebben használhatják majd a vezetőállás kezelőcuccait, valamint több segítő infót kapnak illetve figyelmeztetést. A programot már ismerők pedig kapnak egy klikkelhető gombot a kameranézetek váltásához (ezt vajon minek?), szintén egy gombot képernyőmentéshez (hasonló a véleményem) és egy görgethető kijelzőt ami a sebességhatárokat és a jelzőket tartalmazza (végre-végre).

A karrier módot továbbfejlesztették, elvileg több információt pakol ki a játék, valamint több ilyen jellegű küldetés is lesz a programban. Az RW2TS-sel bevezetésre kerül a más programokból már ismert achievement rendszer (na újra egy szép szót kell megtanulnunk), ami ugyebár egyfajta jutalmazási forma: ha elérünk bizonyos célokat, akkor kapunk egy-egy új achievementet. Hogy ez mire jó? Ezzel tudunk hozzájutni például új mozdonyok vezetésének lehetőségéhez. Nem hülyeség ha jól megcsinálják, ezzel valóban értelmet nyerhet a karrier játékmód (például csak akkor kerülsz rá vonali gépre a tolatóról, ha teljesítettél bizonyos feladatokat, azaz achievementeket. El lehet ezt szúrni, de egyelőre bizakodjunk, hátha nem sikerül.).

Nem fogjátok elhinni: az RW2TS-ben immáron lesznek működő fénysorompók, amik a vonatok közlekedésének megfelelően teszik a dolgukat.

A nemrég kapott hírlevél ennyiről szól. Én ebben még nem nagyon látom a hatalmas újdonságokat, remélem játék közben azért kiderül még pár dolog. Végülis ingyen van. Illetve lesz. A Steamen.

2 votes, average: 4.50 out of 52 votes, average: 4.50 out of 52 votes, average: 4.50 out of 52 votes, average: 4.50 out of 52 votes, average: 4.50 out of 5 (2 votes, average: 4.50 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


27 megjegyzés »

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    Háááát nagyon kíváncsi leszek…

    Bár néhány marketing kifejezést nem találtam benne (mint pl. ívtúlemelés, komplexebb irányítást, élethű fizika, élethűbb grafika, működő fényszórók, rugózás stb)

    De nagyon várom az első véleményeket, beszámolókat róla!

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    Ha véletlenül átsiklott volna rajta valaki, a hivatalos honlapon van róla videó interjú is:

    http://www.jameswoodcock.co.uk/?p=4330

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Taurus kollegánál a pont: túlemelés, fényszórók, felfüggesztés? Működő fénysorompók? Ejjha, hány év után is? Kettő, három?

  • avatar
    disc mondta:

    taurus-1047: mondtam már hogy van benne rugózás, a newtoni fizika is rohadt élethű, főleg hosszú szerelvényeknél (tehát a tömegek egymásra hatása). A motor, a hajtási fizika szar.

    Egyébként ez hirtelen jött. Olvasgatom az uktrainsim fórumait, ahol elég sokat lábatlankodnak a készítők és eddig semmi nem szivárgott ki erről.

    Értelmét nem tudom mi, mivel látszik hogy ez is csak egy fejlesztés. Lehet hogy egy marketinghúzás hogy így elfelejtődjön hogy az RW csak egy RS átnevezve dolog, hogy azt higgyék ez új.

    De amíg nem hajlandók élethüsíteni, kijavítani a régi hibákat, addig nem fog sok minden változni.

  • avatar
    disc mondta:

    mondom erősen le vagytok maradva, a működő fényszóró simán megcsinálható, felvüggesztés van egy minimális, működő fénysorompó is jó ideje van, de nem gáz :D

