Főoldal » Építés, Modellvasút, N

Te melyik Tátra lennél?

IST 2010 október 12 14 megjegyzés

Lassan eljutott Michal abba a stádiumba a leendő N-es Tátrámmal, hogy felrakja rá a szükséges táblákat, pályaszámokat. Gondoltam megkérdezem tőletek, ti melyik pályaszámú villamost csináltatnátok vele, milyen iránytáblákkal? Nektek melyik áll közel a szívetekhez, van-e valamilyen különleges indoka ennek?

Őszintén szólva én kissé tanácstalan vagyok: felénk (50-es vonal) nem jár ez a típus, hannoveriekkel találkozok leginkább valamint ICS-kkel. A munkahelyemről meg az 1-esre látok rá (még…), ott pedig háromegységes szerelvények közlekednek. A képen is látható: ebből bizony két egység lesz. Kommentbe várnám a véleményeket. Ha esetleg valamit módosíttatnátok rajta, az is jöhet!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


14 megjegyzés »

  • avatar
    N dre mondta:

    Én 56-ost csináltatnék, sőt, majd ha lehet csináltatok. Gyerekkoromban sokat jártam vele, azóta átszámozták. Szóval nosztalgiából.
    Ha onnan nézem, hogy tősgyökeres kőbányai vagyok, akkor 28-as.

  • avatar
    Seljuk mondta:

    59-est, gyerekkoromban a haverokkal mindig azzal mentünk a sulitól a moziba, vagy bárhova, ha bementünk _A városba_ :)

  • avatar
    Regio mondta:

    Lehetne akár egy sima próbajáratos tábla is rajta(de az “utasokat nem szállít” nélkül),így majdnem bárhol bevethető… Egyáltalán milyen környezetbe szánod? Van hozzá pálya is,egyáltalán hajtott,vagy csak vitrinmodell lesz belőlük? Egy sima fás-erdős diorámába akár 41-es számmal is passzolhat,főleg akkor,ha a régi BKV logót kapja. (Az 56-ost nem számozta át,csak egyesek szerint túl könnyű összetéveszteni a kék buszt – ami aszfalton jár – egy sárga villamossal – ami vaspályán közlekedik… Mondjuk úgy,hogy a 61-est hosszabbították meg,az 56 pedig megszűnt. Így helyes a nosztalgia is.)

    De – szintén nosztalgiából – ajánlanám a 23-ast is(Baross tér,Festetics u – Ferenc körút),Ő ma már tényleg nem létezik,még a pályája egy részét is elsöpörte a változás szele…viszont egykoron csatolt Tátrák is előfordultak rajta. Esetleg a vásári 29-es…

  • avatar
    Regio mondta:

    Lehetne akár egy sima próbajáratos tábla is rajta(de az “utasokat nem szállít” nélkül),így majdnem bárhol bevethető… Egyáltalán milyen környezetbe szánod? Van hozzá pálya is,egyáltalán hajtott,vagy csak vitrinmodell lesz belőlük? Egy sima fás-erdős diorámába akár 41-es számmal is passzolhat,főleg akkor,ha a régi BKV logót kapja. (Az 56-ost nem számozták át,csak egyesek szerint túl könnyű összetéveszteni a kék buszt – ami aszfalton jár – egy sárga villamossal – ami vaspályán közlekedik… Mondjuk úgy,hogy a 61-est hosszabbították meg,az 56 pedig megszűnt. Így helyes a nosztalgia is.)

    De – szintén nosztalgiából – ajánlanám a 23-ast is(Baross tér,Festetics u – Ferenc körút),Ő ma már tényleg nem létezik,még a pályája egy részét is elsöpörte a változás szele…viszont egykoron csatolt Tátrák is előfordultak rajta. Esetleg a vásári 29-es…

  • avatar
    Norbi mondta:

    Magam részéről én a megszünt 80-ast,mert hozzánk jött az Etele térre a János-kórháztól,vagy a 118-ast(Budagyöngye-Savoya park),mert az egyik leghosszabb budai vonal volt.Pályaszámnak a 4002-4003-at,mert az elsők(két tanulókocsi a 4000 és 4001),vagy a 4348-4349,mert az utolsók.Jobb ötletem nincs!:)

    Amúgy gratulálok,szép munka!Kíváncsi vagyok a végeredményre!