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Úgy gondolom, hogy ez sohasem lesz az a program, amivel játszanátok. (Mondjuk azt sohasem fogom megérteni, hogy ha elnézitek egyik-másik program ordító hibáit akkor miért mindig csak ennél az egynél megy a fanyalgás más hibák miatt, de hát ez van. :-) )
    Ívtúlemelésről, fényszórókról nem tudok nyilatkozni, az még a videóban sincs benne, se képileg, se szövegileg. Gyanítom mivel ezek nélkül is megvették elegendően a programot a briteknél a vasúti szimulátorosok közül, így nem érzik túl nagy kényszernek a megvalósítást. De ezt már kismilliószor átbeszéltük.
    Ahogy eddig nézem én úgy fogom fel a dolgot, mint egy nagyobbfajta patch, végülis ingyen lesz az egész, frissítenek néhány dolgot, morognom tehát nincs miért. (Kérdezzük meg a Trainzeseket, ők vajon mennyire örülnek az újabb és újabb pénzért mért Trainz kiadásnak!) Az új kezelőfelület nekem nem tetszik, maradok a hagyományos billentyűzetes verziónál, szerencsére nem muszáj az újat használni majd. A menürendszer sokkal szimpatikusabb az eddiginél. Az új karrier rendszert meg majd meglátjuk. Illetve meglátom.
    Ahogy nézem a brit fórumot a többség úgy áll hozzá, hogy végülis ingyen patch, annyit megér. Meg legalább van valaki a program mögött aki némi fejlesztést is elvégez. Meg ahogy nézem, fikázni is csak magyarok járnak oda. Szép.

  • avatar
    disc mondta:

    Ívtúlemelésről látni lehetett a videoban hogy nem lesz. Ott van lerak egy kis szakaszt, lerak egy mozdonyt hogy milyen egyszerű. Na a kezelő felület a szerkesztőben 0 (nulla) mértékben változott, nem figyelt ott a pályafektetéskor az új ívtúlemelés opció. Ez tehát nem lesz.

    új grafikus felület témát még egy opensource ingyenes programban sem neveznek újításnak, főleg hogy ott ezer féle van.

    Amikor a hl2, vagy a többi játék megkapta az achievment rendszert, azt sem hívták hatalmas újításnak, szép csöndben egyszer csak megjelentek.

    Tehát ha ennyit sikerült fejleszteniük, akkor ez egy kövér 0, egy semmi. Még egy kis patchnek is erős nevezni, nem hogy új játéknak…

    De ne legyen igazam hogy csak ennyi a fejlesztés (pedig sajnos igazam lesz).

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Nincs igazad. :-)
    Attól, hogy szerinted a menürendszer megváltoztatása nem újítás, attól még az.
    Vonatszimulátoroknál még nem volt achievement rendszer, így az is az. (persze, más játékokbsn láttunk már ilyet, de hát mit nem láttunk még sehol…)
    Az irányítófelület teljes megváltoztatása szintén újítás. Az megint más, hogy ez nem nekünk készült hsnem a kezdőknek akik nem óhajtanak 20 gomb jelentésének a megtanulásával foglalkozni, mert sajnos úgy néz ki ők vannak többen. Lásd még mivé lett a Railroad Tycoon sorozat a Railroads!-cal. Erre a trendre utal a tutorialok megjelenése is. Nem tetszik nekem ez a trend, de úgy tűnik bele kell törődnünk, muszáj megszólítani a tömegeket ha egy cég életben óhajt maradni. A tömeg viszont nem veszi észre az ívtúlemelés hiányát (lásd MSTS), csak játszani akar egy jót.

  • avatar
    jsim mondta:

    Pontosan erről van szó. Az RW a “nagyközönségnek” készült, arra, hogy a fiatalabb korosztály is elboldoguljon vele és persze eladható legyen. Ezt figyelembe véve szerintem egyáltalán nem rossz program az RW, főleg hogy az alapmotort ugyanazok fejlesztették, akik anno az MSTS-t és feltételezem emiatt minimum tud annyit is (vagy még többet), csak hát ki kellene hozni belőle, ami gondolom nem kis meló. A másik kérdés az, hogy egyáltalán ki akarják-e hozni belőle. Pl. érdekes lenne megnézni, hogy amennyiben rendbe tennék a német pályákon a vonatbiztosító rendszert (valódi PZB, LZB, SIFA stb.) mennyire marad “játszható”, vagy kezelhető a járművezetés. Gondoljunk pl. a ProTrain Perfect-re, egyáltalán nem könnyű “játszani” a programmal, sőt bizonyos tekintetben a Zusi-nál is komplexebb benne a vezetés. Az hogy percenként levág a bizber, mert már megint benéztem valamit, vagy kezeltem a Sifa-t, viszont éppen meghaladtam egy aktív 500-as mágnest és a PZB nyugtázás már nem fért bele a 4-5 másodpercbe, közben meg nem lassítottam megfelelő sebességre a megfelelő időben, mert esetleg nem vettem figyelembe, vagy elfelejtettem milyen vonatnemhez milyen sebességhatárok tartoznak stb. stb. Direkt sarkítottam, de valóban ennyire komplex a PTP. Egy idő után ez már egyáltalán nem szórakoztató. Egyébként minden személyeskedés nélkül, aki “elégedetlen” az RW-vel az menjen egy pár (lehetőleg ne csak egy-kettőt) kört a Glasgow-i állomás és reptér között expert módban betartva a menetidőt és sebességhatárokat úgy, hogy egyszer sem vágja le az AWS. Bevallom nekem nem sikerült….

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    Kedves Disc!

    Igen, már mutattad a videót, de az nem egy gyári jármű. Alap mozdonyról nem találtam ilyen videót, de hasonlót sem. Próbáltam a programot, de nekem meg se moccannak a vonatok a sínen, ugyanolyan statikusan mennek mint TS-ben (kivéve a black 5 gőzös bólint egy icipicit). Ha úgy mennének mint az az Indiai (?) motorvonat amit tesztelésre kaptál akkor elégedett lennék. Ami a világítás és a sorompó videót illeti azok szintén nem gyáriak ha jól tudom. Sok más programból is sok mindent kihoztak a lelkes modderek.
    Ott vannak benne a lehetőségek, Te is írtad nem egyszer, de akkor miért nem hozzák ki belőle? Ha elérhetőek miért nem használják? Régebben nem egyszer ígérgették a nagy grafikai, fizikai és irányításbeli patcheket amiket azóta se láttunk.
    Én is meglepődtem a hirtelen bejelentett második résznek, azt kell, hogy mondjam megörültem neki, hogy hátha majd most domborítanak valamit. Erre nemhogy szimulátorosabb nem lesz az irányítás hanem még egyszerűsítenek rajta 3 karral. Lassan olyan lesz mint Trainzben a terepasztal vezérlő.
    Arra, hogy még többen vegyék a programjukat jobb megoldás lenne ha több nehézségi fokozat lenne benne. Aki úgy akar vele játszani mint amiket Jsim írt az nehézre állítja, aki meg nem ért hozzá és úgy akar játszani könnyűre állítja.

  • avatar
    crash mondta:

    Macre nem tervezik kiadni?

  • avatar
    disc mondta:

    taurus-1047: nem gyári jármű, hanem egy tuningolt stabilitású cucc(egyszerűen a tömegközéppontját alacsonyra rakták), hogy ilyen gyorsan tudjon menni a kanyarokban, és ennyire látható legyen a dolog… de ez mindegyik cuccnál megvan, ha elég hirtelen ívű kanyarban, ez nem egy okosság.

    http://dl.dropbox.com/u/5862163/rwstema/rwalt.avi
    Ezen a videon is, amikor a vége felé a híd előtt rámegy egy hirtelen emelkedőre, majd újra vízszintbe áll a pálya dölöngél kicsit.
    hagen siegenen, a nagy sebességű helyeken rendszeresen látszik az imbolygás igen, ott is sima db101-el.
    Ja és igen bath templecombe-n is eléggé észlelhető nagy sebességnél, ott is elég hirtelen ívek vannak.
    A chilei motorvonat mozgása teljesen más, az általános rázkódás.

    Ha meg nem gyáriak akkor mi van? MSTS-ben, trainzben mi a gyári? Semmi kb…

    Az új irányítás meg nem kötelező… most is több nehézségi fokozat van (3), a probléma az az hogy ezeken kívül semmi változás nem lesz, és ez így egy 0 fejlesztés, ilyesmiket más cuccoknál homemade addonként csinálnak.

  • avatar
    disc mondta:

    @jsim: tévedés, a dízel szimulációt sikerült még rosszabbá tenni mint az msts-ben volt (ezt nem is értem hogy sikerült nekik).