  • avatar
    Norbi mondta:

    Mégvalami:Ha már magadnak készítteted,lehet nyugodtan 50-es is:)

  • avatar
    Nygma mondta:

    Műegyetemi évek: csakis 18-as lehet!
    Vagy festesz rá piros csíkokat és tanulójárat :)

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Én a cserélhető iránytáblára szavazok :) – de azért ne szidjatok nagyon, sosem modelleztem.. :)

    Amúgy pedig bármelyik tátrás vonal számát megkaphatja, kinek mi áll közelebb a szívéhez. IST, nem menekülsz meg a döntés felelőssége(???), elől, a Te modelled :)

  • avatar
    N dre mondta:

    LokottZsiraf: Ja, vagy elektronikus kijelzőt, és akkor változtatható a viszonylat-szám. :D

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    :D Hogy ez nekem eszembe sem jutott….. :D

    Ááá, nem jó, mert a hivatalos kijelző fehér alapon fekete kiírás. Nagyon nehéz ám fekete fényt előállítani :D De lehetne elektromotorral léptethető kijelzés, hihi :D

    Viccen kívül: mekkora a teljes kijelző mérete? Anno TT-m volt (van is: szekrényben, sok-sok éve), már ahhoz is bolhalábnyi betűket kellene használni. N-ben lehet valamit látni? :)

  • avatar
    Zsivany mondta:

    Nekem a dupla Tátráról az angyalföldi járat jut eszembe (12, 14?).

  • avatar
    wackond mondta:

    Tisztelt hozzászólók!

    Az 56-os csak “szünetel”, infóim szerint visszatér, amint a 61-est össze tudják vonni a 17-essel (Körtér – Bécsi út, Margit körúton át).
    A tanulókocsik (7680-7681) a 4121, illetve a 4222-es kocsikból lettek kialakítva, egy-egy baleset következményeképpen.
    Mindenképpen a 90-es – 2000-es éveknek megfelelő kivitelű kocsit illik kihozni belőle, mert a 80-as években a kis számú (4000-4171) kocsik oldallemezelésében volt egy kb. 20-25 cm széles szegecselt lemez, a forgóváz fölött, a nagyobb számúakon (4200-4349) ez már nincs így, illetve a 90-es évek vége felé a főműhelyi nagyjavítások során ez a szegecselt rész eltűnt. Ugyanakkor a nagyszámú (4200-4349) kocsik ajtajai fölött a lemez kissé ki van hajtva, mintegy vízvetőként, a kisebb számúakon ilyen nem volt.
    Javasolnám, hogy szépilonai Tátrát készíts, mert azok mindig szépek!
    Pályaszámjavaslat: 4000-4059, 4149-4171 – ig terjedő számok, szigorúan párban, a páros szám a kisebb, kivétel a 4149.
    Amennyiben T5C5K, illetve T5C5K2 érdekel, dobj e-mailt a wackond@gmail.com-ra!

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Köszönöm a tippeket!
    Valószínűleg 28-as vagy 37-es lesz belőle, amikor a feleségemért megyek a munkahelyére mindig ezek végállomása mellett visz el az utam. Majd hétvégén elugrom körbefotózni valamelyik egységet.
    A tanulóvezetős móka is csábító, de első “hazai” villamosként inkább valami hagyományosabbat választanék.
    A digitális kijelzőről pedig annyit, hogy H0-ban szerintem talán megoldható, eBay-en fillérekért vesztegetik a miniatűr digitális képkereteket, azokat kellene megnézni mennyire férhetnek el egy villamos orrában. :-)

  • avatar
    Briko mondta:

    Ha még nem zárult le a szavazás, akkor én is az 56-s mellett teszem le a voksomat, mert egyrészt a vonal hűvösvölgyi része csodaszép, másrészt éveken keresztül utaztam rajta…

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.