    GARL-os dologban nem tudom mi a nehéz, bár nincs meg a garl, de a class380 megvan okosban, és a többi pályán is van aws, és bizony ugyan olyan az éberségije mint a többinek.
    Egyébként ez a class380 is eléggé gagyi, pl ott már egy kamu villamosféket sem próbáltak csinálni mint a pendolinoba (ott is légfék van csak de van egy scriptes kamu dinamikus fékerő kiírás a műszerfalon), bár nem ismerem a class380-at, de egy hogy egy modern elektromos motorvonatban nincs villamosfék, az kizárt dolog.
    Egyébként azért kell trükközni a dinamikus kamufékekkel is, mert a távvezérlést sem támogatja az rw, ugye hallható hogy több mozdonynál csak 1 nek van rendes hangja, ugyanis az egész úgy van megoldva, hogy ahány mozdony van, a vezetett mozdony tapadása és vonóereje annyival növekszik, nincs megcsinálva hogy a 3 mozdony külön külön húz, és emiatt nem változik a hangjuk sem, és emiatt lehetetlen működő dinamikus féket csinálni több mozdonyra, így tehát motorvonatokra.

  • avatar
    taurus-1047 mondta:

    És mi a különbség az RW nehézségi szintjei között?

    Disc! Szép a videód és szépen mentél!

  • avatar
    disc mondta:

    taurus-1047:

    A simple-ben 4 gomb az irányítás kb (irányváltó, és a kombinált menetszabályzó egyben fék és gáz), nincs éberségi, dinamikus fék. intermediate-ban asszem az irányítás már normál, de nincs éberségi. Ez az “újítás” csak néhány nyomorék kar animálva, semmi sem lesz egyszerűbb vele, max gyerekesebben néz ki, na meg külső nézetben is vannak karok nem csak a 3d vezetőállásnál.

  • avatar
    jsim mondta:

    @disc: talán nem egészen világosan fogalmaztam, de a következőt akartam láttatni a GARL-os hasonlattal. Amire gondoltam az konkrétan a pályához írt küldetésekben való vezetés, nem pedig free roam mód, mert azt én is tudom, hogy minden brit pályán van AWS az RW-ben, az más kérdés megfelelően lettek-e elhelyezve, valamint ennél a szabad barangolás módban értelem szerűen nem várnak bennünket incidensek. Visszatérve: véleményem szerint a jó szcenárió egyik legfontosabb ismérve, hogy milyen forgalmi helyzettel szembesít, azaz milyen nem várt eseménybe visz bele, amire különböző reakciók adhatók és a “helyes” megoldást vagy sikerül abszolválni, vagy nem (a döntésünktől függ). Na most, a GARL készítői – miként az elhangzott IST által készített bemutatóban is – oktatási célra is szánták volna a készített anyagot, amin a szakaszon vezetők gyakorolhatták volna a vezetést, persze ha elkészült volna valóságban is az összeköttetés. Ettől eltekintve (hangsúlyozom ettől eltekintve) is az RW-hez készült kiegészítők és szcenáriók minőségét sikerült űberelniük. Az expert módban való vezetés nálam azt jelenti a beállításokon túl, hogy semmilyen segédablakot nem használunk vezetés közben, azaz teljesen a látott jelzésekre hagyatkozunk, persze előfeltételezve a pályán való helyes és logikus telepítésüket is. A GARL-ban pedig sikerült érdekes szituációkat beiktatniuk, ahol akkor is beavatkozik az AWS, ha nyugtázás után úgy érzékeli, hogy nem lassítottunk kellően a biztos megálláshoz. Magyarul, ha én úgy érzékelem a helyzetet, hogy a korlátozás jelzését nyugtázva még nem szükséges csökkentenem a sebességet a biztos megálláshoz természetesen megtehetem, viszont ha a befolyásolás úgy dönt ez bizony nem garantálja a biztos megállást közbe fog avatkozni jóval a “Megállj” jelzés előtt (vészfékezés). De hát ez a dolga, és ez nagyon jól működik a GARL pályán. Tehát nem azt mondtam, hogy nehéz a GARL, hanem komoly figyelmet igényel a küldetésekben való vezetés, azaz a valósághoz igen-igen közeli szimulációval számolhatunk ebben az esetben, mindezt az RW-ben megvalósítva. Számomra az RW kötöttpályás közlekedést szimuláló program azt is jelenti, hogy fejlesztésével megpróbáltak egy olyan köztes megoldást találni, ami lehetőleg igyekszik megfelelni az “átlagos” és a “professzionális” (komolyabban érdeklődő) felhasználóknak is, ami igen-igen nehéz és komoly kompromisszumokkal jár. Hogy ez mennyire van kihatással a “szerintünk tökéletes szimulációs program” ideáltipikus eszméjének az már egy másik kérdés….

  • avatar
    Tzs mondta:

    @jsim

    Nos, tekintve, hogy a Railworks-ben a vontatási fizika teljesen hibásan van megoldva, akár, ha a vonóerő-paraméterezhetőséget nézem, a vonóerő hiperbolikus voltát (mely a .csv partaméterezésétől függ), akár a Davis-formulával köszönőviszonyban sem álló menetellenállás-változási folyamatokat, a valóságnak csókolomot hebegő tapadási viszonyokat, vagy a fékrendszerek egyszerűségét (működésben, mert paramétereket lehet benne felvenni bőséggel), gondolok pl. a fővezeték nyomásváltozási folyamataira (vonathossztól függés, a nyomásváltozás jóval később éri el a hátsó kocsikat, nem létező légveszteségi tényező, nincs fékerőnövekedés a sebesség csökkenésével, vagy debug infó hiányában legalábbis nem monitorozható le), a permanens oldási időkre, stb., stb., eleve nehéz lenne szimulációról beszélni.
    Már csak ezen apróságok folytán a szimuláció nem lehet a valósághoz egyáltalán közel, azaz oktatási célokra igen komoly fenntartásokkal lett volna alkalmas az add-on Hiszen igen komoly aggályokat vetne fel, ha a járművezető a valódi járműre ülve azzal kellene szembesüljön, hogy a dupla szerelvénnyel nem tudja olyan hamar oldani a fékeket, nempláne felvenni a fékhatást és benne is volna a slamasztikában.

    Sajnos az, hogy valakik egy add-onban hűségesen megvalósítják az AWS vonatbefoláyolási rendszer működését, még nem fog egy szimulációt professzionálissá sem tenni, sőt, még átlagossá sem, ugyanis a fenti folyamatokat amatőr fejlesztésű programok is jóval nagyobb hűséggel képesek szimulálni.

  • avatar
    Tzs mondta:

    @disc

    Egyáltalán nem volt annyira “rossz” az MSTS szimulációja, inkább “idealizáltnak” mondanám, nem számolt veszteséggel, hatásfokkal, egyenáramú motorok esetén jelentkező ellenárammal (ami tulajdonképpen szükségessé teszi a söntölést, azaz a motor főáramkörébe ellenállások kapcsolását, hogy újra nagyobb áram tudjon átfolyni az armatúrán és ezáltal a fordulatszámot tovább lehessen növelni), és a Davis-képlet egy módosított változatát alkalmazta.
    A fékezés ott sem volt egy nagy bimmbumm, de legalább le lehetett a (bin patch-nek köszönhetően) debugolni, hogy hosszú vonatnál a hátsó kocsik fékjei jókora késéssel oldanak fel, emiatt azért nagyobb, hosszabb vonatnál némileg nőttek a fékezési/oldási idők.

    Persze, ha teljesen valóságosan szeretnénk a légfék működését valós időben szimulálni, ahhoz – csak ahhoz – egy komplett PC csoport sem lenne elég.
    Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy valamilyen egyszerűsített számítási módszerrel ne lehetne azt közelítőleg reálisan utánozni (-szimulálni), 90%-os működési hűséggel.

  • avatar
    jsim mondta:

    @Tzs: OK elfogadom az általad írtakat, viszont szerintem elbeszéltünk egymás mellett. Sohasem állítottam azt, hogy egy szimulációs program “tökéletesen” le tudja másolni a valóságot. Hiszen ezért szimuláció, azaz csak “próbálja” visszaadni, ami “valós” környezetben a témát tekintve előfordulhat, vagyis “csak” közelít hozzá. Amit leírtam az az adott program – jelen esetben az RW – keretein belüli képességeket figyelembe véve tettem meg a “valósághoz mérten”. Ebben az összefüggésben viszont bármely vasúti szimulációs program tárgyalható, természetesen az aktuálisan (az adott programot illetően) felmerülő korlátok figyelembevételével. :-)

  • avatar
    Tzs mondta:

    @jsim

    Akkor még egyszer: nem arról írtam, hogy a Railworksnek, vagy általában egy szimulátornak milyennek kéne lennie, hanem hogy más – akár kommersz – programokban is eddig mit, hogyan, milyen hűséggel valósítottak meg, vagy tudtak megvalósítani. S hogy ettől a Railworks milyen messze van – hát még egy profi, oktatószimulátortól. S még csak nem is korlátokról van szó – ez benne a szomorú -, hanem szimpla programozási bakikról, de elsősorban hozzá nem értésről.
    Éppen az a pláne benne, hogy igyekszik, és tudna közelíteni, csak minden el van valamilyen formában szúrva. Semmi olyan nincs fent leírva, amit eddig ne valósítottak volna meg, vagy ne lehetne a fő kódba írt plusz 4-5 sorral normálisan megoldani.
    Gyakorlatban nézve átverni sem tudom sehogy a programot – a valósághűség növelése érdekében – mert erre a blueprintes marhaság korlátokat állít elém, és nem engedi (pl. az M62 tapadási tényezőjét csak .xml-ből tudtam normálisra beállítani, mert az adott értéket a blueprint nem engedte bevinni, a sönt nélküli teljesítménypozíciókat sem tudtam megvalósítani, amikor is a vontatómotorok nyomatéka, azaz a vonóerő az ideálisnál, a hiperbolikusnál meredekebben essen a sebesség növekedésével).
    Az a helyzet, hogy a fejlesztők és az egykori kiadó elhintették a marketingdumát, hogy a legélethűbb, meg PhysX támogatás, az egyszeri júzer meg megette, elhitte, és a dolgot tényként is kezelte utánjárás nélkül.
    Ebben a programban a mozdonyok viselkedésének, fizikájának az égvilágon semmi köze nincs az eredeti mintákhoz, és itt most nem olyan dolgokra gondolok, mint rugózás, hanem a jármű vonóerejének változásai, a menetellenállások folyamatainak működése, ami tulajdonképpen alapvető mozgási fizikai összefüggéseken alapul.
    Gyermekjáték és senki ne ringassa abba a hitbe magát, hogy ha végig tudott menni pl. a Newcastle-York pályán, akkor ő ezt a valóságban is meg tudná csinálni, és _alapvetően_ úgy kellene csinálni, mint ebben a _játékban_.
    Arra, hogy egyébként nem csak kies hazánkban emeltek már többen szót a programban zajló fizikai folyamatok misztikus, alapvető fizikai összefüggéseket kiparodizáló működése okán, érdemes átnézni és végigolvasni ezt a topikot:
    http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?f=311&t=107773

    Sok tanulság van benne, és éles kontrasztban mutatja, milyen hajmeresztő módon programozták “félre” ezt az egyébként jobb sorsra érdemes, lehetőségekkel teli programot.

    Akarom mondani, játékot.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Tzs:

    Már jó régen megállapítottuk azt disc-kel közösen, hogy a programban jóval több lehetőség rejlik, mint amit megmutatnak nekünk. Disc is hozott rá példákat, hogy mi minden benne van a motorban, mégsem használják ki, vagy amit te is írsz, valamiért hibásan programozták le. Számomra meglehetősen furcsa az, hogy ezeket nem javítják ki / nem építik be és abban bizony egyetértek veletek, hogy ez hatalmas hiba a fejlesztők részéről.
    Ugyanakkor én úgy látom, hogy a jelenlegi termék _összességében nézve_ semmivel sem rosszabb mint a piacon lévő többi, sőt, jobbnak látom. Nem mindent vivő, ultrajó szimulátor, hanem kellemes játék ami bőven alkalmas arra, hogy elüssük vele az időt amíg meg nem jelenik valami komolyabb. Bár ugye kérdés, hogy egy komolyabb szimulátor mennyiben felelne meg az itthoni társadalomnak, a Maszyna, a Zusi, de akár a ProTrain Perfekt is csak kevesek szórakozása.
    A GARL témához én annyit tennék hozzá, hogy abban nagyon szeretem a vonatforgalom megvalósítását ahogy összerakták az egyes feladatoknál a készítők, imádok ráfékezgetni az előttem haladó szerelvény miatt a vörös jelzőkre, jó látni ahogy mondjuk a reptér 2 vágányára állnak be folyamatosan a vonatok és megfordulva állnak is ki és én csak ezek után jövök be, stb. Élethűnek tűnik a megvalósítás, összeakadással, rossz útvonalhasználattal pedig még nem találkoztam, pedig jópárszor végignyomtam már mindet.

    A témához tartozva jöjjön egy link, a kézikönyvet kitették pdf-ben:
    http://www.railsimulator.com/quickstart.pdf

  • avatar
    disc mondta:

    @IST:

    Ja sok rejtett lehetőség van benne, de a motorfizikát pont nem lehet kitrükközni. elektromosnál (lásd class 86) valamennyire sikerült, bár igen csak “kilóg a lóláb” megoldás, de dízelnél már ez a trükk nem jön be.

    Olyan vonatforgalom amit a garlról írtál sok scenarioban van. wcml-re is van egy tehervonatos scenario dupla class 86-al, pl ott még néhány km-el carlisle után megelőz egy expressz(kitérőre állok), aztán utána majdem glasgow-ig sárga és vörös jelzések, bár én optimálisan közlekedek, ha éppen előttem vált vörösről sárgára, akkor visszavezem teljesen a powert és addig csak gurulok amíg éppen a sárga zöld váltást elkapom, így nem kell soha sem fékeznem, nagyjából egy fix távolsában követem egyenletesen az előttem lévő vonatot.

  • avatar
    jsim mondta:

    @Tzs: persze értem mit mondasz, viszont azért meddő ez a párbeszéd, mert két különböző szinten közelítjük/látjuk az adott programot. Te fejlesztői szemmel nézed azt én pedig “csak” mezei felhasználóként tekintek rá és akként próbálom értékelni. De ez így is van rendjén, érdemben az általad említett jellemzőkhöz emiatt hozzászólni nem tudok. Viszont az jó dolog, hogy vannak hazai járműkészítők is ehhez a programhoz, legalábbis erre következtetek az általad említett M62-vel kapcsolatban. Ezek szerint lesz Szergej az Rw-ben, vagy félreértettem a dolgot? Ha mégsem, akkor milyen stádiumban van a projekt, mikorra és milyen formában várható majd?

  • avatar
    Tzs mondta:

    @Jsim

    Nos, én mezei felhasználóként is elvárom, hogy ha valamit kineveznek szimulátornak, akkor a benne található gépek tulajdonságai (mint pl. gyorsítóképesség, indító vonóerő, kerékkerületi teljesítmény, részterhelési teljesítmények) egyezzenek az eredeti mintákkal. A legtöbb program “gyári” gépei ebben mint fogyatékkal élnek. De hogy ez nem egy lehetetlen utópia, erre az a bizonyíték, hogy a különféle beállítások finomításával a korlátokon belül nekem egyforma teljesítőképességgel bírt pl. az M62 (is) pl. Trainzben, MSTS-ben, számtalan teszt során lett a lehető legakkurátusabbra belőve a kerületi teljesítmény, a mozdony menetellenállásai, és a kocsik lég- és gördülési ellenállásai.
    Ennek köszönhetően az én gépemen található, általam ismert mozdonyokkal az eredetiekhez készült terhelési táblázatokban szereplő vonattömegeket képesek adott emelkedőn továbbítani (pl. M62, 10 ezreléken 1600 tonnát legalább az állandó sebességgel, azaz 20km/órával, és persze megállva meg is tudja indítani, és így tovább).
    Hasonló – a valósággal igen jó közelítésben álló – eredmények vannak x tömegű gyorsvonat 100km/h sebesságre felvontatásával. Satöbbi.
    De mindegy is, ez messzire vezetne.

    Tekintve, hogy nem az én projektem, csupán bedolgozó vagyok (voltam), nem igazán gondolom, hogy más nevében nyilatkozhatnék erről érdemben. Publikus információkat a Train Simulatoros marci.triak.hu fórumán találsz.
    Amit tudtam, én igyekeztem hozzátenni a fejlesztéshez, de a töménytelen hibával és akadállyal kiölt szép fokozatosan minden lelkesedést a program.:(

    Pedig az M62 a legkedvesebb gép számomra.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Tzs:
    Szerintem a mezei felhasználóknak, azaz a játékosok 95%-ának fogalmuk sincs arról mit jelent az indító vonóerő, a kerékkerületi teljesítmény, vagy a Davis-képlet. Emiatt én nem tekintenélek téged mezei felhasználónak ha nem bánod. :-)
    De mondhatnám azt is, hogy a játékosok durván 99%-a sohasem vezetett mozdonyt, nem tudja, hogy milyennek kellene lennie az adott gép viselkedésének. Én például ha leülök a Class 380-as elé, akkor bátran állíthatom magamról, hogy sohasem vezettem még a valóságban ezt a gépet, ennélfogva nem veszem észre azt, hogy annak nem így kellene működnie. Minderre még tetéz az is, hogy a program szerkezetét sem ismerem, nem tudom kiolvasni belőle, hogy mi hogyan lett megvalósítva, egyszerűen csak játszok vele. A vonatvezetés illúzióját megadja számomra a program, azzal pedig sajnos nem vagyok tisztában, hogy mennyire valós ez.
    Kb. mint a repszimeknél: átlagos játékosként lövésem sincs arról, hogy bizonyos funkciók használatakor hogyan kellene viselkednie a gépnek.
    Mindezek mellett tudom, hogy vannak akik értenek hozzá és látják a hibákat, tudják mit kellene módosítani, az ő számuk viszont nagyon alacsony, a programozók pedig (a pénz beszél alapon, valamiből ugye meg kell élni) a többségnek fognak kedvezni azzal, hogy kiadják a sokadik – ezek szerint nem élethű – gépet vagy a sokadik pályát.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Sziasztok!

    Személy szerint örülök az RW 2-nek és annak is, hogy nem lesz fizetős az újítás. Az viszont kevésbé tetszik, hogy – a hírek alapján – megint nem azon javítottak, ami legfontosabb lenne a valóság irányába vezető úton. Ugyanis ez elvileg egy szimulátor (benne van a nevében is), így szerintem nem az újabb és újabb legörgethető menükre kellene helyezni a hangsúlyt, hanem a menetdinamika javítására, az ívemelésre és a vonatbefolyásolás valósághű szimulálására. Ezek csak a legfontosabbak, sok mindent fel lehetne még sorolni, de ne legyünk maximalisták. Szerintem épp az az izgalmas, amikor ötször leold az éberségi, mire ráérzünk és valóban úgy kezdjük vezetni a mozdonyt, mint a valóságban. Véleményem szerint – az igényes grafika mellett – ez lenne a fő cél, ha már szimulátorról van szó. Sőt azt is meg lehetne oldani, hogy ez csak az Expert módban legyen elérhető, így csak nyernénk vele és az eddigi játékosait sem veszítené el a program. Sajnos még nem láttam olyan szimulátort, ahol a menetdinamikát, ívemelést és a vonatbefolyásolást úgy megoldották volna, mint a LokSim3D-ben és emellett olyan igényes grafikával, ill. vezetőállás nézettel rendelkezett volna, mint az RW. A kettő együtt adná a tökéletes élményt. (És az RW-ben minden adott lenne az előbbiek pótlására…)
    De nem akarok “jó” magyar módjára keseregni, mert úgy gondolom, hogy pont az RW az a már megjelent vonatszimulátor, amelyben – a jövőre nézve – az egyik legtöbb lehetőség rejlik.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.